Το επόμενο iPhone μπορεί να φέρει το λογότυπο της Apple, αλλά η Ε.Ε. συμμετέχει πιο ενεργά από ό,τι στο παρελθόν στο σχεδιασμό του. Μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, η Ευρωπαϊκή Ένωση έλαβε ορισμένες αποφάσεις με στόχο την αναπροσαρμογή επιλεγμένων αποφάσεων της Apple. Κάποιες είναι μικρές, κάποιες είναι μεγάλες, και όλες θα σημαίνουν ότι το iPhone σας θα είναι λίγο «λιγότερο» Apple και λίγο πιο «ευέλικτο».
Πλέον, η Apple θα αναγκαστεί να «ανοίξει» το app store της σε third-party καταστήματα εφαρμογών (app stores). Αυτό θα δημιουργήσει μία παρόμοια κατάσταση με αυτή των Android κινητών, όπου εκτός του Google Play Store, οι χρήστες μπορούν να εγκαταστήσουν εφαρμογές και από εξωτερικές πηγές (Amazon App Store, APKMirror κ.α.). Είναι σημαντικό να σημειωθεί, επίσης, ότι κανένα από αυτά τα app stores δεν είναι αποκλειστικό. Οι προγραμματιστές των εφαρμογών θα μπορούν να επιλέξουν σε ποια πλατφόρμα θα διατεθεί η δημιουργία τους.
Με αυτόν τον τρόπο, αντιγράφοντας τον τρόπο λειτουργίας των Android συσκευών, η Ε.Ε. «σπάει» το μονοπωλιακό καθεστώς της Apple. Ωστόσο, ακόμη και στα τηλέφωνα Android, η ύπαρξη third-party app stores δεν οδήγησε τους χρήστες μακριά από το Play Store.
«Ρεαλιστικά, τα third-party stores έχουν περισσότερο να κάνουν με την αποκοπή της Apple από την αλυσίδα των εσόδων της παρά με την ζήτηση των καταναλωτών», δήλωσε ο Avi Greengart του Techsponential στο Digital Trends. «Δεν νομίζω ότι οι αλλαγές στο app store θα κάνουν τη μεγάλη διαφορά, αφού οι περισσότεροι χρήστες δεν θα αισθάνονται την ανάγκη να κατεβάσουν εφαρμογές τρίτων και πιθανότατα δεν θα ξέρουν πώς να τις φορτώσουν ούτως ή άλλως. Η πλειονότητα των χρηστών, τόσο στο iOS όσο και στο Android, απλά παραμένει στις προεπιλογές».
Η μεγαλύτερη ανησυχία της Apple θα μπορούσε να δει μια πιο άμεση διάρρηξη της αποκλειστικότητας του iPhone μέσω του iMessage. Όπως επεσήμανε ο Jan Stryzak του Counterpoint, «Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές απαιτεί επίσης διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφόρων πλατφορμών ανταλλαγής μηνυμάτων, κάτι που μπορεί στην πραγματικότητα να είναι κακό για την Apple, καθώς θα επέτρεπε σε εκείνους που σήμερα επιμένουν στο iOS επειδή είναι χρήστες του iMessage να αλλάξουν σε Android και να συνεχίσουν όπως πριν». Το Bloomberg σημειώνει ότι η Apple δεν σχεδιάζει να υιοθετήσει το RCS (Rich Communication Services) προς το παρόν. Θα έχανε άραγε η Google, ένθερμος υποστηρικτής του RCS, αυτή την ευκαιρία για να προβάλλει την άποψή της; Μάλλον όχι.
Η δεύτερη σημαντική αλλαγή που έρχεται στα iPhone είναι η νέα υποδοχή USB-C. Προγραμματισμένη για το 2024 το αργότερο, πρόκειται για μια ταυτόχρονα μεγάλη και μικρή αλλαγή. Σχεδόν σε κάθε άλλο προϊόν της Apple που μπορείτε να αγοράσετε, είτε πρόκειται για iPad Pro είτε για MacBook, σας παρέχεται ένας φορτιστής USB-C. Όπως αντίστοιχα και στα laptop με Windows, στα τηλέφωνα Android ή σε άλλες συσκευές, όπως το Kindle. Η Apple έχει κρατήσει πάρα πολύ καιρό το iPhone εκτός της τεχνολογίας USB-C επιμένοντας στο Lightning.
Από την άλλη πλευρά, για όσους έχουν επενδύσει στο οικοσύστημα της Apple, η μετάβαση σε USB-C θα σημάνει την αγορά νέων αξεσουάρ για το iPhone.
«Η απόφαση για το USB-C δημιουργεί ανάμεικτα συναισθήματα στους καταναλωτές της Apple. Από τη μία πλευρά, οι χρήστες της Apple που διαθέτουν περιφερειακά που χρησιμοποιούν την υποδοχή Lightning θα πρέπει να αγοράσουν προσαρμογείς αν αγοράσουν iPhone με USB-C. Από την άλλη πλευρά, οι χρήστες Android με περιφερειακά USB-C θα μπορούν να μεταπηδήσουν στην Apple χωρίς να χρειαστεί να αγοράσουν καινούργια», δήλωσε ο Strazak. «Εξακολουθώ να πιστεύω ότι η μετακίνηση μεταξύ iOS και Android θα είναι περιορισμένη ανεξάρτητα από τις αλλαγές, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι θα παραμείνουν στο οικοσύστημα που έχουν συνηθίσει».
Τελικά, όπως σημειώνει ο Greengart, το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Apple είναι ότι η Ε.Ε. αναλαμβάνει πιο άμεσο έλεγχο του iPhone. Και δεν είναι ότι το USB-C είναι κακό ή ότι το άνοιγμα σε εναλλακτικά app store είναι κάτι αρνητικό, αλλά ότι η Apple δεν ήθελε να προχωρήσει σε αυτές τις αλλαγές, αλλά εξαναγκάστηκε.
Βέβαια, οι καταναλωτές δεν χρειάζεται να ανησυχούν για αυτά τα θέματα. Οι κυβερνήσεις και οι διάφοροι κανονισμοί πάντα επηρέαζαν τον τρόπο σχεδιασμού των προϊόντων, αλλά σπάνια τόσο άμεσα. Το iPhone είναι ένα μοναδικό προϊόν της Apple, αλλά η δυσαρέσκεια των καταναλωτών με τις τελευταίες επιλογές της εταιρείας αυξάνεται. Παρόλα αυτά, οι βασικές αρχές του iPhone θα παραμείνουν οι ίδιες. Το λογισμικό, ο εκτεταμένος κατάλογος εφαρμογών και ο αξιόπιστος σχεδιασμός θα παραμείνουν, είτε υπάρχει ρύθμιση από την Ε.Ε. είτε όχι. Όπως και να νιώθει ο CEO της Apple, Tim Cook, το επόμενο iPhone θα έρθει από την Apple και την Ε.Ε. και θα αρέσει όπως και τα προηγούμενα.
Με πληροφορίες από Digital Trends