Το Υπουργείο Δικαιοσύνης και οκτώ πολιτείες μήνυσαν την Τρίτη την Google, υποστηρίζοντας ότι η κυριαρχία της στην ψηφιακή διαφήμιση βλάπτει τον ανταγωνισμό.
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι το σχέδιο της Google για την επιβολή της κυριαρχίας της ήταν να «εξουδετερώνει ή να εξαλείφει» τους ανταγωνιστές της μέσω εξαγορών και να εξαναγκάζει τους διαφημιζόμενους να χρησιμοποιούν τα προϊόντα της, δυσχεραίνοντας τη χρήση των προϊόντων των ανταγωνιστών της.
Η αντιμονοπωλιακή αγωγή κατατέθηκε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο στην Αλεξάνδρεια της Βιρτζίνια. Ο Γενικός Εισαγγελέας, Merrick Garland, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη ότι η κυριαρχία της Google στην αγορά διαφημίσεων σημαίνει ότι λιγότεροι εκδότες είναι σε θέση να προσφέρουν τα προϊόντα τους χωρίς να χρεώνουν συνδρομή ή άλλα τέλη, επειδή δεν μπορούν να βασίζονται στον ανταγωνισμό στην αγορά διαφημίσεων για να κρατήσουν τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα.
Ως αποτέλεσμα της κυριαρχίας της Google, είπε, «Οι δημιουργοί ιστοσελίδων κερδίζουν λιγότερα και οι διαφημιστές πληρώνουν περισσότερα».
Αυτή η νέα αγωγή κατηγορεί τη Google ότι μονοπωλεί παράνομα τον τρόπο με τον οποίο προβάλλονται οι διαφημίσεις στο ίντερνετ αποκλείοντας τους ανταγωνιστές της. Αυτό περιλαμβάνει την εξαγορά, το 2008, της DoubleClick, ενός κυρίαρχου διακομιστή διαφημίσεων, και την επακόλουθη ανάπτυξη τεχνολογίας που “κλειδώνει” τη διαδικασία υποβολής προσφορών σε κλάσματα του δευτερολέπτου για τις διαφημίσεις που προβάλλονται στις ιστοσελίδες.
Στο ελάχιστο, η αγωγή θέλει η Google να διαχωρίσει τη διαφημιστική της επιχείρηση – τη σουίτα διαχείρισης διαφημίσεων και το ανταλλακτήριο διαφημίσεων – καθώς και «οποιαδήποτε πρόσθετη διαρθρωτική αρωγή απαιτείται για να “θεραπευτεί” οποιαδήποτε αντι-ανταγωνιστική βλάβη».
Το Google’s ad manager επιτρέπει σε μεγάλους εκδότες που έχουν σημαντικές άμεσες πωλήσεις να διαχειρίζονται τις διαφημίσεις τους. Το ανταλλακτήριο διαφημίσεων (ad exchange) είναι μια αγορά σε πραγματικό χρόνο για την αγορά και πώληση διαδικτυακών διαφημίσεων προβολής.
Εκπρόσωποι της Alphabet Inc., της μητρικής εταιρείας της Google, δήλωσαν ότι η αγωγή «εστιάζει σε ένα λανθασμένο επιχείρημα που θα επιβραδύνει την καινοτομία, θα αυξήσει τα τέλη διαφήμισης και θα δυσκολέψει την ανάπτυξη χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων και εκδοτών».
Η Dina Srinivasan, συνεργάτης του Πανεπιστημίου Yale και ειδικός σε θέματα τεχνολογίας διαφημίσεων, δήλωσε ότι η αγωγή είναι «τεράστια» επειδή ευθυγραμμίζει ολόκληρο το έθνος – πολιτειακές και ομοσπονδιακές κυβερνήσεις – σε μια διακομματική νομική επίθεση κατά της Google.
Αυτή είναι η τελευταία νομική ενέργεια που λαμβάνεται κατά της Google είτε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης είτε από τοπικές πολιτειακές κυβερνήσεις. Τον Οκτώβριο του 2020, για παράδειγμα, η κυβέρνηση Τραμπ και έντεκα γενικοί εισαγγελείς των πολιτειών μήνυσαν την Google για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, ισχυριζόμενοι ότι εφαρμόζει μονοπωλιακές πρακτικές στις αγορές αναζήτησης και διαφήμισης.
Η αγωγή, στην ουσία, ευθυγραμμίζει την κυβέρνηση Μπάιντεν και τις Πολιτίες, με την Περιφέρεια της Κολομβίας και την Ε.Ε. που μηνύουν την Google για τα ίδια ακριβώς ζητήματα.
Πηγή: Now This News