Η Ford ξεκινά μια νέα δραστηριότητα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες για την τροφοδοσία κέντρων δεδομένων και του ηλεκτρικού δικτύου. Η αυτοκινητοβιομηχανία απομακρύνεται από την παραγωγή μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων και προσθέτει μια νέα γραμμή προϊόντων προκειμένου να αξιοποιήσει τις μπαταρίες της. Η Ford ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι αντί να εγκαταλείψει τα σχέδια για την κατασκευή μπαταριών που προορίζονταν για αυτά τα οχήματα, θα μετατρέψει τη συγκεκριμένη παραγωγική δυναμικότητα σε μια νέα δραστηριότητα αποθήκευσης ενέργειας. Τα συστήματα αυτά, τα οποία θα χρησιμοποιούν φθηνότερες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) θα αξιοποιούνται για την τροφοδοσία κέντρων δεδομένων και για την εξομάλυνση της ζήτησης στο ηλεκτρικό δίκτυο. 

Η Ford δήλωσε ότι τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας θα αρχίσουν να αποστέλλονται το 2027 και ότι σχεδιάζει ετήσια παραγωγική ικανότητα 20 GWh. Η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 2 δισ. δολάρια στη νέα δραστηριότητα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Σύμφωνα με το σχέδιο η Ford θα επαναξιοποιήσει την υφιστάμενη παραγωγική δυναμικότητα στο εργοστάσιό της στο Κεντάκι. Εκεί σκοπεύει να παράγει μπαταρίες LFP με τεχνολογία που έχει αδειοδοτήσει από την κινεζική CATL, καθώς και μονάδες συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας και συστήματα DC. 

Με αυτή την κίνηση η Ford προστίθεται σε μια σειρά αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται ή σχεδιάζουν να εισέλθουν στον χώρο της αποθήκευσης ενέργειας. Η Tesla πουλά προϊόντα αποθήκευσης ενέργειας εδώ και μια δεκαετία και αναπτύσσει περίπου 10 GWh ανά τρίμηνο. Η General Motors διαθέτει επίσης μια γκάμα οικιακών και εμπορικών συστημάτων αποθήκευσης. 

Η Lisa Drake, αντιπρόεδρος προγραμμάτων τεχνολογικών πλατφορμών και συστημάτων ηλεκτρικών οχημάτων της Ford, δήλωσε ότι η ευκαιρία για τη νέα δραστηριότητα αφορά εμπορικούς πελάτες του ηλεκτρικού δικτύου. Τα κέντρα δεδομένων θα αποτελέσουν δευτερεύον στόχο, ενώ στη συνέχεια η Ford αναμένει να προσφέρει και ορισμένα προϊόντα οικιακής αποθήκευσης ενέργειας. 

Η Ford ανέφερε επίσης ότι το BlueOval Battery Park Michigan στο Μάρσαλ, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών LFP το 2026 παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος. Οι συγκεκριμένες μπαταρίες που επίσης βασίζονται σε τεχνολογία της CATL θα χρησιμοποιηθούν στο επερχόμενο ηλεκτρικό μεσαίου μεγέθους φορτηγό της Ford. 

Το BlueOval Battery Park Michigan έχει περάσει από αρκετές μεταβολές στη σύντομη μέχρι σήμερα πορεία του. Τον Φεβρουάριο του 2023 η Ford είχε ανακοινώσει επένδυση 3,5 δισ. δολαρίων για την κατασκευή του εργοστασίου με στόχο την παραγωγή μπαταριών LFP για το διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών οχημάτων της. Τον Σεπτέμβριο του 2023 η εταιρεία ανέστειλε αιφνιδιαστικά την κατασκευή του εργοστασίου. Δύο μήνες αργότερα, ανακοίνωσε ένα αναθεωρημένο σχέδιο με παραγωγική ικανότητα 20 GWh, περίπου 43% μικρότερη από τον αρχικό σχεδιασμό. 

*Με στοιχεία από το Tech Crunch 

 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.