Οι εταιρείες ψυχαγωγίας και μέσων στρέφονται ολοένα και περισσότερο στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, ενώ ο χώρος του animation έρχεται αντιμέτωπος με διχαστικά ερωτήματα γύρω από το πώς μπορούν τα εργαλεία ΤΝ να ενταχθούν στη δημιουργική διαδικασία και στη ροή παραγωγής.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της νέας έκθεσης “Animation and AI” από τον πάροχο δεδομένων ψυχαγωγίας Luminate. Το animation παραμένει ένα ασφαλές στοίχημα για τα στούντιο και τις streaming πλατφόρμες, καθώς προσελκύει και διατηρεί τόσο ενήλικο όσο και νεανικό κοινό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: το “K-Pop Demon Hunters” του Netflix έγινε πρόσφατα η πιο πολυπαιγμένη πρωτότυπη ταινία στην ιστορία της πλατφόρμας.
Σύμφωνα με την έρευνα U.S. Entertainment 365 της Luminate, οι φίλοι των anime ταινιών είναι οι πιο συχνοί επισκέπτες κινηματογράφων· το 29% του κοινού δήλωσε ότι έχει παρακολουθήσει τρεις ή περισσότερες anime ταινίες σε αίθουσα μέσα στους τελευταίους τρεις μήνες.
Σε σύγκριση με άλλα κινηματογραφικά είδη, το anime ξεπέρασε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες. Οι φίλοι των animation αποδείχθηκαν επίσης από τους μεγαλύτερους χρήστες streaming πλατφορμών. Το Netflix, για παράδειγμα, καλύπτει το 76% των χρηστών που το χρησιμοποιούν για να παρακολουθήσουν animated περιεχόμενο. Ταινίες και σειρές κινουμένων σχεδίων ξεχωρίζουν επίσης στο Hulu και στο Disney+, σύμφωνα με τη Luminate.
Αν και το animation έχει εξελιχθεί σε στρατηγικό σημείο ενδιαφέροντος για τα μεγάλα στούντιο και τις πλατφόρμες streaming, η χρήση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία animation παραμένει διχαστική, κυρίως λόγω των διαφορετικών απόψεων για τον αντίκτυπό της. Σύμφωνα με τη Luminate, οι υποστηρικτές της τη βλέπουν ως επαναστατική τεχνολογία που μπορεί να επιταχύνει την παραγωγή και να μειώσει το κόστος, ενώ άλλοι εντοπίζουν σημαντικές προκλήσεις.
Οι επικριτές και οι παραδοσιακοί καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν τη γενετική ΤΝ ως «βρόμικη» τεχνολογία και εκφράζουν ανησυχίες για τις νομικές, δημιουργικές και ηθικές της προεκτάσεις. Ζητήματα όπως το data scraping, τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, η απώλεια δημιουργικού ελέγχου, τα ηθικά όρια και οι επιπτώσεις στην εργασιακή ασφάλεια εντείνουν το χάσμα. Η Luminate σημειώνει ότι οι concept και storyboard artists, οι καλλιτέχνες VFX και οι game developers θεωρούνται οι πιο εκτεθειμένοι ρόλοι που θα επηρεαστούν τα επόμενα δύο χρόνια.
*Με στοιχεία από το Variety.
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.