Τι κοινό έχει ένας CEO με μια κλήση στην εξυπηρέτηση πελατών; Προφανώς τίποτα, και ίσως γι’ αυτό ο Σαμ Άλτμαν (Sam Altman), ο άνθρωπος πίσω από την OpenAI, δηλώνει με τρομακτική σιγουριά ότι ολόκληρες κατηγορίες εργασίας θα εξαφανιστούν. Εντελώς. «Τotally, totally gone», είπε, γιατί προφανώς το «gone» από μόνο του δεν αρκούσε.
Η δουλειά που φαίνεται να του χαλάει τη διάθεση πιο πολύ; Η εξυπηρέτηση πελατών. Γιατί να απαντάει άνθρωπος, όταν μπορεί ένα υπερφωτισμένο AI να απαντάει με ψυχρή ακρίβεια και το χάρισμα ενός τοστ χωρίς τυρί; «Δεν κάνει λάθη», λέει ο Άλτμαν. Φυσικά. Ούτε ποτέ κόλλησε σε ένα μενού επιλογών τύπου «πατήστε το 4 αν θέλετε να χάσετε την ψυχραιμία σας». Όλα γίνονται για χάρη της εξυπηρέτησης. Γρήγορα. Τέλεια. Μαγικά.
Σχεδόν, θα πούμε εμείς. Γιατί κάποιοι πελάτες βρέθηκαν να κάνουν logout κάθε τρεις και λίγο από μια υπηρεσία λόγω… μιας τρελής ανυπακοής ή φευγάτης οδηγίας που εφηύρε το AI. Αλλά αυτό είναι λεπτομέρεια, σωστά; Ένα μικρό glitch στο όνειρο.
Το αστείο είναι ότι εταιρείες που κάποτε περηφανεύονταν ότι αντικαθιστούν 700 εργαζομένους με ένα AI assistant, τώρα το παίρνουν πίσω, λέγοντας «εντάξει, θα υπάρχει και άνθρωπος, μη φρικάρετε». Μήπως τελικά ο κόσμος δεν είναι έτοιμος για τη θαλπωρή της απάντησης «παρακαλώ, προσπαθήστε αργότερα» από ένα ρομπότ που σε αποχαιρετά με ASCII emoticons;
Και οι πελάτες; Αυτοί, σύμφωνα με έρευνες, δεν θέλουν AI για την εξυπηρέτηση πελατών. Μα καλά… πόσο αχάριστοι είμαστε; Δεν εμπιστευόμαστε το άψυχο λογισμικό που «δεν κάνει λάθη»; Πού πήγε το όραμα βρε παιδιά;
Ίσως το μέλλον που φαντάζεται ο Άλτμαν να μην έχει έρθει ακόμα. Ίσως να μην έρθει ποτέ. Ίσως να είναι ήδη εδώ, αλλά σε beta. Και στο μεταξύ, αν πάει κάτι στραβά, να ξέρετε: δεν ήταν bug. Ήταν συμπεριφορά υπό νέα πολιτική σύνδεσης. Το είπε το AI. Άρα είναι αλήθεια.
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.