H Mia Khalifa δεν είναι μια τυχαία περίπτωση: υπήρξε πορνοστάρ για λίγο, αλλά όπως δηλώνει όπου σταθεί και όπου βρεθεί, θα είναι «χριστιανή μάρτυρας για την Παλαιστίνη για πάντα».
Η 31χρονη Αμερικανολιβανέζα φωτογραφήθηκε προ ημερών για την καμπάνια «Freedom 4 Palestine» και όλα τα έσοδα θα διατεθούν για τη δοκιμαζόμενη Γάζα και τον πληθυσμό της.
Ο Harley Weir και η Καλίφα συνεργάστηκαν με την Aries Arise, εκτυπώνοντας την εικόνα σε ένα μπλουζάκι, το οποίο πωλείται έναντι 75 λιρών. Η νέα διαδικτυακή καμπάνια περιλαμβάνει ένα μπλουζάκι σε περιορισμένη έκδοση, δύο λιθογραφικές αφίσες και τη δημοπρασία μιας μοναδικής polaroid, ενώ όλα τα έσοδα θα διατεθούν σε παλαιστινιακές οργανώσεις.
Στη σελίδα https://freedom4palestine.co.uk/ μπορεί κάποιος να αγοράσει το πακέτο ή να κάνει δωρεά.
Όπως αναφέρεται στη σελίδα: «Ένα έργο περιορισμένης έκδοσης που υποστηρίζει την Ελευθερία για την Παλαιστίνη και συγκεντρώνει κεφάλαια για την παλαιστινιακή υπόθεση. Το 100% των πωλήσεων θα πάει απευθείας σε επιτόπιους οργανισμούς λαϊκής βάσης. Μπορείτε να κάνετε μια άμεση δωρεά εδώ . Οι οργανισμοί περιλαμβάνουν το The Ghassan Abu Sittah Children’s Fund ( @gabusittahchildrensfund ), αφιερωμένο στην παροχή ιατρικής φροντίδας σε παιδιά που έχουν ανάγκη. Addameer ( @addameer_pal ), υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της υποστήριξης των πολιτικών κρατουμένων. και Islamic Relief (@islamicreliefuk) , μια διεθνής υπηρεσία ανθρωπιστικής και αναπτυξιακής βοήθειας».
Mia Khalifa, από πορνοστάρ μάρτυρας
Πριν μερικών ετών, η ιταλική έκδοση του μουσικού περιοδικού Rolling Stone είχε αφιερώσει ένα ολόκληρο editorial με τίτλο «Πορνοστάρ του ISIS, Χριστιανή μάρτυρας» στην Καλίφα, καθώς τότε στοχοποιήθηκε στο Διαδίκτυο από μαχητές του Ισλαμικού Κράτους.
Πριν ακριβώς δέκα χρόνια, η τότε 21χρονη Λιβανέζα πορνοστάρ πρωταγωνίστησε σε μια ερωτική ταινία όπου επιδιδόταν σε όλων των ειδών τις σεξουαλικές πράξεις φορώντας χιτζάμπ.
Η ταινία, αναρτημένη σε όλα τα σχετικά με το θέμα, site του Διαδικτύου, υπέπεσε στην αντίληψη των μαχητών του Ισλαμικού Κράτους (ναι, βλέπουν κι αυτοί… τσόντες), οι οποίοι θεώρησαν την πράξη της Καλίφα ως μια ατιμωτική πράξη απέναντι στο Ισλάμ.
Μέσα σε μια εβδομάδα από την προβολή του βίντεο, η Καλίφα δέχτηκε επιθέσεις στα social media από εκπροσώπους μουσουλμανικών και λιβανέζικων κοινοτήτων. Παράλληλα το Ισλαμικό Κράτος την είχε στοχοποιήσει και στο Instagram.
Μέλη της τρομοκρατικής οργάνωσης έκαναν photoshop το πρόσωπό της στο σώμα κάποιου άλλου σε βίντεο που παρουσίαζε τον αποκεφαλισμό της.
«Μου είχαν στείλει screenshot με μια φωτογραφία του διαμερίσματός μου και απειλές κατά της ζωής μου. Ήταν απειλές που έλαβα πολύ σοβαρά υπόψη», είπε πρόσφατα σε συνέντευξη της η 31χρονη Λιβανέζα.
«Χάκαραν τον λογαριασμό μου στο Instagram από το Ισλαμικό Κράτος. Άρχισαν να τον χρησιμοποιούν για να προωθήσουν την προπαγάνδα τους», παραδέχτηκε.
«Καταδικασμένη από το 2016 σε θάνατο από τον ISIS, η Καλίφα ξαφνικά είδε το πρόσωπο της σε πλακάτ που κρατούσαν νεαροί Ιρακινοί σε διαδηλώσεις στη Βασόρα, πριν μερικές εβδομάδες», ανέφερε τότε η ιταλική έκδοση του μουσικού περιοδικού Rolling Stone.
Τι συνέβη στη Βασόρα;
Χιλιάδες διαδηλωτές διαμαρτυρήθηκαν για τη διαφθορά και την αποσάθρωση των δημόσιων υπηρεσιών στο Ιράκ, αλλά και το γεγονός πως δεν έχουν πρόσβαση σε “νερό, ηλεκτρικό, δουλειά” στην πιο πλούσια σε υδρογονάνθρακες περιοχή του Ιράκ που όμως μαστίζεται από έλλειψη βασικών υποδομών.
Ο στρατός απάντησε με βία, σημειώνει το ιταλικό περιοδικό, δεκάδες ήταν οι νεκροί, «ωστόσο η εικόνα της Καλίφα στα πλακάτ αποτελούσε μια όαση ειλικρίνειας απέναντι στην κρατική αναλγησία κι υποκρισία».
«Τι κάνουν οι ηγέτες μας για εμάς; Κλέβουνε! [Η εικόνα της Καλίφα] με παρηγορεί. Δεν περνάει ούτε μια ημέρα που να μην με παρηγορεί», λέει ένας νεαρός Ιρακινός.
To editorial συνεχίζει περιγράφοντας μια άλλη εικόνα, αυτή τη φορά από μια τοιχογραφία του 14ου αιώνα στην καθολική εκκλησία Σαν Φέρμο Ματζόρε της Βερόνα, μια αγιογραφία ενός αγνώστου καλλιτέχνη που απεικονίζει τα φρικτά μαρτύρια των πρώτων Χριστιανών. Η σκηνή είναι φρικιαστική: πέντε ακρωτηριασμένα ανθρώπινα σώματα να κρέμονται σαν σφάγια, με τα σπλάχνα τους να χύνονται στο έδαφος και αίμα να τρέχει από τις πληγές στα πόδια τους.
«Η τοιχογραφία απεικονίζει το μαρτύριο των Φραγκισκανών ιεραπόστολων στην Ινδία, και συγκεκριμένα στην πόλη Τάνα το 1321 και η τιμωρία αυτή τους επιβλήθηκε από τον Σουλτάνο του Δελχί, Ελ Μελίκ», σημειώνει ο αρθρογράφος, αντιπαραβάλλοντας στην εικόνα αυτή την παρουσία της Καλίφα ως πηγή έμπνευσης μιας ολόκληρης γενιάς που μάχεται για τα όποια δικαιώματα της.
«Όπως, βλέποντας την τοιχογραφία αυτή, προσεύχεσαι για την ψυχή των μαρτύρων, έτσι και σήμερα ας κάνουμε μια αντίστοιχη προσευχή για όλους εκείνους που έχουν γίνει μάρτυρες, προφανώς κάτω από άλλες συνθήκες», καταλήγει με νόημα.