Έργα περισσότερων από 20 φωτογράφων από χώρες όπως η Ελβετία, η Ιαπωνία, το Μαρόκο, ο Ισημερινός, το Μεξικό, η Αργεντινή, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Βραζιλία παρουσιάζονται στο ετήσιο Φεστιβάλ Φωτογραφίας Getxophoto στην πόλη Γκέτσο στη Χώρα των Βάσκων, κοντά στο Μπιλμπάο της Ισπανίας, το οποίο θα διαρκέσει έως τις 25 Ιουνίου.
Το θέμα του Getxophoto είναι η παύση, ως μια δυνητικά επαναστατική χειρονομία σε εποχή υπερπαραγωγικότητας και μόνιμης σύνδεσης.
«Όταν μιλάμε για παύση στο Getxophoto 2023 μας ενδιαφέρει ο τρόπος με τον οποίο η υπερπαραγωγικότητα έχει εισχωρήσει στην καθημερινότητα και τι ρόλο παίζουν οι εικόνες σε αυτό. Μας ενδιαφέρουν οι οπτικές αφηγήσεις που εκφράζουν εποχές άλλων κοσμοθεωριών ή μη παραγωγικούς χώρους που προβάλλουν αντίσταση στον κόσμο μας με γρήγορο ρυθμό.
Μας ενδιαφέρουν οι εναλλακτικές φαντασιώσεις της βαθιάς οικολογίας, σύμφωνα με τις οποίες αγνοούμε τους βιολογικούς μας κύκλους με τον ίδιο τρόπο που αγνοούμε αυτούς του πλανήτη. Μας ενδιαφέρει η ταχεία κατανάλωση πληροφοριών και πώς μεταφράζεται στην οπτική οικονομία. Μας ενδιαφέρει τι κάνει ο χρόνος στη φωτογραφία και τι μας λέει η φωτογραφία για την υποκειμενική εμπειρία του χρόνου» αναφέρουν οι διοργανωτές του Φεστιβάλ Φωτογραφίας.
Ο M’Hammed Kilito στις φωτογραφίες του ερευνά και τεκμηριώνει τον θάνατο των οάσεων στη χώρα του, το Μαρόκο λόγω της κλιματικής αλλαγής και της αλόγιστης χρήσης των σπάνιων υδάτινων πόρων τους.
Ο Arturo Soto συμμετέχει με τη συλλογή του Today, αφιερωμένη στη γειτονιά από την οποία κατάγεται, την Πόλη του Μεξικού, το Τεπεπάν. Αρχικά ήταν μια περιοχή με λιθόστρωτα δρομάκια χτισμένα σε ηφαιστειακά πετρώματα και σήμερα είναι προάστιο της μητρόπολης.
«Τα κινητά τηλέφωνα είναι σύμβολο της επιτάχυνσης, αλλά μας επιτρέπουν επίσης να επικοινωνούμε με τους αγαπημένους μας και να νιώθουμε ότι είναι κοντά παρά την απόσταση. Ειδικά για όσους τα αγαπημένα τους πρόσωπα βρίσκονται σε άλλες χώρες ή άλλες ηπείρους, το κινητό τηλέφωνο -ή μάλλον η κάρτα SIM- είναι ένα είδος φορητού σπιτιού που διαφυλάσσει τις αναμνήσεις και μάχεται τον ξεριζωμό».
Με το The SIM Project, που αναπτύχθηκε μέσω μιας μακράς ερευνητικής διαδικασίας, η Liz Hingley δείχνει τον ρόλο των καρτών SIM στη διατήρηση των διακρατικών δικτύων στοργής και φροντίδας.
O Stephen Gill αποτυπώνει στη Σουηδία ένα από απέραντα σκανδιναβικά τοπία, στα οποία φαίνεται ότι τίποτα δεν συμβαίνει ποτέ. Λάτρης των πουλιών από την παιδική του ηλικία, ο Gill άρχισε να υποψιάζεται ότι ίσως αυτή η έλλειψη δραστηριότητας ήταν παραπλανητική και, αποφασισμένος να απομακρύνει τα πουλιά από τον ουρανό, τοποθέτησε μια ξύλινη κολόνα μπροστά από το παράθυρο της κουζίνας του.
Τα επόμενα τέσσερα χρόνια, τον πυλώνα επισκέπτονταν εκατοντάδες πουλιά, τα οποία ο Gill φωτογράφισε με το ίδιο πλαίσιο και με το ίδιο τοπίο, το οποίο αλλάζει με το πέρασμα των εποχών στο πρότζεκτ του «The Pillar».
To Getxophoto 2023 επιμελήθηκε η María Ptqk είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στην καλλιτεχνική έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Χώρας των Βάσκων το έργο της οποίας βασίζεται στις τομές μεταξύ τέχνης, τεχνοεπιστήμης και φεμινισμού.