Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Ferrari είναι η εξαιρετική συνεργασία  που υπάρχει μεταξύ του Centro Stile και του κέντρου αεροδυναμικής. Συνδυάστε αυτή τη σκληρά κερδισμένη σχέση με το γεγονός ότι στο Maranello όλα τα τμήματα εξέλιξης βρίσκονται σε απόσταση μόλις λίγων μέτρων το ένα από το άλλο και τότε θα καταλάβετε γιατί η Ferrari κατασκευάζει τα πιο όμορφα αυτοκίνητα στον κόσμο χωρίς κανένα συμβιβασμό στις επιδόσεις. Η νέα Ferrari SF90 XX Stradale και η Ferrari SF90 XX Spider αντιπροσωπεύουν τις πιο ακραίες εκδόσεις της SF90 Stradale, η οποία από μόνη της είναι ένα αυτοκίνητο που ωθεί τις επιδόσεις, τη δυναμική του οχήματος και την αεροδυναμική στα όρια. Όποιος είχε την τύχη να οδηγήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο – ειδικά σε μια πίστα – μπορεί να αναρωτηθεί τι περισσότερο θα μπορούσε να κάνει. Η απάντηση; Πολλά. Περισσότερη ισχύς, περισσότερη αεροδυναμική υποδύναμη, περισσότερη διαδραστικότητα του οδηγού, περισσότερη τεχνολογία.

Ferrari-SF90-XX-Stradale
Άκουσε τον ήχο του κινητήρα της SF90 XX Stradale: https://www.ferrari.com/en-EN/auto/sf90-xx-stradale/share/powetrain

Η SF90 XX Stradale παραμένει ένα αυτοκίνητο δρόμου, αλλά με το DNA και τη μηχανική εξυπνάδα ενός αγωνιστικού που “ζει” για την πίστα. Εκτός του ότι μεταφέρει την τεχνογνωσία των αγώνων F1 και GT, είναι επίσης το προϊόν του μακροχρόνιου προγράμματος XX της Ferrari που εστιάζει για τους εκλεκτούς πελάτες της. Βασισμένη στην SF90 Stradale, η νέα ειδική limited series SF90 XX Stradale παρουσιάστηκε μαζί με την αντίστοιχη SF90 XX Spider. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Ferrari, η SF90 XX Stradale θα κατασκευαστεί σε 799 αριθμημένες μονάδες και η SF90 XX Spider σε 599 αριθμημένες μονάδες. Αυτές οι νέες PHEV με κινητήρα V8 αποτελούν το πιο πρόσφατο και εξόχως ακραίο παράδειγμα της ιδέας των ειδικών εκδόσεων, η οποία απογειώνει τις επιδόσεις των μοντέλων δρόμου της Ferrari σε νέα επίπεδα. Τα διακριτικά XX συνοδεύουν τις σκληροπυρηνικές εκδόσεις της Ferrari και έχουν να εμφανιστούν σε μοντέλο από την εποχή της Enzo FXX, το 2005.

Ferrari-SF90-XX-Stradale
Είναι εκδόσεις που εστίαζαν αποκλειστικά σε πίστα, ενώ τώρα, στην περίπτωση των SF90 XX Stradale και Spider, μπορούν να κυκλοφορήσουν και σε δημόσιο δρόμο. Η ιδέα έχει τελειοποιηθεί τα τελευταία 20 περίπου χρόνια, με πολλά από αυτά τα μοντέλα να θεωρούνται σημεία αναφοράς όπως η 488 Pista και η 812 Competizione. Κατά τη διάρκεια των  δύο δεκαετιών, η Ferrari ανέπτυξε το πρόγραμμα XX για να προσφέρει σε μια επιλεγμένη ομάδα έμπειρων οδηγών-πελατών εξαιρετικά γρήγορα αυτοκίνητα που δεν είναι για το δρόμο, αλλά που μπορούν να οδηγηθούν στο όριο στην πίστα. Όλα τα μοντέλα που παράγονται από το πρόγραμμα έχουν αποδειχθεί τεράστια επιτυχία, με την πιο πρόσφατη προσθήκη να είναι η FXX-K EVO.

Κινητήρας και Επιδόσεις
Αξιοποιώντας την εμπειρία της και στους δύο αυτούς τομείς, η Ferrari αποφάσισε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο για το δρόμο, το οποίο ενσωματώνει τη μέγιστη έκφραση των μηχανολογικών αντιλήψεων των δύο προγραμμάτων. Η SF90 XX Stradale βασίζεται στο υπεραυτοκίνητο της σειράς, την SF90 Stradale, και ανεβάζει την ήδη εντυπωσιακά συναρπαστική εμπειρία οδήγησης στο όριο σε νέα επίπεδα. Οι επιδόσεις ενισχύονται χάρη στα εντυπωσιακά 1.030 άλογα (30 περισσότερα από την SF90 Stradale), τις ειδικές λογικές λογισμικού και τη χρήση ριζοσπαστικών νέων αεροδυναμικών λύσεων, συμπεριλαμβανομένης μιας σταθερής πίσω αεροτομής – η πρώτη που εμφανίζεται σε Ferrari δρόμου από την εποχή της F50 – η οποία παρέχει απαράμιλλη downforce 530 kg στα 250 km/h. Η ίδια ιδέα αποτέλεσε την έμπνευση για την SF90 XX Spider, η οποία συνδυάζει την απόλυτη αδρεναλίνη στην πίστα με τη μεθυστική απόλαυση της οδήγησης en plein air, όπου ο εμβληματικός ήχος του V8 της Ferrari συμβάλλει καθοριστικά. Η SF90 XX Spider επωφελείται από τις ίδιες εξελιγμένες αεροδυναμικές λύσεις με την SF90 XX Stradale, καθώς και από τις ειδικά ανεπτυγμένες ροές αέρα στο κόκπιτ που εγγυώνται εξαιρετική άνεση των επιβατών με την οροφή κατεβασμένη. Είναι εξοπλισμένη με την περίφημη Retractable Hard Top (RHT) της Ferrari, η οποία αποτελείται από πάνελ αλουμινίου και όχι μόνο αναπτύσσεται και αναδιπλώνεται σε μόλις 14 δευτερόλεπτα, αλλά μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί σε ταχύτητες έως και 45 km/h.

Η SF90 XX Stradale έχει κληρονομήσει την χαρακτηριστική διάταξη PHEV που συναντάμε στις SF90 Stradale και SF90 Spider, στην οποία ο V8 κινητήρας εσωτερικής καύσης ενσωματώνεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο ανεξάρτητους στον μπροστινό άξονα και έναν που βρίσκεται μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων στο πίσω μέρος. Η συνδυαστική ισχύ του υβριδικού συστήματος όμως έχει αυξηθεί κατά 30 PS φτάνoντας πλέον τους 1.030 ίππους. Επιπλέον, η συνολική ισχύς των ηλεκτρικών μοτέρ ανέβηκε από τους 220 στους 223 ίππους. Η αμιγώς ηλεκτρική τελική ταχύτητα παραμένει 135 km/h και η ηλεκτρική αυτονομία είναι 25 km. O λόγος όμως που θα τροφοδοτήσει εκατομμύρια αναζητήσεις στο Διαδίκτυο είναι η τεράστια σταθερή πίσω αεροτομή, η πρώτη που βλέπουμε σε μια Ferrari που κυκλοφορεί στο δρόμο από το 1995, μετά την εμβληματική πλέον F50. Αντί για τα διπλά πίσω φώτα της SF90 Stradale, η SF90 XX Stradale διαθέτει μια μπάρα φώτων.Υπάρχει επίσης και μια δεύτερη “φουσκωμένη” αεροτομή, η οποία λειτουργεί σε συνδυασμό με την ενεργή αεροτομή που ονομάζεται Gurney shut-off.

Αεροδυναμική και Design
Το σχήμα της νέας αεροτομής δημιουργήθηκε  από την ανάγκη διαχείρισης του λεγόμενου πεδίου πίεσης που δημιουργείται από τον τρόπο αλληλεπίδρασης της πτέρυγας με τη μικρότερη πτέρυγα shut-off. Υπάρχουν δύο διαμορφώσεις: LD (Low Drag), η οποία ελαχιστοποιεί την αντίσταση για μεγαλύτερη απόδοση στην ευθεία, και HD (High Downforce), η οποία κάνει αυτό που λέει, δημιουργώντας 530 kg downforce στα 250 km/h, για να προσφέρει απαράμιλλη ταχύτητα και σταθερότητα στις στροφές. Τα στιλιστικά στοιχεία του SF90 XX Stradale έχουν σχεδιαστεί για να αναδείξουν τα καθαρόαιμα χαρακτηριστικά επιδόσεων του, διατηρώντας παράλληλα τις καθαρές γραμμές και φόρμες του προκατόχου του. Εξ ου και η απόφαση να μην κρύβονται οι εισαγωγές αέρα και οι αεραγωγοί, ένα θεμελιώδες μέρος της στυλιστικής γλώσσας των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Οι τρεις περσίδες στο μπροστινό φτερό της SF90 XX Stradale και στο πίσω φτερό είναι  τυπικά στοιχεία της στιλιστικής γλώσσας της Ferrari. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά της σχεδίασης της SF90 XX Stradale είναι η πίσω πτέρυγα. Ο όγκος της ουράς, ο οποίος έχει επανασχεδιαστεί ειδικά με γνώμονα την αεροδυναμική, είναι πλέον πιο κομψός, δίνοντάς της τη μακριά σιλουέτα της ουράς που είναι χαρακτηριστική για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οι εισαγωγές αέρα για τα intercoolers είναι τώρα επίσης μεγαλύτερες, διοχετεύοντας τον αέρα προς τα ψυγεία πιο αποτελεσματικά.

Ferrari-SF90-XX-Stradale

Η μπροστινή πτέρυγα διατηρεί το σχήμα βέλους, αλλά δύο νέα κάθετα προφίλ πτέρυγας δίνουν στο αυτοκίνητο μια ακόμα πιο γεωμετρική εμφάνιση. Υπάρχουν νέα χαμηλότερα φτερά που μοιάζουν να αιωρούνται μέσα στις εισαγωγές αέρα. Το κάτω τμήμα του νέου αυτοκινήτου διαθέτει αυξημένη χρήση ανθρακονήματος, τονίζοντας τον ιδιαίτερα τεχνικό χαρακτήρα του. Υπάρχει επίσης ένα νέο μπροστινό splitter, μεγαλύτερο από αυτό του SF90 Stradale, το οποίο δημιουργεί μια ιδιαίτερα ενεργητική ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο.Το κάτω μέρος του αμαξώματος της SF90 XX Stradale – ζωτικής σημασίας για την αεροδυναμική της ικανότητα – έχει επίσης επανασχεδιαστεί. Αυτό δεν είναι εύκολο να το δει κανείς για προφανείς λόγους, αλλά πιο εμφανείς είναι οι νέοι αγωγοί S εκατέρωθεν των αεραγωγών του καπό και οι περσίδες στο μπροστινό θόλο των τροχών, οι οποίοι καθαρίζουν τον αέρα και βελτιώνουν την ποσότητα της downforce πάνω από τους μπροστινούς τροχούς.

Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 2,3 δευτερόλεπτα, ενώ μέχρι τα 200 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 6,5 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 320 χλμ./ώρα. Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, παραμένει το αυτόματο 8άρι διπλού συμπλέκτη. Ωστόσο, ένα αναβαθμισμένο λογισμικό έχει ενισχύσει τον ήχο από την εξάτμιση κατά τις αλλαγές σχέσεων. Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρότερες, με τη Ferrari SF90 XX να έχει επενδύσεις Alcantara στο ταμπλό και αρκετά στοιχεία carbon. Τα καθίσματα είναι μονοκόμματα, ωστόσο υπάρχουν ρυθμίσεις για την πλάτη. Ανάλογα είναι τα πράγματα και για την ανοιχτή έκδοση SF90 XX Spider, με την διαφορά να εστιάζεται, όπως είναι προφανές στην οροφή. Για το  φρενάρισμα διατηρεί τις δαγκάνες Aero στο μπροστινό μέρος, οι μπροστινοί δίσκοι έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως για να βελτιώσουν την ψύξη, ενώ υπάρχουν τώρα μεγαλύτεροι πίσω δίσκοι διαμέτρου 390 mm και τα τακάκια φρένων είναι νέας σχεδίασης που μεγιστοποιούν την επιφάνεια επαφής για να βελτιώσουν το συντελεστή τριβής.