Καθώς η ανάγκη για μια αεροπλοΐα λιγότερο επιζήμια ως προς το περιβάλλον ολοένα και γιγαντώνεται, μια ισπανική αεροπορική εταιρεία έκανε το δικό της βήμα προς ένα πιο «πεάσινο» μέλλον.

Οπως αναφέρει το χαρακτηριστικό δημοσίευμα του CNN, η Air Nostrum, που λειτουργεί υπό την σκέπη της Iberia, παρήγγειλε δέκα αερόπλοια Airlander 10 που αναμένεται να παραδοθούν το 2026.

Το αερόπλοιο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2016, θα βρίσκεται στους αιθέρες έως το 2025, προσφέροντας όχι μόνο άνεση, αλλά και εξαιρετικά μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Κατασκευασμένα από την Hybrid Air Vehicles (HAV) με βάση το Ηνωμένο Βασίλειο, τα υβριδικά αυτά αερόπλοια πετούν με 90% λιγότερες εκπομπές αερίων και αναμένεται να εντείνουν τον ανταγωνισμό στις αερομεταφορές μικρών αποστάσεων.

Το Airlander 10 κινείται με ήλιο και ηλεκτρική ενέργεια, είναι χωρητικότητας 100 επιβατών, έχει μήκος 91 μέτρα και πλάτος 34 και μπορεί να καλύψει ταξίδια απόστασης 300-400 χιλιομέτρων.

«Δεν πρόκειται για ένα γρήγορο ταξίδι με ταχύτητες συμβατικού αεροσκάφους, ασφαλώς. Το Airlander 10 μπορεί να πετάξει με ανώτατη ταχύτητα 129 χλμ/ώρα», σημειώνει εμφαρτικά το δημοσίευμα.

Σύμφωνα με την HAV, κάποιες από τις μελλοντικές διαδρομές του θα περιλαμβάνουν πτήσεις όπως Λίβερπουλ-Μπέλφαστ (270 χλμ.), Σιάτλ-Βανκούβερ (204 χλμ.) και Όσλο-Στοκχόλμη (420 χλμ.). Μάλιστα, επειδή δεν χρειάζεται διάδρομο προσγείωσης για να προσγειωθεί, μπορεί να προσγειωθεί μέχρι και… σε ακτές, αγρούς, παλιά αεροδρόμια κ.ο.κ.

«Τα αερόπλοια αυτά θα βοηθήσουν την εταιρεία να πιάσει το στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για περικοπή εκπομπών αερίων έως τουλάχιστον 55% μέχρι το 2030», εξήγησε ο πρόεδρος της Air Nostrum, Κάρλος Μπερτομέου.

Το Αερόπλοιο ή Ζέπελιν είναι ένα είδος αεροπλάνου που σχεδίασε και κατασκεύασε ο Κόμης Φερδινάνδος φον Ζέπελιν. Η πρώτη πτήση του έγινε στις 2 Ιουλίου του 1900 από το αερόπλοιο LZ 1. Κατασκευάστηκε σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην πόλη Φρίντριχσχαφεν κοντά στη Λίμνη Κωνσταντίας. Ο σκελετός του ήταν κατασκευασμένος από αλουμίνιο, ενώ είχε 16 χώρους αποθήκευσης υδρογόνου που ήταν και το αέριο ανύψωσής του. Έφτανε τα 16 μίλια την ώρα με τις 2 μηχανές του ιπποδύναμης 16 αλόγων.

Στις αρχές του 20ου αιώνα κατασκευάστηκαν πολλά αερόπλοια και εξελίχθηκαν τεχνολογικά πραγματοποιώντας πολλές πτήσεις αρχικά μεταξύ γερμανικών πόλεων, ενώ κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο τα αερόπλοια χρησιμοποιήθηκαν και για πολεμικούς σκοπούς. Μετά το πέρας του πολέμου άρχισαν να πραγματοποιούνται με τα Ζέπελιν και διηπειρωτικά επιβατικά δρομολόγια χωρίς στάση με μεγάλη επιτυχία, πολύ πριν αποκτήσουν τα αεροπλάνα τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τέτοια μακρινά ταξίδια, καθιστώντας το ως το πλέον δημοφιλές μέσο μεταφοράς της εποχής.

Ωστόσο ένα ατύχημα του αερόπλοιου LZ 129 Χίντενμπουργκ στις 6 Μαΐου 1937, που εξερράγη πάνω από το Νιου Τζέρσεϊ, κοστίζοντας τη ζωή σε 36 άτομα μπροστά στα μάτια χιλιάδες κόσμου και δημοσιογράφων, ανέστρεψε το θετικό κλίμα και έθεσε τέλος στην περαιτέρω ανάπτυξη και εμπορική χρήση των αερόπλοιων. Παρά το γεγονός πως διατάχθηκε έρευνα για τα αίτια, πολλοί υποστηρίζουν ακόμα και σήμερα ότι ήταν δολιοφθορά και ότι υπήρχε βόμβα στο χώρο αποσκευών.

Σήμερα κατασκευάζονται νέας τεχνολογίας αερόπλοια από την ίδια εταιρία του Φερδινάνδου φον Ζέπελιν στο Φρίντριχσχαφεν της Γερμανίας με την ονομασία Zeppelin NT (“Neue Technologie”, Γερμανική λέξη για Νέα Τεχνολογία) και τα οποία χρησιμοποιούνται τόσο για τουριστικούς σκοπούς όσο και για ειδικούς σκοπούς όπως επιστημονικές παρατηρήσεις και εποπτεία περιοχών.