Σχεδόν 11 μήνες μετά το δυστύχημα της 1ης Μαρτίου 2023 στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 άτομα, ολοένα και νέα στοιχεία προκύπτουν για το τραγικό συμβάν.
Θυμίζουμε ότι τότε, στο μοιραίο δυστύχημα, βαγόνια εκτοξεύτηκαν από τις ράγες, ορισμένα από αυτά καταπλακώθηκαν και τυλίχθηκαν στις φλόγες, όταν μια επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με μια άλλη που μετέφερε εμπορεύματα καθώς βρίσκονταν στην ίδια γραμμή και κινούνταν αντίθετα με μεγάλη ταχύτητα στην κεντρική Ελλάδα.
Στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν περισσότεροι από 350 άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους ήταν φοιτητές πανεπιστημίου που επέστρεφαν στη πόλη της Θεσσαλονίκης από την Αθήνα μετά από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Έντεκα μήνες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς και τους δεκάδες εγκαυματίες, είχαμε μια νέα εξέλιξη σε μια υπόθεση που βγήκε στο φως για πρώτη φορά το καλοκαίρι που μας πέρασε.
«Από την πρώτη στιγμή μας είχε απασχολήσει το θέμα της μεγάλης ανάφλεξης της φωτιάς που είχαμε δει και στην τηλεόραση και είχαμε πει από την πρώτη στιγμή πως αυτό είναι κάτι παράξενο που χρειάζεται διερεύνηση», δήλωσε προ μερικών ωρών στο MEGA ο Κώστας Λακαφώσης, πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων.
Ο κ. Λακαφώσης αναφέρει ότι στις 29 Μαρτίου, συνεργεία από τη χημική υπηρεσία Λάρισας πήγαν στο σημείο της σύγκρουσης και ανίχνευσαν την ύπαρξη ξυλολίου σε επτά διαφορετικά σημεία, τόσο στο χώμα στην περιοχή της σύγκρουσης όσο και στις εξωτερικές επιφάνειες των μηχανών των συρμών.
«Αυτή η ουσία είναι εύφλεκτη και είναι από τις ουσίες που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει μία τέτοια μεγάλη ανάφλεξη αυτό όμως που δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί είναι η παρουσία της στο σημείο, δεν υπήρχε λόγος να βρίσκεται εκεί αυτή η ουσία», σημείωσε ο κ. Λακαφώσης, προσθέτοντας ότι το ξυλόλιο είναι ένα εύφλεκτο υλικό αντίστοιχο σε συμπεριφορά με τη βενζίνη ενώ χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων από διαφόρους στον χώρο της εμπορίας καυσίμων προκειμένου να νοθεύσουν καύσιμα καθώς κοστίζει μόλις 10 λεπτά το λίτρο.
Επειδή όμως τα ευρήματα αυτά θα μπορούσαν να οφείλονται σε κάποια φυσική αιτία ή κάποια ρύπανση του περιβάλλοντος στην περιοχή έγιναν επαναληπτικές δειγματοληψίες και αναλύσεις τον Οκτώβριο, ώστε να συγκριθούν με τις προηγούμενες του Μαρτίου.
«Τώρα πλέον δεν ανιχνεύεται ξυλόλιο και αυτό είναι το στοιχείο που μας αποδεικνύει πως δεν είναι κάποια φυσική αιτία δεν είναι κάποια ρύπανση του περιβάλλοντος ή κάποιος άλλος λόγος όντως το ξυλόλιο που ανιχνεύθηκε τέλη Μαρτίου ήταν πραγματικά λόγω της σύγκρουσης και λόγω του ατυχήματος», εξήγησε ο κ. Λακαφώσης.
Ξυλόλιο στα Τέμπη
Το Γενικό Χημείο του Κράτους που ανίχνευσε το ξυλόλιο, θεωρεί με την σειρά του ότι η ουσία αυτή δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση από τα υπάρχοντα υλικά – στοιχεία των αμαξοστοιχιών, καθώς, όπως αναφέρει, «χρησιμοποιείται ως διαλύτης στη χημική βιομηχανία αλλά επειδή τα χαρακτηριστικά του μοιάζουν με της βενζίνης χρησιμοποιείται ακόμα και στη νοθεία καυσίμων».
Να τονίσουμε εδώ ότι εξαρχής υπήρχε στην ατμόσφαιρια μια υποψία για τυχόν «ύποπτα» φορτία από τη Βουλγαρία τα οποία ενδεχομένως να δίνουν μία νέα διάσταση για τη φονική έκρηξη -όπερ και σημαίνει ότι πιθανώς όσοι μετέφεραν, κρυφά ή φανερά, τα φορτία αυτά να ήθελαν να «κουκουλωθεί» η μεταφορά τους, προκειμένου να μην θεωρηθούν οι ίδιοι συνυπεύθυνοι για την έκρηξη.
«Κύριο ζητούμενο είναι πλέον να προσδιοριστεί τι ακριβώς μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και εάν – σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν – κουβαλούσε παράνομο φορτίο με διαλύτες για νοθεία καυσίμων», τόνιζε χαρακτηριστικά σε προ μηνλών άρθρο του στην εφημερίδα «Το Βήμα» ο εξαιρετικός δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος.
Πληροφορίες του «Έθνους» μάλιστα αναφέρουν ότι το ξυλόλιο δεν είναι ο μοναδικός διαλύτης που εντοπίστηκε στα δείγματα, καθώς όπως χαρακτηριστικά λένε πηγές κοντά στην υπόθεση, στα μισά δείγματα που εξετάστηκαν εντοπίστηκαν διαλύτες.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι τα εν λόγω δείγματα καθυστέρησαν πάρα πολύ να συλλεγούν, αφού χρειάστηκε να περάσει διάστημα άνω του ενός μήνα μετά το δυστύχημα για να γίνει η συλλογή και μάλιστα από σημεία μακρύτερα των επιθυμητών, καθώς τα ακριβή σημεία πρόκλησης της φωτιάς είχαν ήδη σκεπαστεί από την Περιφέρεια με τις οικογένειες των θυμάτων να εκφράζουν σοβαρή ανησυχία ότι πολλά στοιχεία μπορεί να έχουν καταστραφεί.
Σχεδόν 11 μήνες μετά το δυστύχημα της 1ης Μαρτίου 2023 στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 άτομα, ολοένα και νέα στοιχεία προκύπτουν για το τραγικό συμβάν.
Θυμίζουμε ότι τότε, στο μοιραίο δυστύχημα, βαγόνια εκτοξεύτηκαν από τις ράγες, ορισμένα από αυτά καταπλακώθηκαν και τυλίχθηκαν στις φλόγες, όταν μια επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με μια άλλη που μετέφερε εμπορεύματα καθώς βρίσκονταν στην ίδια γραμμή και κινούνταν αντίθετα με μεγάλη ταχύτητα στην κεντρική Ελλάδα.
Στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν περισσότεροι από 350 άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους ήταν φοιτητές πανεπιστημίου που επέστρεφαν στη πόλη της Θεσσαλονίκης από την Αθήνα μετά από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Έντεκα μήνες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς και τους δεκάδες εγκαυματίες, είχαμε μια νέα εξέλιξη σε μια υπόθεση που βγήκε στο φως για πρώτη φορά το καλοκαίρι που μας πέρασε.
«Από την πρώτη στιγμή μας είχε απασχολήσει το θέμα της μεγάλης ανάφλεξης της φωτιάς που είχαμε δει και στην τηλεόραση και είχαμε πει από την πρώτη στιγμή πως αυτό είναι κάτι παράξενο που χρειάζεται διερεύνηση», δήλωσε προ μερικών ωρών στο MEGA ο Κώστας Λακαφώσης, πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων.
Ο κ. Λακαφώσης αναφέρει ότι στις 29 Μαρτίου, συνεργεία από τη χημική υπηρεσία Λάρισας πήγαν στο σημείο της σύγκρουσης και ανίχνευσαν την ύπαρξη ξυλολίου σε επτά διαφορετικά σημεία, τόσο στο χώμα στην περιοχή της σύγκρουσης όσο και στις εξωτερικές επιφάνειες των μηχανών των συρμών.
«Αυτή η ουσία είναι εύφλεκτη και είναι από τις ουσίες που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει μία τέτοια μεγάλη ανάφλεξη αυτό όμως που δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί είναι η παρουσία της στο σημείο, δεν υπήρχε λόγος να βρίσκεται εκεί αυτή η ουσία», σημείωσε ο κ. Λακαφώσης, προσθέτοντας ότι το ξυλόλιο είναι ένα εύφλεκτο υλικό αντίστοιχο σε συμπεριφορά με τη βενζίνη ενώ χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων από διαφόρους στον χώρο της εμπορίας καυσίμων προκειμένου να νοθεύσουν καύσιμα καθώς κοστίζει μόλις 10 λεπτά το λίτρο.
Επειδή όμως τα ευρήματα αυτά θα μπορούσαν να οφείλονται σε κάποια φυσική αιτία ή κάποια ρύπανση του περιβάλλοντος στην περιοχή έγιναν επαναληπτικές δειγματοληψίες και αναλύσεις τον Οκτώβριο, ώστε να συγκριθούν με τις προηγούμενες του Μαρτίου.
«Τώρα πλέον δεν ανιχνεύεται ξυλόλιο και αυτό είναι το στοιχείο που μας αποδεικνύει πως δεν είναι κάποια φυσική αιτία δεν είναι κάποια ρύπανση του περιβάλλοντος ή κάποιος άλλος λόγος όντως το ξυλόλιο που ανιχνεύθηκε τέλη Μαρτίου ήταν πραγματικά λόγω της σύγκρουσης και λόγω του ατυχήματος», εξήγησε ο κ. Λακαφώσης.
Ξυλόλιο στα Τέμπη
Το Γενικό Χημείο του Κράτους που ανίχνευσε το ξυλόλιο, θεωρεί με την σειρά του ότι η ουσία αυτή δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση από τα υπάρχοντα υλικά – στοιχεία των αμαξοστοιχιών, καθώς, όπως αναφέρει, «χρησιμοποιείται ως διαλύτης στη χημική βιομηχανία αλλά επειδή τα χαρακτηριστικά του μοιάζουν με της βενζίνης χρησιμοποιείται ακόμα και στη νοθεία καυσίμων».
Να τονίσουμε εδώ ότι εξαρχής υπήρχε στην ατμόσφαιρια μια υποψία για τυχόν «ύποπτα» φορτία από τη Βουλγαρία τα οποία ενδεχομένως να δίνουν μία νέα διάσταση για τη φονική έκρηξη -όπερ και σημαίνει ότι πιθανώς όσοι μετέφεραν, κρυφά ή φανερά, τα φορτία αυτά να ήθελαν να «κουκουλωθεί» η μεταφορά τους, προκειμένου να μην θεωρηθούν οι ίδιοι συνυπεύθυνοι για την έκρηξη.
«Κύριο ζητούμενο είναι πλέον να προσδιοριστεί τι ακριβώς μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και εάν – σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν – κουβαλούσε παράνομο φορτίο με διαλύτες για νοθεία καυσίμων», τόνιζε χαρακτηριστικά σε προ μηνλών άρθρο του στην εφημερίδα «Το Βήμα» ο εξαιρετικός δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος.
Πληροφορίες του «Έθνους» μάλιστα αναφέρουν ότι το ξυλόλιο δεν είναι ο μοναδικός διαλύτης που εντοπίστηκε στα δείγματα, καθώς όπως χαρακτηριστικά λένε πηγές κοντά στην υπόθεση, στα μισά δείγματα που εξετάστηκαν εντοπίστηκαν διαλύτες.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι τα εν λόγω δείγματα καθυστέρησαν πάρα πολύ να συλλεγούν, αφού χρειάστηκε να περάσει διάστημα άνω του ενός μήνα μετά το δυστύχημα για να γίνει η συλλογή και μάλιστα από σημεία μακρύτερα των επιθυμητών, καθώς τα ακριβή σημεία πρόκλησης της φωτιάς είχαν ήδη σκεπαστεί από την Περιφέρεια με τις οικογένειες των θυμάτων να εκφράζουν σοβαρή ανησυχία ότι πολλά στοιχεία μπορεί να έχουν καταστραφεί.