Μεταξύ του ονείρου και του εφιάλτη της μοιραίας θηλυκότητας αιωρούνται οι φωτογραφίες της Elizaveta Porodina. Αυτή την περίοδο, η Fotografiska Stockholm φιλοξενεί την έκθεση «Elizaveta Porodina, Windows», αφιερωμένη στη φωτογράφο που είναι αγαπημένη μεγάλων οίκων ειδών πολυτελείας όπως των Christian Dior, Louis Vuitton, Carolina Herrera και Moncler.

Αν και γεννήθηκε στη Μόσχα, η οικογένειά της μετακόμισε στο Μόναχο όταν η Elizaveta Porodina ήταν 13 χρονών. Αποφάσισε να εστιάσει την καριέρα της στην κλινική ψυχολογία και χρησιμοποιούσε τη φωτογραφία ως διασκέδαση. «Δεν είχα καμία πρόθεση να γίνω φωτογράφος ή καλλιτέχνις και απλά άρχισα να τραβάω φωτογραφίες των φίλων με τους οποίους έκανα παρέα εκείνα τα χρόνια. Μετά το τέλος αυτών των φωτογραφίσεων, δεν έτρωγα, δεν έπινα, απλά ένιωθα πανευτυχής με όλο αυτό» εξομολογείται. Κάνοντας σπουδές ψυχιατρικής, άρχισε να ενδιαφέρεται για τα εικαστικά μέσα, ειδικά για τη φωτογραφία.

Στα 22 της αποφάσισε να ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι αν και παρέμενε έντονα επηρεασμένη από την ανθρώπινη ψυχολογία. «Βαθιά με γοητεύει το ότι η προσωπικότητα είναι κάτι που δεν μπορεί με κανένα τρόπο να περιγραφεί ως κάτι συνεκτικό. Ένα πρόσωπο είναι μια συλλογή αναμνήσεων, σκέψεων, εμπειριών που αυτός ή αυτή συνέλεξε στη διάρκεια της ζωής του ή της ζωής της, και μερικές φορές αυτά τα θραύσματα ούτε καν ταιριάζουν. Μέσα από αντανακλάσεις, παραμορφώσεις ή διπλασιασμών, προσπαθώ να συμβολίσω και να δείξω πόσο παράξενοι και παράλογοι είναι οι συνδυασμοί όλων αυτών των κομματιών και πόσο όμορφο και μοναδικό κάνουν το πρόσωπο» λέει.

Βλέπει την άσκηση της τέχνης της ως προέκταση του εαυτού της. «Ως φωτογράφος και καλλιτέχνις το πιο σημαντικό για μένα είναι να παραμείνω ανόθευτη απέναντι στον εαυτό μου» τονίζει. Και σφυρηλατεί στενές σχέσεις με τα μοντέλα της. «Το κάστινγκ είναι ένα πολύ-πολύ σημαντικό θέμα, εφόσον το πρόσωπο που στέκεται μπροστά από τη φωτογραφική μηχανή πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσει την αισθητική μου, την προσέγγισή μου στη μελαγχολία και το σκότος, την αγάπη και το πάθος μου για το παράδοξο» εξηγεί.

Η έκθεση «Elizaveta Porodina, Windows» στη Fotografiska Stockholm ολοκληρώνεται στις 12 Ιουνίου και ακολούθως θα ταξιδέψει πρώτα στη Fotografiska Berlin και στη συνέχεια στη Fotografiska New York.

ΑΠΕ-ΜΠΕ