Το Renault Clio γνώρισε μεγάλη επιτυχία από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του το 1990 μέχρι σήμερα, καθώς έχουν πουληθεί 16 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε τουλάχιστον 120 χώρες. Είναι πολύ απλά το γαλλικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών και ένα best seller που έχει ανεβάσει στα ύψη την γαλλική εταιρεία, αναφέρει το ΑΠΕ.

Το σύνολο των πωλήσεων σημαίνει ότι αν βάζαμε το ένα αυτοκίνητο πίσω από το άλλο, όλα μαζί τα Clio θα έκαναν 1,6 κύκλους γύρω από τη γη και αν υπήρχε περίπτωση να μπουν το ένα πάνω στο άλλο θα είχαν ύψος 75.000 φορές τον Πύργο του Άιφελ!

Το Clio αντικατέστησε το Renault 5 και ήταν το αυτοκίνητο που έφερε την επανάσταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Ήρθε με νέα και βελτιωμένα χαρακτηριστικά σε όλα τα επίπεδα (σασί, εξοπλισμός, συνολική ποιότητα) και στη συνέχεια κυκλοφόρησε σε μια μεγάλη ποικιλία εκδόσεων και σε χαμηλή τιμή κτήσης.

Κάθε γενιά φέρει το DNA της γαλλικής εταιρείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα 30 χρόνια αργότερα να είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Μάλιστα έχει ψηφιστεί δύο φορές «Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ευρώπη».

Σήμερα περισσότερα από 1.400 Clio κατασκευάζονται καθημερινά στα εργοστάσια στην Προύσα (Τουρκία) και στο Novo Mesto (Σλοβενία). Στην Προύσα μάλιστα, ένα Clio βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής κάθε λεπτό.

Το 1990 έφτασε στην κορυφή της κατάταξης πωλήσεων στη Γαλλία και ήταν το Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 1991 στην Ευρώπη. Τον Μάρτιο του 1991, η γκάμα μεγάλωσε για να συμπεριλάβει μια σπορ έκδοση, την 16S, η οποία με τη σειρά της πήρε τη σκυτάλη από το Renault 5 GT Turbo. Ο κινητήρας των 1.800 κ. εκ. με τους 140 ίππους, ο άψογος χειρισμός και η εντυπωσιακή του εμφάνιση, το οδήγησαν στην κορυφή της κατηγορίας.

Το «αδελφάκι» του Renault Clio

Το Clio απέκτησε το κομψό αδερφάκι του Baccara το 1991. Διέθετε δερμάτινα και ξύλινα φωτιστικά στο εσωτερικό, κορυφαίο εξοπλισμό και κινητήρα 92 ίππων. Αυτή η επένδυση μετονομάστηκε σε Initiale το 1997.

Το 1992 το Clio S ήταν η προσιτή άποψη της Renault. Είχε τον ίδιο κινητήρα 1.4 Energy αλλά με κλιμακωτές ταχύτητες για να ανεβάζει εύκολα και γρήγορα τις στροφές του κινητήρα.

Το εμβληματικό Clio Williams εμφανίστηκε το 1993. Πήρε το όνομά του από την ομάδα Williams-Renault που αγωνιζόταν στη Formula 1. Η Pearly Sport Blue απόχρωση, οι χρυσές ζάντες Speedline, η μονάδα ισχύος 150 ίππων και η σκληρή ανάρτηση το έκαναν ιδιαίτερα συμπαγές σπορ αυτοκίνητο. Οι Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day και Aida είναι μόνο μερικές από τις ειδικές εκδόσεις που ενίσχυσαν τη σειρά του Clio I και οι περισσότερες από αυτές μένουν στη μνήμη μας ακόμη και σήμερα. Το Clio Be Bop συνοδεύεται από ραδιόφωνο αυτοκινήτου ως στάνταρ.

Η Renault ήταν πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς το 1995 παρουσίασε ένα ηλεκτρικό Clio με αυτονομία 80 έως 100 χιλιόμετρα. Ήταν ίδιο με την συμβατική έκδοση, είχε τέσσερα καθίσματα, αριστοκρατική ταπετσαρία και σύγχρονο εξοπλισμό. Φόρτιζε σε 8 ώρες, χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε οικιακή πρίζα. Το Clio εκείνης της εποχής τα πήγε πολύ καλά στις πίστες ράλι.

Το Clio δεύτερης γενιάς, που παρουσιάστηκε το 1998, ήταν μεγαλύτερο, πιο κομψό και πιο ευρύχωρο. Αίσθηση προκάλεσαν οι εκδόσεις Clio R.S. και Clio V6. Σε ορισμένες αγορές όπου οι πελάτες λατρεύουν τα sedan, το Clio απέκτησε και τέτοια έκδοση. Το πρώτο αυτής της σειράς, το Clio Symbol, εμφανίστηκε το 1999. Σύντομα άφησε το «Clio» και κράτησε μόνο το «Symbol» (ή «Thalia» σε ορισμένες χώρες). Μετά από ανανεώσεις το 2008 και το 2012, αντικαταστάθηκε από το Taliant το 2021.

Η Renault Sport κατάφερε να μετατρέψει το Clio V6 το 2000 σε ένα δυνατό σπορ αυτοκίνητο, με τον κινητήρα του να αποδίδει 230 ίππους. Αυτή η έκδοση είναι συλλεκτικό αυτοκίνητο σήμερα.

Το Clio τρίτης γενιάς κυκλοφόρησε το 2005 και πήρε 5 αστέρια στη δοκιμή πρόσκρουσης του Euro NCAP. Το Clio αυτής της γενιάς κέρδισε το βραβείο Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

Το εξαιρετικά κομψό πρωτότυπο Clio Grand Tour που κυκλοφόρησε το 2007 ήταν ο «προάγγελος» του Clio III Estate που κυκλοφόρησε την επόμενη χρονιά. Μια παρόμοια έκδοση έγινε αργότερα διαθέσιμη για το Clio IV.

Η τέταρτη γενιά Clio εμπνεύστηκε από το πρωτότυπο αυτοκίνητο DeZir και έφτασε στις αντιπροσωπείες το 2012. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που παρουσίαζε τη νέα οπτική επωνυμία της Renault και περιλάμβανε μια έκδοση Estate για οικογένειες. Το Clio Mio κατασκευάστηκε κατά παραγγελία για την αγορά της Λατινικής Αμερικής, βασισμένο στο Clio II, το 2012. Στα 4 χρόνια κυκλοφορίας πουλήθηκαν σχεδόν 550.000 μονάδες.

Το Clio V εξηλεκτρίστηκε στις αρχές του 2019 με το εξαιρετικά αποδοτικό υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-TECH. Με νέο εσωτερικό υψηλής τεχνολογίας και προηγμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού, πρόσφερε ασφάλεια και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Σήμερα ήρθε το ανανεωμένο Clio το οποίο έχει μία πιο συμπαγή μάσκα που φιλοξενεί τα φωτιστικά σώματα LED. Έτσι έχει μια πιο όμορφη οπτική που παραπέμπει στο ολοκαίνουργιο Austal. Μάλιστα στο πίσω μέρος φέρει κατάλληλες σχεδιαστικές επεμβάσεις και καταφέρνει να δείχνει πιο δυναμικό, ενώ το νέο λογότυπο της εταιρίας είναι τρισδιάστατο. Οι διαστάσεις είναι περίπου στα ίδια επίπεδα, με το μήκος να φτάνει στα 4,053 μέτρα.

Το εσωτερικό αναβαθμίστηκε και τα υλικά έγιναν περισσότερο ποιοτικά. Το νέο λογότυπο φιγουράρει στο τιμόνι, ενώ το ταμπλό συνεχίζει να έχει ένα νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7″ ή 10″ και την κάθετη οθόνη αφής 9,3″ (7,0″ στην βασική έκδοση). Πλέον, υπάρχει και ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay. Όσον αφορά στην γκάμα των κινητήρων υπάρχει η υβριδική τεχνολογία E-Tech των 145 ίππων που συνδυάζει δύο ηλεκτρικά μοτέρ με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 4,1 λίτρα/100 χλμ.