Μια νέα έρευνα της εταιρείας Airbnb διαπίστωσε ότι οι πελάτες που είναι (ή που οι ιδιοκτήτες θεωρούν ότι είναι) μαύροι έχουν λιγότερες πιθανότητες να κάνουν κράτηση για ενοικίαση στον ιστότοπό τους σε σύγκριση με λευκούς πελάτες. Η εταιρεία παρατήρησε μάλιστα ότι υπάρχε «σημαντική διαφορά» στα ποσοστά αυτά.
Ακριβώς επειδή στην πλατφόρμα του Airbnb ο οικοδεσπότης δε μπορεί να είναι σίγουρος για την εθνικότητα του πελάτη (η πλατφόρμα έχει αφαιρέσει τις φωτογραφίες προφίλ σε κάποιες χώρες), τα ποσοστά αναφέρονται σε περιπτώσεις που οι οικοδεσπότες συμπεραίνουν την εθνικότητα από άλλα στοιχεία (πχ: όνομα, επώνυμο, πόλη κατοικίας, κλπ). Η μελέτη, η οποία ξεκίνησε το 2020, διαπίστωσε ότι οι χρήστες που θεωρούνταν μαύροι έκλεισαν με επιτυχία τις διαμονές τους στο 91,4% των περιπτώσεων, ενώ οι χρήστες που θεωρούνταν ότι είναι λευκοί έκαναν κράτηση στο 94,1% των περιπτώσεων. Οι επισκέπτες που θεωρείται ότι είναι Ασιάτες, Λατίνοι ή Ισπανόφωνοι είχαν ποσοστό επιτυχίας κράτησης 93,4%.
«Είναι μια ουσιαστική διαφορά και είναι απαράδεκτη», δήλωσε στο CNN η Janaye Ingram, διευθύντρια προγραμμάτων κοινοτικών συνεργατών και δέσμευσης της Airbnb. «Είναι κάτι με το οποίο προφανώς δεν είμαστε εντάξει και κάνουμε πολλά για να το αντιμετωπίσουμε».
Η Airbnb δήλωσε ότι τα ευρήματά της μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ενημερώσουν τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία θα προσεγγίσει τις μελλοντικές πολιτικές κρατήσεων για την ελαχιστοποίηση των φυλετικών διακρίσεων στις κρατήσεις επισκεπτών, σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου. Αυτές οι προγραμματισμένες αλλαγές περιλαμβάνουν την αύξηση των κριτηρίων καταλληλότητας για το Instant Book της Airbnb, την αύξηση του αριθμού των κριτικών που λαμβάνουν οι ταξιδιώτες, τον έλεγχο των λόγων απόρριψης ταξιδιωτών και την εκπαίδευση των οικοδεσποτών που συμμετέχουν.
Αυτή είναι η τρίτη η μελέτη που πραγματοποιεί η Airbnb για να εξετάσει φυλετικά ζητήματαστην πλατφόρμα της. Ως απάντηση σε προηγούμενα ευρήματα, ο ιστότοπος είχε προηγουμένος αφαιρέσει τις φωτογραφίες των επισκεπτών, ώστε να αποφεύγονται με αυτόν τον τρόπο οι φυλετικές διακρίσεις. Ωστόσο, όπως βλέπουμε από τα σημερινά αποτελέσματα της έρευνας, η αλλαγή αυτή δεν είχε στατιστικά σημαντική επίδραση στα ποσοστά επιτυχίας για τους πελάτες ορισμένων εθνικοτήτων.