Η νέα BMW Σειρά 5 Sedan προσφέρει τώρα όλο το φάσμα της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης. Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία της ηλεκτρικής BMW i5 και των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που υιοθετούν αποκλειστικά ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt, δύο plug-in υβριδικά μοντέλα θα λανσαριστούν το Νοέμβριο του 2023. Η BMW 530e Sedan και η BMW 550e xDrive Sedan διατίθεται ήδη για παραγγελία με τιμές στη Γερμανία, 65.300 ευρώ για τη BMW 530e Sedan και 77.300 ευρώ για την 550e xDrive Sedan. Στην όγδοη γενιά του επιτυχημένου business sedan, τα plug-in υβριδικά μοντέλα χαρακτηρίζονται από την παροχή ισχύος, την αισθητά βελτιωμένη αποδοτικότητα και την αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία. Τα δύο μοντέλα διαθέτουν την τεχνολογία BMW eDrive με plug-in υβριδικά συστήματα, η οποία συνδυάζονται με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, στην BMW 530e Sedan,  και με έναν εξακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα από την τελευταία αρθρωτή γενιά Efficient Dynamics του BMW Group (στην BMW 550e xDrive Sedan).

Μονάδα κίνησης με υψηλή αποδοτικότητα

Ο ηλεκτροκινητήρας, που έχει αναπτυχθεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι επίσης ενσωματωμένος στο 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport. Η μονάδα κίνησης έως 200PS (BMW 550e Sedan) ή 186,6 PS (BMW 530e Sedan). Σε συνδυασμό με την πιο πρόσφατη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive για plug-in υβριδικά μοντέλα, ο εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας των 3,0 λίτρων της νέας BMW 550e xDrive Sedan συμβάλει στην παραγωγή συνολικής ισχύος που φτάνει έως 496PS με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 71,38 kg. Το plug-in υβριδικό σύστημα μεταφέρει την ισχύ του στο δρόμο μέσω του συστήματος έξυπνης τετρακίνησης BMW xDrive και εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0 στα 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα της BMW 550e xDrive Sedan φτάνει τα 250 km/h με παρέμβαση του ηλεκτρονικού κόφτη. Με ηλεκτρική λειτουργία το sedan, μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 140 km/h. Η νέα BMW 530e Sedan διαθέτει έναν τετρακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και, σε συνδυασμό με την εξαιρετικά ενσωματωμένη μονάδα e-drive, παράγει μέγιστη συνδυαστική ισχύ 303PS. Με μέγιστη ροπή 45,8 kg η νέα BMW 530e Sedan ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 km/h σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 230 km/h και με ηλεκτρική λειτουργία μπορεί να φτάσει τα 140 km/h.

bmw-550-i5

Αυξημένη αυτονομία

Στα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα χρησιμοποιείται μια πατενταρισμένη καινοτομία της BMW για την αύξηση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα: Η ονομαστική ροπή του, η οποία φτάνει έως και τα 28,5 kg, αυξάνεται σε πραγματική ροπή έως και τα 45,8 kg από ένα σύστημα pre-gearing, στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων του κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, ο συμπαγής ηλεκτροκινητήρας παράγει πρόσθετη ροπή που διαφορετικά θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με έναν μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα. Αυτή είναι αισθητή τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και κατά τα ενδιάμεσα σπριντ. Σύμφωνα με το πρότυπο WLTP η ηλεκτρική αυτονομία είναι πλέον 83 έως 90 km σύμφωνα για τη νέα BMW 550e xDrive Sedan και 93 έως 103 χιλιόμετρα για τη νέα BMW 530e Sedan. Επομένως, δύναται να καλύπτει μεγαλύτερες διαδρομές χωρίς εκπομπές ρύπων. Και τα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα οφείλουν επίσης την εξαιρετική ηλεκτρική αυτονομία τους στις αεροδυναμικές τους ιδιότητες. Όπως και σε όλες τις άλλες εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 5 Sedan, ειδικές επενδύσεις και αεροδυναμικά στοιχεία που εκτρέπουν τον αέρα συνεισφέρουν στη βελτιστοποιημένη δομή του κάτω μέρος του αμαξώματος που ελαχιστοποιεί την αντίσταση του αέρα. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης στην αεροδυναμική βελτιστοποίηση του κάτω μέρους του αμαξώματος, προκειμένου να μειωθούν επιπλέον οι εκπομπές CO2 και να αυξηθεί η ηλεκτρική αυτονομία έως και δέκα χιλιόμετρα.

bmw-550-i5
Κατά την οδήγηση, το αναβαθμισμένο σύστημα ανάκτησης βοηθά στις φάσεις ρολαρίσματος και φρεναρίσματος. Χάρη στην ψηφιακή δικτύωση, το σύστημα ελέγχου κίνησης μπορεί να χρησιμοποιεί δεδομένα πλοήγησης και πληροφορίες από τους αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης για να προσαρμόζει την ποσότητα ενέργειας που ανακτάται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες κυκλοφορίας. Η τοποθέτηση της μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής τάσης στο κάτω μέρος του οχήματος, χωρίς να καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο, έχει θετική επίδραση τόσο στο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου όσο και στο χώρο αποσκευών. Με συνολική χωρητικότητα 520 λίτρων, ο αποθηκευτικός χώρος των plug-in υβριδικών μοντέλων είναι εφάμιλλος των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η μπαταρία υψηλής τάσης παρέχει αυξημένο ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο έως και 19,4 kWh. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα και είναι πλέον 7,4 kW, έτσι ώστε η μπαταρία υψηλής τάσης να μπορεί να φορτιστεί από το μηδέν στο 100% της χωρητικότητάς της μέσα σε 3 ώρες και 15 λεπτά. Σε μια συμβατική οικιακή πρίζα, η διαδικασία φόρτισης ολοκληρώνεται μέσα σε 11 ώρες και 45 λεπτά.

bmw-550-i5

Πλούσιος βασικός εξοπλισμός

Τόσο η νέα BMW 530e Sedan όσο και η νέα BMW 550e xDrive Sedan διαθέτουν μια διευρυμένη γκάμα βασικού εξοπλισμού σε σύγκριση με τα μοντέλα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt. Εκτός από ζάντες ελαφρού κράματος 19”, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το BMW IconicSounds Electric. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, αυτό το σύστημα παρέχει ένα πολύ ιδιαίτερο ηχοτοπίο: Κάθε κίνηση του πεντάλ του γκαζιού συνοδεύεται από αυθεντική ακουστική ανατροφοδότηση. Οι διαφανείς και σφαιρικοί ήχοι αναπτύχθηκαν μέσα από τη συνεργασία του BMW Group και του διάσημου συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής, Hans Zimmer.

Η BMW 550e xDrive Sedan διατίθεται επίσης στάνταρ με το Adaptive Chassis Professional, το οποίο περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και χαμηλωμένη ανάρτηση, καθώς και Integral Active Steering, το οποίο καθιστά τους ελιγμούς πιο άνετους, αυξάνει την ευελιξία σε μεσαίες ταχύτητες και εμπνέει αυτοπεποίθηση κατά την αλλαγή λωρίδας και σε στροφές σε υψηλότερες ταχύτητες. Το BMW Interaction Bar συνδυάζει σύγχρονη λειτουργικότητα με σχεδίαση που υποστηρίζεται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Η φωτιζόμενη λειτουργική μονάδα με κρυσταλλική δομή επιφάνειας εκτείνεται σε όλο το πλάτος του πίνακα οργάνων μέχρι τα πάνελ των θυρών και περιλαμβάνει πίνακες ελέγχου με ευαισθησία αφής για τον έλεγχο του εξαερισμού και του κλιματισμού καθώς και για την ενεργοποίηση των φώτων αλάρμ.