Μόλις τον περασμένο μήνα η AWS και η General Catalyst ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την επιτάχυνση της ανάπτυξης και υλοποίησης εργαλείων υγειονομικής περίθαλψης με τεχνητή νοημοσύνη. Η GE Healthcare συνεργάστηκε με την AWS για την κατασκευή ενός μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης για ιατρική χρήση το 2024. 

Μία startup υγειονομικής περίθαλψης με έδρα την Ταϊλάνδη, η HD δημιούργησε μία ψηφιακή πλατφόρμα, την HDmall για να ψηφιοποιήσει τον κατακερματισμένο ιατρικό κλάδο στη Νοτιοανατολική Ασία. Η πλατφόρμα βοηθά τους χρήστες να βρουν παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, όπως νοσοκομεία και κλινικές, να αναζητήσουν συγκεκριμένες χειρουργικές επεμβάσεις και ιατρικούς ελέγχους, να συγκεντρώσουν υπηρεσίες για μείωση του κόστους και να επωφεληθούν από επιλογές πληρωμής με δόσεις. Η startup εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 7,8 εκατομμυρίων δολαρίων σε ίδια κεφάλαια για την ενίσχυση της πλατφόρμας της και τη μεγαλύτερη επένδυση στην τεχνολογία AI. Η πρόσφατη χρηματοδότηση σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του αμερικανικού φαρμακευτικού κολοσσού Merck & Co (MSD) σε startup τεχνολογίας υγείας στην Ασία-Ειρηνικό. (Η MSD είναι η επωνυμία που χρησιμοποιεί η Merck & Co εκτός των ΗΠΑ και του Καναδά). Άλλοι συμμετέχοντες στη χρηματοδότηση της HD περιλαμβάνουν τις SBI Ven Capital, M Venture Partners, FEBE Ventures και Partech Partners. 

«Η MSD που παράγει τα εμβόλια για τον HPV μας προσέγγισε επειδή ήδη πουλούσαμε διαδικτυακά μεγάλο αριθμό εμβολίων HPV, τα οποία χορηγούνταν στα νοσοκομεία και τις κλινικές με τις οποίες συνεργαζόμαστε», δήλωσε στο TechCrunch ο συνιδρυτής και CEO της HD, Sheji Ho. Η συγκεκριμένη startup διαθέτει περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων (SKUs) από πάνω από 2.500 νοσοκομεία και κλινικές, καθώς και αρκετούς φαρμακευτικούς συνεργάτες, ενώ εξυπηρετεί 400.000 πελάτες σε Ταϊλάνδη και Ινδονησία δημιουργώντας ετήσιο όγκο συναλλαγών ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Στόχος της είναι να φτάσει τους 5.000 παρόχους υγειονομικής περίθαλψης και 600.000 ασθενείς το 2025. 

Η τελευταία χρηματοδότηση που ανεβάζει τη συνολική επένδυση στην HD στα 18 εκατομμύρια δολάρια, έρχεται λιγότερο από ένα χρόνο μετά τον προηγούμενο γύρο των 5,6 εκατομμυρίων δολαρίων. 

Στις αρχές του 2024 η HD ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός chatbot τεχνητής νοημοσύνης, του Jib AI, το οποίο έχει εκπαιδευτεί με δεδομένα ιατρικών προϊόντων, δεδομένα συναλλαγών και σύνολα δεδομένων εμπορικής επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας προηγμένα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα. Μετά την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην πλατφόρμα της, σχεδόν το 60% των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες διαχειρίζεται πλέον από AI πράκτορες, παρέχοντας άμεσες, υψηλής ποιότητας απαντήσεις 24/7 στους πελάτες. Η Jib AI βοηθά τους επαγγελματίες υγείας, όπως νοσηλευτές, γιατρούς και χειρουργούς, να επικεντρωθούν στην παροχή ποιοτικής φροντίδας ασθενών, αναλαμβάνοντας τα περισσότερα αρχικά καθήκοντα διαλογής και πλοήγησης στη φροντίδα. 

Τους επόμενους δώδεκα μήνες η εταιρεία στοχεύει να βελτιώσει τις δυνατότητες του AI πράκτορά της προσθέτοντας επεξεργασία παραγγελιών και επιστροφών, υποβοηθούμενες πληρωμές, προγραμματισμό ραντεβού, έλεγχο ηλεκτρονικών ιατρικών φακέλων και ανάκτηση ιατρικών πληροφοριών μέσω του Jib AI Health Assistant και ασύγχρονης εικονικής φροντίδας με ειδικούς γιατρούς που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη. Η startup σχεδιάζει επίσης να επεκτείνει το δίκτυο των εξωτερικών συνεργατών της τα επόμενα δύο χρόνια εστιάζοντας σε ασφαλιστικές και φαρμακευτικές εταιρείες, καθώς και σε εργοδότες και εκπαιδευτικά ιδρύματα. 

Η Υγειονομική Περίθαλψη στη Νοτιοανατολική Ασία 

Οι περισσότερες χρηματοδοτούμενες από venture capital startups υγείας στη Νοτιοανατολική Ασία, όπως οι Doctor Anywhere (Σιγκαπούρη), Halodoc και Alodokter (Ινδονησία) επικεντρώνονται κυρίως στην τηλεϊατρική και τις εικονικές υπηρεσίες υγείας. Αντίθετα αυτή τη φορά έχουμε κάτι νέο και καινοτόμο. Η εταιρεία τοποθετεί πλέον τον εαυτό της ως ένα μείγμα του Amazon One Medical στις ΗΠΑ, των κινεζικών εξωνοσοκομειακών πλατφορμών όπως οι JD Health και Alibaba Health και της ινδικής νοσοκομειακής πλατφόρμας Pristyn Care. 

Λόγω του ότι το 40% των εξόδων υγειονομικής περίθαλψης καλύπτεται από τους ίδιους τους ασθενείς και η ιδιωτική ασφάλιση είναι περιορισμένη, οι άνθρωποι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις τιμές και αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση όταν λαμβάνουν αποφάσεις. Αυτό οδηγεί σε αυξημένη ζήτηση για πλατφόρμες που προσφέρουν σαφήνεια, διαφάνεια και ευκολία σύγκρισης μεταξύ διαφόρων παρόχων. 

Η πλατφόρμα της HD λειτουργεί περισσότερο σαν το “Amazon της υγείας”. Αντί να παραθέτει μεμονωμένους γιατρούς ή να προσφέρει ραντεβού, επιτρέπει στους παρόχους υγείας να πωλούν πακέτα υπηρεσιών. «Οι προσφορές μας κυμαίνονται από προληπτικούς ιατρικούς ελέγχους, εξετάσεις καρκίνου και εξωσωματική γονιμοποίηση (IVF) έως θεραπείες ριζικής αφαίρεσης (χειρουργικά), εμβόλια HPV και άλλες επεμβάσεις όπως αυτές του θυρεοειδούς και των αιμορροΐδων. Αυτή η προσέγγιση ευθυγραμμίζεται με το πώς οι περισσότεροι άνθρωποι στην περιοχή ξεκινούν το ταξίδι τους στον τομέα της υγείας—αναζητώντας συγκεκριμένες υπηρεσίες αντί για μεμονωμένους γιατρούς» λέει ο Ho. Η HD δραστηριοποιείται στην Ταϊλάνδη και την Ινδονησία με σχέδια να επεκταθεί στο Βιετνάμ και να εξετάσει την είσοδο στη Μιανμάρ λόγω των παρόμοιων συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης. 

«Το μοντέλο υγείας τους μοιάζει σε ορισμένα σημεία με αυτό της ηπειρωτικής Κίνας. Δηλαδή η πληρωμή γίνεται κυρίως σε μετρητά (περίπου 40%), δεν υπάρχει οικογενειακός γιατρός, οπότε οι ασθενείς πηγαίνουν απευθείας σε νοσοκομεία ή κλινικές. Έπειτα υπάρχει κρατική κάλυψη μέσω κοινωνικής ασφάλισης, αλλά οι προϋπολογισμοί γίνονται ολοένα και μικρότεροι. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερη πίεση μεταφέρεται στον ιδιωτικό τομέα, είτε μέσω μετρητών είτε μέσω ιδιωτικής ασφάλισης. Τέλος παρατηρείται μια αυξανόμενη τάση αυτοενδυνάμωσης στη συμπεριφορά των χρηστών στις αγορές αυτές. Οι καταναλωτές συνηθίζουν όλο και περισσότερο να χρησιμοποιούν εργαλεία όπως η Google Search ή το ChatGPT για να αναζητήσουν πληροφορίες σχετικά με την υγεία τους. Αυτό ευθυγραμμίζεται απόλυτα με την αποστολή της HD, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να παίρνουν τις δικές τους αποφάσεις για την υγειονομική τους περίθαλψη. 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookBluesky και Instagram.