Ο Paul McCartney κράτησε ξανά στα χέρια του το μπάσο Höfner που αγόρασε στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και το οποίο εκλάπη τη δεκαετία του ’70, όπως επιβεβαίωσε την Τετάρτη το πρώην μέλος των Beatles.
«Μετά την έναρξη του Lost Bass Project, το μπάσο Höfner 500/1 του 1961 του Paul, το οποίο είχε κλαπεί το 1972, έχει επιστραφεί», αναφέρεται σε μια σύντομη δήλωση στην ιστοσελίδα του McCartney. «Το μπάσο έχει επικυρωθεί από την Höfner και ο Paul είναι απίστευτα ευγνώμων σε όλους όσους εμπλέκονται».
Ο McCartney αγόρασε το μπάσο (για αριστερόχειρα) Höfner 500/1 Violin Bass, στο Αμβούργο της Γερμανίας το 1961. Ήταν το κύριο όργανό του κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της πορείας των Beatles στο Top Ten Club του Αμβούργου και στο Cavern Club του Λίβερπουλ και στις πρώτες ηχογραφήσεις των Beatles, μέχρι που έγινε το εφεδρικό του όργανο όταν απέκτησε ένα νέο Höfner το 1963.
Αλλά το μπάσο χάθηκε χρόνια αργότερα και το 2023, τρεις θαυμαστές των Beatles ξεκίνησαν μια “σταυροφορία” για να το πάρουν πίσω και να το επιστρέψουν εκεί που κάποτε ανήκε, στον Paul McCartney.
Ο Nick Wass, πρώην διευθυντής μάρκετινγκ και προγραμματιστής ηλεκτρικών κιθάρων της Höfner, και το ζευγάρι Scott και Naomi Jones, αμφότεροι δημοσιογράφοι, δημιούργησαν το Lost Bass Project για να αναζητήσουν στοιχεία και να μοιραστούν ενημερώσεις σχετικά με την αναζήτησή τους για το χαμένο μπάσο.
Η ομάδα ανακάλυψε τον Οκτώβριο ότι το μπάσο είχε κλαπεί στη γειτονιά Notting Hill του Λονδίνου το 1972. Αυτό ήταν μία σημαντική ανακάλυψη, εξήγησαν, καθώς προηγουμένως πίστευαν ότι το Höfner είχε κλαπεί από τα κεντρικά γραφεία της Apple Corps των Beatles στο Savile Row τον Ιανουάριο του 1969 κατά τη διάρκεια των sessions του “Get Back”, που κορυφώθηκαν με την τελευταία ζωντανή εμφάνιση του συγκροτήματος, στην οροφή του κτιρίου, και τελικά οδήγησαν στο τελευταίο άλμπουμ τους “Let It Be”.
Ο Ian Horne, ένας από τους πρώην μηχανικούς ήχου του McCartney, ήρθε σε επαφή με το Lost Bass Project και τους είπε για την κλοπή του 1972. Σύμφωνα με τον Horne, το μπάσο αφαιρέθηκε από το πίσω μέρος ενός φορτηγού που είχε νοικιαστεί για να βοηθήσει στη μεταφορά κάποιου ηχητικού εξοπλισμού, καθώς ο McCartney και το συγκρότημά του Wings προετοιμάζονταν για μια επερχόμενη περιοδεία και ηχογραφούσαν το άλμπουμ “Red Rose Speedway”.
«Ήξερα ότι ήταν το αυθεντικό μπάσο Höfner του Paul που είχε κλαπεί και ήξερα τι σήμαινε γι’ αυτόν», έγραψε ο Horne σε ένα email, σύμφωνα με το Lost Bass Project. «Ο Trevor [Jones, ο άλλος μηχανικός ήχου του McCartney εκείνη την εποχή] και εγώ κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να το βρούμε, αλλά είχε εξαφανιστεί. Τελικά, αναγκαστήκαμε να πάμε στο σπίτι του Paul στη Cavendish Avenue και να του πούμε ότι ο εξοπλισμός είχε κλαπεί από το πίσω μέρος του φορτηγού. Μπήκαμε στο δωμάτιο και το είπαμε στον Paul. Μας είπε να μην ανησυχούμε και διατηρήσαμε τις δουλειές μας. Είναι καλός άνθρωπος ο Paul. Δούλεψα γι’ αυτόν για έξι χρόνια μετά την εξαφάνιση του μπάσου. Αλλά κουβαλάω την ενοχή σε όλη μου τη ζωή».
Το Lost Bass Project δήλωσε ότι στη συνέχεια μπόρεσε να βρει ποιος ακριβώς το έκλεψε και έμαθε ότι πουλήθηκε στον ιδιοκτήτη μιας παμπ στην περιοχή. Ενώ το πρότζεκτ δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες, έχοντας υποσχεθεί σε όποιον προσέλθει με στοιχεία να τηρήσει το απόρρητο, δήλωσε ότι μπόρεσε να παρακολουθήσει τις κινήσεις του μπάσου όλα αυτά τα χρόνια.
«Ως αποτέλεσμα της δημοσιότητας, κάποιος που ζει σε μια μονοκατοικία στη νότια ακτή της Αγγλίας θυμήθηκε ένα παλιό μπάσο που βρισκόταν στη σοφίτα του», έγραψε την Πέμπτη το Lost Bass Project. «Το έβγαλαν έξω και συνειδητοποίησαν τι ακριβώς είχαν. Μέσα σε λίγες μέρες το μπάσο γύρισε πίσω με τον Paul McCartney!»
Ενώ το Höfner του 1961 είχε χαθεί για δεκαετίες, ο McCartney συνέχισε να χρησιμοποιεί το μπάσο που απέκτησε το 1963 καθ’ όλη τη διάρκεια της υπόλοιπης καριέρας των Beatles. Σταμάτησε να χρησιμοποιεί αυτό το μοντέλο τη δεκαετία του 1970, αλλά επέστρεψε σε αυτό το 1987, σύμφωνα με το Guitar World.
«Το είχα κατά κάποιο τρόπο “παρκάρει”. Νόμιζα ότι το είχα ξεπεράσει. Άρχισα να το παίζω ξανά και δεν κοίταξα ποτέ πίσω», δήλωσε ο McCartney, σύμφωνα με το Guitar World. «Είναι υπέροχο που ο Elvis [Costello] με ενθάρρυνε να το βγάλω».
Ο McCartney εξακολουθεί να παίζει με το Höfner του ’63 ζωντανά και σε ηχογραφήσεις στο στούντιο μέχρι σήμερα.
Πηγή: CBS News