Ένα ηλεκτρικό SUV που πρόκειται να ταράξει τα νερά της αγοράς. Πρόκειται για το Honda e:Ny1… ένα EV με ένα ιδιαίτερα όνομα. Η Honda θέλει το e:Ny1 -το δεύτερο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο- να απευθύνεται σε ένα ελαφρώς πιο mainstream κοινό από το cool κοινό του Honda e. Το αμιγώς ηλεκτρικό e:Ny1 της Honda είναι ένα δυναμικό, κομψό και πολύ πρακτικό compact SUV της το οποίο απευθύνεται στη νέα γενιά αγοραστών. Ακολουθώντας μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία σχεδίασης, ο πρωταρχικός στόχος της ομάδας εξέλιξης του e:Ny1 ήταν να πετύχει την απολαυστική, δυναμική οδηγική συμπεριφορά ενός Honda σε συνδυασμό με μια ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία και την ευχρηστία/ευελιξία που αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας. Για το λόγο αυτό, η πρόκληση για τους μηχανικούς ήταν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Μοιάζει πολύ με το υβριδικό Honda HR-V, αν και το Honda e:Ny1 βασίζεται στην πραγματικότητα σε μια νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα στηρίξει τα μελλοντικά μοντέλα,τα οποία θα λάβουν επίσης την ονοματολογία e:N. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους εμπρός τροχούς, που χρησιμοποιεί έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 68,8 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο. Για να ξεχωρίζει ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το e:Ny1 υιοθετεί ένα εκλεπτυσμένο στυλ που καθορίζεται από ομαλές, ρέουσες γραμμές. Τα κομψά, εκφραστικά φωτιστικά σώματα είναι ενσωματωμένα με τάξη στην τολμηρή μετωπική επιφάνεια, που ενσωματώνει ένα έξυπνο πάνελ μάσκας το οποίο παρέχει πρόσβαση στην κρυμμένη θύρα φόρτισης. Τα πίσω φώτα συνδέονται με μια φωτεινή μπάρα LED σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας, ενώ η παλέτα χρωματικών επιλογών περιλαμβάνει το εντυπωσιακό νέο Aqua Topaz.
Ως ένα ακόμα στοιχείο που αντικατοπτρίζει τη μοναδική του θέση στη γκάμα της Honda, το μοντέλο εισάγει μία νέα ταυτότητα EV. Το λευκό λογότυπο “H” μπροστά γίνεται το νέο σύμβολο της ηλεκτροκίνησης της Honda, μαζί με μια κομψή, νέα γραμματοσειρά για το όνομα της μάρκας στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των εξαρτημάτων του συστήματος ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και άνετο για όλους τους επιβάτες. Τα υψηλής ποιότητας υλικά της καμπίνας και τα πολυτελή καθίσματα συνθέτουν μια εξαιρετική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής προβάλλουν μια ολοκληρωμένη γκάμα λειτουργιών που κρατούν τους επιβάτες συνδεδεμένους και ενημερωμένους εν κινήσει.
Το εσωτερικό
Το εσωτερικό του e:Ny1 υιοθετεί μια παρόμοια διάταξη ταμπλό με το Honda HR-V, αλλά με νέα τεχνολογία στον πυρήνα του. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η οθόνη αφής 15,1 ιντσών που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το νέο μοντέλο, παρόμοια με αυτές που συναντάμε σε premium μοντέλα όπως το Ford Mustang Mach-E και το Tesla Model X. Η κεντρική οθόνη αφής είναι εύχρηστη με τη δομή του μενού οργανωμένη σε τρεις διακριτές οριζόντιες ζώνες για διαισθητικό και γρήγορο χειρισμό με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής. Η επάνω ζώνη “Connect” φιλοξενεί τις ενδείξεις πλοήγησης, ρολογιού και κάμερας, οι οποίες βρίσκονται κατά προτεραιότητα στην κορυφή, στην πιο εμφανή θέση στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το μεσαίο επίπεδο φιλοξενεί τη ζώνη “Driver Assist”, η οποία παρουσιάζει την κατάσταση και τις ρυθμίσεις του οχήματος για το ηχοσύστημα και τις επικοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών και των ρυθμίσεων του οχήματος, καθώς και το μενού που αφορά την ηλεκτρική λειτουργία EV και τα χειριστήρια τηλεφώνου, ενώ η κάτω ζώνη “A/C” εμφανίζει όλα τα χειριστήρια του κλιματισμού και του συστήματος διάχυσης αέρα που παραμένει σε μόνιμη οθόνη. Οι λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά προβάλλονται πάντα σε πιο εμφανές σημείο για ευκολία στη χρήση και μπορούν να εξατομικευτούν ανάλογα με τις προτιμήσεις του χρήστη. Το σύστημα επιτρέπει την απλή ενσωμάτωση εφαρμογών τρίτων, όπως το ασύρματο Apple Car Play και το ενσύρματο Android Auto.
Τα μπροστινά καθίσματα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και την πολυτέλεια, με παχιά επένδυση ουρεθάνης που βελτιώνει το επίπεδο οδηγικής άνεσης και την πλευρική στήριξη του σώματος κατά την επιτάχυνση και στις στροφές. Διαθέσιμο σε μαύρο ή ανοιχτό γκρι συνθετικό δέρμα, ανάλογα με το εξωτερικό χρώμα, το φινίρισμα της ταπετσαρίας προάγει την έννοια της σπορ αισθητικής. Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν κομψές ραφές με μοναδικό μοτίβο, ενώ τα καθίσματα της έκδοσης Elegance διατίθενται μόνο σε μαύρο χρώμα, που συμπληρώνει το ανοιχτό γκρι της οροφής. Στο πίσω μέρος, η άνεση και η ευρυχωρία των καθισμάτων πληρούν τα πρότυπα μοντέλων ανώτερης κατηγορίας, χάρη στον αναθεωρημένο σχεδιασμό των μαξιλαριών της βάσης τους, που τώρα διαθέτουν ενισχυμένη επένδυση και χαμηλότερο hip point (σημείο H).
Το e:Ny1 χρησιμοποιεί το Honda Connect για την εύκολη διαχείριση της φόρτισης στο σπίτι ή σε σταθμό φόρτισης, από το εσωτερικό του αυτοκινήτου Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να ρυθμιστεί και να ενεργοποιηθεί πριν από την αναχώρηση ή κατά την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης ενός ταξιδιού. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται τις παραμέτρους φόρτισης της μπαταρίας του e:Ny1, εφόσον το επιθυμούν ή αυτό κρίνεται απαραίτητο. Προκειμένου να προσαρμόζεται σε διαφορετικά περιβάλλοντα φόρτισης και να αποφεύγεται η αποτυχία φόρτισης εξ αιτίας διακυμάνσεων της τάσης του δικτύου ή υπερβολικής ισχύος, το Honda Connect επιτρέπει στους χρήστες να ρυθμίζουν το μέγιστο ρεύμα φόρτισης ανάλογα με την υποδομή για τις ρυθμίσεις “Home” και “Away”. Προσφέρονται τρία επίπεδα, από το “LOW”, το οποίο περιορίζει το ρεύμα στα 6 αμπέρ, έως το “HIGH”, το οποίο επιτρέπει τη φόρτιση με το μέγιστο ρεύμα του συνδεδεμένου φορτιστή μέχρι τη μέγιστη φόρτιση που επιτρέπεται από την μπαταρία. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει το μέγιστο ρεύμα για την φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) ώστε να αποτρέψει την ενεργοποίηση του διακόπτη ασφαλείας σε τοποθεσίες όπου δεν χρησιμοποιείται ειδικός διακόπτης ισχύος για φορτιστές AC.
Εντυπωσιακή απόδοση μπαταρίας
Η συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 68,8 kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του e:Ny1, παρέχει αυτονομία έως 412 km (WLTP), ενώ η δυνατότητα ταχείας φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή DC και υποδοχή CCS. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την προσθήκη 100 km αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά. Όταν χρησιμοποιείται ένας στάνταρ οικιακός φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), η φόρτιση 10-80% μπορεί να επιτευχθεί σε 6 ώρες. Με ενσωματωμένο σύστημα υδρόψυξης, η μπαταρία υψηλής πυκνότητας αποτελείται από κυψέλες 195Ah, τοποθετημένες στο κέντρο του e:Ny1 κάτω από το δάπεδο. Αυτή η διάταξη συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους με στόχο το βελτιωμένο κράτημα στο δρόμο, καθώς και στη συνολική αεροδυναμική απόδοση χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξωτερικά εξαρτήματα.
Αν και η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι παρόμοια με εκείνη των κορυφαίων μοντέλων της κατηγορίας, το νέο EV της Honda ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του για τον υψηλότερο ρυθμό φόρτισης. Παρά το γεγονός ότι ορισμένοι ανταγωνιστές προσφέρουν μεγαλύτερη μέγιστη ισχύ φόρτισης, αυτό το επίπεδο επιτυγχάνεται σπάνια λόγω των διακυμάνσεων στους ρυθμούς φόρτισης στα διάφορα στάδια του κύκλου φόρτισης της μπαταρίας. Το e:Ny1 διαθέτει ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα επαναφόρτισης που επιτρέπει σταθερά υψηλότερο ρυθμό φόρτισης σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Ενώ ορισμένοι κατασκευαστές έχουν δώσει προτεραιότητα στις μέγιστες ταχείας φόρτισης, το e:Ny1 είναι σε θέση να διατηρήσει έναν υψηλότερο μέσο ρυθμό για μεγαλύτερο διάστημα της διαδικασίας φόρτισης. Ο γραμμικός, υψηλότερος ρυθμός φόρτισης διατηρείται για περισσότερο από το ήμισυ της φόρτισης, με την πτώση να είναι πολύ μικρή όσο πλησιάζει η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας.
Αυτή η προσέγγιση είναι επωφελής για τους πελάτες, καθώς συμβάλλει στην πρόληψη της πρόωρης φθοράς της μπαταρίας και στη διατήρηση της αυτονομίας κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος. Η ισχύς φόρτισης και η στρατηγική φόρτισης είναι δύο θεμελιώδη στοιχεία που επηρεάζουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Ως εκ τούτου, η Honda προσπάθησε να δημιουργήσει μία βέλτιστή ισορροπία μεταξύ της πρακτικότητας του χρήστη και της αντοχής της μπαταρίας μέσω εξελιγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας και θερμικού ελέγχου.
Tο πνεύμα επιδόσεων της Honda
Οι τρεις ειδικές προκαθορισμένες λειτουργίες οδήγησης (Sport, Normal και Econ Drive) επιτρέπουν στους οδηγούς να προσαρμόζουν χειροκίνητα τις ρυθμίσεις απόδοσης του αυτοκινήτου για να εξισορροπούν τα οδηγικά χαρακτηριστικά και την κατανάλωση ενέργειας. Η λειτουργία Econ μειώνει την απόκριση του γκαζιού, δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση ενέργειας, ρυθμίζοντας ταυτόχρονα τον κλιματισμό, τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι ώστε να διατηρείται μία ευχάριστη θερμοκρασία για πιο οικονομική οδήγηση. Αντίθετα, η λειτουργία Sport προσφέρει μια πιο συναρπαστική εμπειρία με ιδιαίτερα άμεση επιτάχυνση, ενώ η λειτουργία Normal παρέχει μια βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων και πλήρους άνεσης στην καμπίνα.
Tο Honda e:Ny1 είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.