Ο ιδρυτικόs κιθαρίστας των Kiss, Ace Frehley, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών.
«Είμαστε συντετριμμένοι και βαθιά λυπημένοι», αναφέρει η οικογένειά του σε δήλωσή της. «Στις τελευταίες του στιγμές, σταθήκαμε τυχεροί που μπορέσαμε να τον περιβάλουμε με λόγια, σκέψεις και προσευχές γεμάτες αγάπη και γαλήνη, καθώς άφηνε αυτόν τον κόσμο. Θα κρατήσουμε για πάντα τις πιο φωτεινές του αναμνήσεις, το γέλιο του, τη δύναμή του και την καλοσύνη που μοίρασε στους γύρω του. Το μέγεθος της απώλειάς του είναι ανυπολόγιστο. Ο Ace θα μείνει ζωντανός μέσα από όλα όσα πρόσφερε στη μουσική και στη ζωή».
Νωρίτερα μέσα στην ημέρα, είχε γίνει γνωστό ότι ο Frehley νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση με μηχανική υποστήριξη, ύστερα από εγκεφαλική αιμορραγία που προκλήθηκε μετά από πτώση τον περασμένο μήνα, γεγονός που είχε οδηγήσει και στην ακύρωση των προγραμματισμένων εμφανίσεών του.
Ο Paul Daniel “Ace” Frehley γεννήθηκε στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης το 1951, σε μια οικογένεια όπου η μουσική αποτελούσε σταθερή παρουσία. Έπαιξε σε αρκετά τοπικά σχήματα πριν ενταχθεί, το 1972, στο συγκρότημα που θα γινόταν γνωστό ως Kiss, ολοκληρώνοντας τη θρυλική κλασική σύνθεση μαζί με τους Paul Stanley, Gene Simmons και Peter Criss.
Υιοθέτησε την περσόνα του “Spaceman” όταν το συγκρότημα υιοθέτησε το χαρακτηριστικό του μακιγιάζ. Όπως είχε πει ο ίδιος, ήθελε αρχικά να ονομάσει το συγκρότημα Fuck, αλλά ο Stanley θεώρησε ότι το Kiss ήταν πιο κατάλληλο για το κοινό και τα μέσα. Ο Frehley ήταν εκείνος που σχεδίασε το εμβληματικό λογότυπο του συγκροτήματος, το οποίο ο Stanley τελειοποίησε.
Μετά από συμβόλαιο με την Casablanca Records, οι Kiss ηχογράφησαν το ντεμπούτο τους, χωρίς ωστόσο οι πρώτες στούντιο δουλειές να καταφέρουν να αποτυπώσουν την ενέργεια των εκρηκτικών live εμφανίσεών τους. Όλα άλλαξαν με το “Alive!” του 1975, το άλμπουμ που απογείωσε τη φήμη τους.
«Το Kiss Alive! ήταν ο δίσκος που μας εκτόξευσε», είχε δηλώσει ο Frehley. «Κατάφερε να αποτυπώσει αυτό που πραγματικά είμαστε: μια μπάντα της σκηνής. Οι εκρήξεις, η φωτιά, οι ρουκέτες που έβγαιναν από την κιθάρα μου, όλα αυτά ήταν μέρος της παράστασης».
Ο Frehley συμμετείχε σε όλα τα κλασικά άλμπουμ της δεκαετίας του ’70 και, όταν το 1978 τα μέλη του συγκροτήματος κυκλοφόρησαν ταυτόχρονα σόλο δίσκους, ο δικός του, με το single “New York Groove”, ήταν ο πιο επιτυχημένος εμπορικά και καλλιτεχνικά.
Αποχώρησε το 1981, μετά τον πειραματικό δίσκο Music From “The Elder”, τον οποίο ο ίδιος παραδέχτηκε ότι «το κοινό των Kiss δεν ήταν έτοιμο να δεχτεί». Το 1987 επέστρεψε με το πρώτο του προσωπικό άλμπουμ, Frehley’s Comet, μέσα από την Megaforce Records, το οποίο εγκαινίασε μια νέα περίοδο δημιουργίας.
Παρά το ταραχώδες παρελθόν του, ο Frehley ξαναβρήκε τη θέση του στους Kiss το 1996 για την Reunion Tour, μια περιοδεία που διήρκεσε 18 μήνες και απέφερε πάνω από 140 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, η συνεργασία τους παρέμεινε εύθραυστη, και έπειτα από διαφωνίες, αποχώρησε ξανά στις αρχές των 2000s.
Στη μετέπειτα πορεία του κυκλοφόρησε έξι ακόμα σόλο άλμπουμ, με τελευταίο το “10,000 Volts” το 2024, ενώ δούλευε πάνω στο “Origins Vol. 4” τη στιγμή του θανάτου του.
Παρά τις διαφορές του με τους Paul Stanley και Gene Simmons, ο Frehley παρέμεινε ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους και επιδραστικούς κιθαρίστες της ροκ, σύμβολο της εποχής που η υπερβολή και η φαντασία έφτιαχναν μύθους.
Η φλόγα του “Spaceman” έσβησε, αλλά η λάμψη του θα συνεχίσει να φωτίζει τη γαλαξιακή σκηνή της ροκ για πάντα.
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.