Η Google ανακοίνωσε εχθές, Δευτέρα 1η Ιουλίου, νέους κανόνες για τις αναρτήσεις και διαφημίσεις πολιτικού περιεχομένου που χρησιμοποιούν αλλοιωμένο ή επεξεργασμένο υλικό. Οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στην πρόληψη της παραπληροφόρησης κατά τη διάρκεια των εκλογών, απαιτώντας σαφείς γνωστοποιήσεις για τις παραποιημένες εικόνες, τον ήχο και τα βίντεο στις πολιτικές διαφημίσεις.
«Θέλουμε οι χρήστες να έχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις όταν βλέπουν προεκλογικές διαφημίσεις που περιέχουν ψηφιακά αλλοιωμένο περιεχόμενο», δήλωσε η Google.
Οι διαφημίσεις που χρειάζονται γνωστοποίηση περιλαμβάνουν εκείνες που:
– Δείχνουν κάποιον να λέει ή να κάνει κάτι που δεν έκανε στην πραγματικότητα
– Αλλάζουν πλάνα από πραγματικά γεγονότα
– Δημιουργούν ρεαλιστικές σκηνές που δεν συνέβησαν ποτέ
Η Meta εφάρμοσε ήδη μια παρόμοια πολιτική για το πολιτικό περιεχόμενο που δημιουργείται από Τεχνητή Νοημοσύνη στις πλατφόρμες της τον Φεβρουάριο.
Με τη νέα πολιτική, οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να τσεκάρουν ένα κουτάκι με την ένδειξη “Τροποποιημένο ή συνθετικό περιεχόμενο” (Altered or synthetic content) κατά τη δημιουργία των καμπανιών τους. Στη συνέχεια, η Google θα δημιουργεί αυτόματα γνωστοποιήσεις για αυτές τις διαφημίσεις. Για άλλες μορφές αναρτήσεων εκτών αυτών που εμφανίζονται σε κινητά και υπολογιστές, οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να δημιουργήσουν τις δικές τους σαφείς και εμφανείς γνωστοποιήσεις.
Εάν οι διαφημιζόμενοι παραβιάσουν την πολιτική της Google, θα λάβουν σχετική προειδοποίηση και θα έχουν 7 ημέρες για να συμμορφωθούν πριν ανασταλεί ο λογαριασμός τους. Η Google παρείχε παραδείγματα αποδεκτής διατύπωσης των γνωστοποιήσεων, όπως π.χ:
– «Αυτός ο ήχος δημιουργήθηκε από υπολογιστή»
– «Αυτή η εικόνα δεν απεικονίζει πραγματικά γεγονότα»
– «Αυτό το περιεχόμενο βίντεο δημιουργήθηκε συνθετικά»
Η ραγδαία εξάπλωση της γενετικής Tεχνητής Nοημοσύνης και η κατάχρησή της για τη δημιουργία παραπλανητικών κειμένων, εικόνων και βίντεο (deepfake) για δημόσια κατανάλωση έχει προκαλέσει παγκόσμιες ανησυχίες σχετικά με το ενδεχόμενο σαμποτάζ των εκλογικών διαδικασιών και αλλοίωσης των αποτελεσμάτων.
Η πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση της Microsoft Threat Intelligence τόνισε ότι οι ρωσικές και κινεζικές επιχειρήσεις επιρροής διέδιδαν περιεχόμενο παραπληροφόρησης για να επηρεάσουν τους Αμερικανούς ψηφοφόρους μήνες πριν από τις εκλογές του Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τη Microsoft, παρατηρήθηκε ότι οι κινεζικές κρατικά χρηματοδοτούμενες ομάδες στον κυβερνοχώρο «αξιοποιούσαν τεχνολογίες δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για την αποτελεσματική δημιουργία και βελτίωση εικόνων, μιμιδιών (memes) και βίντεο».
Τον Ιανουάριο, η OpenAI, η οποία υποστηρίζεται ενεργά από τη Microsoft, ανακοίνωσε νέα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης σχεδιασμένα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης των εκλογών και απαγόρευσε τη χρήση της τεχνολογίας της για πολιτικές εκστρατείες. Μέχρι τον Μάιο, η OpenAI αποκάλυψε ότι διέκοψε πέντε μυστικές επιχειρήσεις επιρροής που επιχείρησαν να χρησιμοποιήσουν τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) της για «παραπλανητική δραστηριότητα» στο διαδίκτυο με σκοπό τη «χειραγώγηση της κοινής γνώμης ή τον επηρεασμό των πολιτικών αποτελεσμάτων».
Αντίθετα, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X προκάλεσε αντιδράσεις όταν ο ιδιοκτήτης της Elon Musk αποφάσισε να μειώσει το προσωπικό της πλατφόρμας για την πολιτική ακεραιότητας των εκλογών τον περασμένο Σεπτέμβριο, επικαλούμενος την ανικανότητά τους.
Ωστόσο, μια έρευνα τον Απρίλιο αποκάλυψε ότι η πλατφόρμα YouTube της Google είχε εγκρίνει το 100% των ψεύτικων προεκλογικών διαφημίσεων που είχαν τοποθετηθεί από τους ερευνητές, οι οποίες είχαν ως στόχο να διαδώσουν fake news σχετικά με τις επερχόμενες εκλογές στην Ινδία.
• Με στοιχεία από: Cyber News