Ο James Blake, ένας από τους πιο επιδραστικούς μουσικούς των τελευταίων χρόνων και παραγωγός δίσκων και EP’s που κέρδισαν αναγνώριση από την πρώτη στιγμή, τοποθετήθηκε ανοιχτά στα social media για την κατάσταση στη μουσική βιομηχανία, λέγοντας πως είναι «γαμημένη».

Αναφερόμενος στο virality που είχε πάρει η live διασκευή του στο “Godspeed” του Frank Ocean, από το άλμπουμ “Blonde” του 2020 στο οποίο ήταν και παραγωγός, επισήμανε ότι ο ίδιος αλλά και ο Ocean δεν έβγαλαν «ποτέ ούτε ένα σεντ».

Αφού αρχικά μοιράστηκε τις σκέψεις του μέσω του Instagram Story, ο Blake σχολίασε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες με τις κοινοποιήσεις στα social media. «Θυμάστε όταν η διασκευή μου στο ‘Godspeed’ έγινε viral; Ούτε εγώ ούτε ο Frank βγάλαμε ποτέ ούτε ένα σεντ γιατί ήταν ένας ‘πρωτότυπος ήχος’ σε κάθε βίντεο», έγραψε.

«Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ήξεραν καν ότι ήμουν εγώ, επειδή το όνομά μου δεν εμφανιζόταν. Την επόμενη φορά που το αγαπημένο σου [τραγούδι] θα γίνει viral να θυμάσαι ότι [οι καλλιτέχνες] δεν βγάζουν τίποτα από αυτό. Η βιομηχανία είναι πέρα για πέρα γαμημένη και οι μουσικοί γαμιούνται περισσότερο από τον καθένα».

Ο James Blake συνέχισε λέγοντας ότι, ενώ οι «ψιλοκομμένες και διαλυμένες (επιταχυνόμενες/επιβραδυνόμενες)» παραλλαγές ενός τραγουδιού που προτιμώνται από το TikTok και τα Reels του Instagram (που δεν είναι η αρχική έκδοση του κομματιού και, συνεπώς, δεν είναι χρηματικά εκμεταλλεύσιμες) δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς το «έλλειμα προσοχής» τόσο των ακροατών όσο και των μουσικών έχει μεγάλο αντίκτυπο στους ανθρώπους που γράφουν και ενορχηστρώνουν τραγούδια ενώ, παράλληλα, υπάρχει μεγάλη πίεση να είναι οι καλλιτέχνες «καλοί» στα social media. Τέλος, ο Blake σχολιάζει και την έλλειψη προσβασιμότητας στις σχετικές μετρήσεις από τις πλατφόρμες.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by James Blake (@jamesblake)

Την προηγούμενη ημέρα ο James Blake είχε κάνει μια σειρά από tweets, σχολιάζοντας: «Κάτι που βλέπω συνέχεια είναι “αν είσαι αρκετά τυχερός να γίνεις viral, απλά χρησιμοποίησε την έκθεση για να δημιουργήσεις εισόδημα με κάποιον άλλο τρόπο”. Οι μουσικοί πρέπει να μπορούν να παράγουν εισόδημα μέσω της μουσικής τους. Θέλετε καλή μουσική ή θέλετε αυτό για το οποίο πληρώσατε;».

«Αν θέλουμε ποιοτική μουσική, κάποιος θα πρέπει να πληρώσει γι’ αυτήν», τόνισε.

«Οι υπηρεσίες streaming δεν πληρώνουν σωστά, οι εταιρείες θέλουν μεγαλύτερο μερίδιο από ποτέ και απλά κάθονται και περιμένουν να γίνεις viral, το TikTok δεν πληρώνει σωστά και οι περιοδείες γίνονται απαγορευτικά ακριβές για τους περισσότερους καλλιτέχνες».

«Η πλύση εγκεφάλου λειτούργησε και τώρα οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η μουσική είναι δωρεάν», κατέληξε ο Blake. «Και παρεμπιπτόντως, αφού είναι φθηνότερο να παράγεις γρήγορα συνθετική μουσική που θα πέφτει στο streaming κάθε εβδομάδα για να εκμεταλλευτείς τα δυνατά σημεία του μοντέλου, δες πώς το μοντέλο σε προετοιμάζει για μουσική παραγόμενη από τεχνητή νοημοσύνη που δεν πληρώνει καθόλου τους μουσικούς».

Πολλοί μουσικοί, συμπεριλαμβανομένων των BADBADNOGOOD, Metro Boomin, Dev Hynes και Tyler, the Creator, συμφώνησαν με τις απόψεις του Blake αφήνοντας και τα δικά τους σχόλια.

Πηγή: Exclaim