Όταν ο Hugh Nini και ο Neal Treadwell βρήκαν μια παλιά φωτογραφία σε ένα κατάστημα με αντίκες στο Ντάλας του Τέξας, είδαν κάτι δικό τους να αντικατοπτρίζεται στην εικόνα. Τραβηγμένη γύρω στο 1920, έδειχνε δύο άντρες μπροστά σε ένα σπίτι, να ποζάρουν σε μια στοργική αγκαλιά σε μια εποχή που το να είσαι ομοφυλόφιλος όχι μόνο ήταν αποκρουστικό, αλλά ουσιαστικά παράνομο.

«Μας αντιπροσώπευε, οπότε αγοράσαμε τη φωτογραφία, την πήραμε στο σπίτι και την είχαμε στα γραφεία μας για έξι ή εννέα μήνες», θυμάται ο Treadwell σε μια τηλεφωνική συνέντευξη στο CNN από το σπίτι του ζευγαριού στη Νέα Υόρκη.

«Ήταν ένα τυχαίο εύρημα και ποτέ δεν πιστεύαμε ότι θα βρίσκαμε άλλο».

Ωστόσο, στις δύο δεκαετίες από τότε, το ζευγάρι ανακάλυψε πολύ περισσότερα – στην πραγματικότητα, σαρώνοντας δημοπρασίες, καταστήματα με σκουπίδια και υπαίθριες αγορές, συγκέντρωσαν ένα αρχείο με σχεδόν 3.000 εικόνες ερωτευμένων αντρών από το 1850 έως το 1950.

Το Musée Rath της Γενεύης φιλοξενεί τώρα επιλογή αυτών των φωτογραφιών σε μία έκθεση με όνομα Loving.

Eπιλογή από τη συλλογή τους δημοσιεύθηκε στο λεύκωμα του 2020 «Loving: A Photographic History of Men in Love, 1850s-1950s».

Τραβηγμένη σε πέντε ηπείρουςμεταξύ των μέσων του 19ου αιώνα και αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η συλλογή περιλαμβάνει πορτρέτα και ειλικρινείς λήψεις ζευγαριών που ξαπλώνουν στο κρεβάτι, κάνουν πικνίκ στο γρασίδι και ποζάρουν δίπλα στα αυτοκίνητά τους.

Η Νίνι και ο Τρέντγουελ μπορεί να μην γνωρίζουν τις συνθήκες υπό τις οποίες τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες, αλλά πιστεύουν ότι η γλώσσα του σώματος και τα αμοιβαία βλέμματα των υποκειμένων είναι, αναμφισβήτητα, αυτά των ρομαντικών εραστών.

Ωστόσο, η συλλογή τους δείχνει ιστορικά παραδείγματα ανδρών που ανταλλάσσουν δαχτυλίδια και συμμετέχουν σε ανεπίσημες γαμήλιες τελετές. Σε μια εικόνα, που πιστεύεται ότι είναι από τις αρχές του 20ου αιώνα, φαίνεται ένα νεαρό ζευγάρι να κρατά μια πινακίδα που γράφει: «Δεν είναι παντρεμένος, αλλά είμαι πρόθυμος».

φωτογραφία
Πηγή: Nini-Treadwell Collection/5 Continents Editions

Εκτός από την εξέλιξη των τάσεων, των χτενισμάτων και της μόδας μέσα στις δεκαετίες, οι εικόνες καταγράφουν επίσης την εξέλιξη της φωτογραφίας ως μέσου. Οι παλαιότερες εικόνες της συλλογής δημιουργήθηκαν με τη χρήση πρώιμων μορφών κάμερας και περιλαμβάνουν αμβροτύπους, που κατασκευάζονταν σε γυαλί, και δαγκεροτυπίες, που εμφανίζονταν σε μεταλλικές πλάκες.

 

Με πληροφορίες από: CNN, Rolling Stone