Τα τελευταία χρόνια, με την έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης, είναι λες και κάθε εταιρεία προσπαθεί να αποδείξει ότι είναι πιο «έξυπνη» από τους ανταγωνιστές της. Ακόμη και οι εταιρείες που κανονικά ασχολούνται με πιο… γευστικά ζητήματα.
Παράδειγμα; Η Mondelez, ο γίγαντας που μας έφερε τα μπισκότα Oreo και κατασκευάζει τις σοκολάτες Lacta μαζί και άλλα «εγκλήματα θερμίδων», αποκάλυψε ότι χρησιμοποιεί AI για να βρει ιδέες για νέα σνακ. Ναι, καλά διαβάσατε. Μιλάμε για έναν αλγόριθμο που, αντί να σχεδιάζει πυραύλους ή να μεταφράζει αρχαία ελληνικά, σκέφτεται πώς να φτιάξει το πιο «βουτυράτο» μπισκότο.
Το ειδικό αυτό εργαλείο, που ξεκίνησε να δημιουργείται το 2019, δίνει στους επιστήμονες τροφίμων της Mondelez τη δυνατότητα να ζητούν χαρακτηριστικά όπως «στρογγυλή εμφάνιση» ή «λιπαρό άρωμα» – σαν να παραγγέλνουν το ιδανικό σνακ από κάποιο εστιατόριο πολυτελείας. Και φυσικά, ο αλγόριθμος υπολογίζει τα πάντα: από το κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις μέχρι το αν ο συνδυασμός υλικών μοιάζει πιο πολύ με μπισκότο ή με… τούβλο.
Βέβαια, δεν έλειψαν τα απρόοπτα. Στα πρώτα του βήματα, το εργαλείο αντιμετώπιζε τη μαγειρική σόδα σαν το υπέρτατο συστατικό, προτείνοντας μπισκότα που θύμιζαν περισσότερο αποτυχημένα πειράματα χημείας. Ευτυχώς, οι άνθρωποι της Mondelez έβαλαν τα πράγματα στη θέση τους.
Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι, παρά τη χρήση AI, οι συνταγές περνούν τελικές δοκιμές από… κανονικούς ανθρώπους. Ωστόσο, με τη βοήθεια του εργαλείου, το στάδιο της παραγωγής έχει επιταχυνθεί εντυπωσιακά, με αποτέλεσμα τα νέα προϊόντα να είναι έτοιμα έως και 5 φορές πιο γρήγορα.
Το μόνο που μένει τώρα είναι να ελπίσουμε πως η τεχνητή νοημοσύνη δε θα αποφασίσει κάποια στιγμή να προσθέσει μπισκότα Oreo σε κάθε συνταγή. Ή, ξέρετε, να φτιάξει εκείνο το θρυλικό ρομπότ που τρώει τα μπισκότα αντί για εμάς.
*Mε στοιχεία από το Gizmodo.
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Inst agram.