Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο ιδρυτής του Facebook, έχει ποντάρει το μέλλον της εταιρείας του σε έναν καθηλωτικό διαδικτυακό κόσμο, γνωστό ως metaverse. Την Τετάρτη, η εταιρεία έδειξε ότι εξακολουθεί να πλοηγείται σε αυτόν τον μετασχηματισμό. Η Meta, η εταιρεία που προηγουμένως ήταν γνωστή ως Facebook, ανακοίνωσε κέρδη 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο, μειωμένα κατά 21% σε σχέση με τον περσινό χρόνο.
Τα αποτελέσματα ακολούθησαν τη θλιβερή οικονομική έκθεση της Meta τον Φεβρουάριο, όταν η εταιρεία κατέγραψε επίσης πτώση κερδών καθώς και μια σημαντική επιβράδυνση της αύξησης των χρηστών. Την επόμενη ημέρα, η μετοχή της Meta κατέρρευσε κατά 26% και η χρηματιστηριακή της αξία έπεσε πάνω από 230 δισεκατομμύρια δολάρια, στη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση της εταιρείας που έχει σημειωθεί ποτέ.
Τα δύο αυτά τρίμηνα ήταν οι πρώτες συνεχόμενες μειώσεις κερδών της εταιρείας εδώ και πάνω από μια δεκαετία, δείγμα των δυσκολιών που αντιμετωπίζει καθώς αλλάζει πορεία. Ενώ η Meta ξοδεύει πολλά χρήματα σε προϊόντα που σχετίζονται με το metaverse, όπως γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, δεν είναι καθόλου βέβαιο ακόμα αν ο κόσμος θέλει να αγοράσει τέτοιες συσκευές. Ταυτόχρονα, οι βασικές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας – συμπεριλαμβανομένων των Instagram, WhatsApp και Messenger – αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις. Η αύξηση των νέων χρηστών έχει επιβραδυνθεί και ο ανταγωνισμός από αντιπάλους όπως το TikTok, τον κινεζικής ιδιοκτησίας ιστότοπο βίντεο που αυξάνεται ραγδαία.
Σε δήλωσή του την Τετάρτη, ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι επιμένει πιστά στο σχέδιο του metaverse. «Παραμένουμε σίγουροι για τις μακροπρόθεσμες ευκαιρίες και την ανάπτυξη που θα ξεκλειδώσει ο οδικός χάρτης των προϊόντων μας», είπε.
Τον Μάρτιο, η Ρωσία απαγόρευσε το Facebook και το Instagram μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, οδηγώντας σε απώλειες δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών, ανέφεραν αναλυτές. Το Facebook είχε ανακοινώσει ότι θα άρχιζε να μπλοκάρει τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης (όσα υποστηρίζονται επίσημα από το κράτος) και θα χαλάρωνε τις πολιτικές ρητορικής μίσους για τους Ουκρανούς χρήστες. Τον Φεβρουάριο, όμως, η Meta αποκάλυψε ότι η βασική εφαρμογή του Facebook έχασε περίπου μισό εκατομμύριο χρήστες κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Ήταν η πρώτη τόσο μεγάλη μείωση στην ιστορία της εταιρείας.
ΠΗΓΗ: New York Times