Την Παρασκευή, η Meta ανακοίνωσε ότι δεν θα είναι διαθέσιμες αναρτήσεις ειδήσεων στο Facebook και στο Instagram στον Καναδά, λίγες εβδομάδες μετά τη δοκιμή της δυνατότητάς της να ακολουθήσει την αλλαγή της νομοθεσίας στη χώρα.
Η απόφαση αυτή έρχεται ως απάντηση στο νόμο του Καναδά για τις διαδικτυακές ειδήσεις, ο οποίος πέρασε από το κοινοβούλιο του Καναδά και σκοπεύει να «διασφαλίσει τη δίκαιη κατανομή των εσόδων μεταξύ των ψηφιακών πλατφορμών και των ειδησεογραφικών μέσων», σύμφωνα με την καναδική κυβέρνηση.
Στην πράξη, θα απαιτούσε από τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Meta και η Google, να πληρώνουν τα καναδικά ειδησεογραφικά πρακτορεία για το περιεχόμενο που τοποθετούν στις πλατφόρμες τους. Δεδομένου ότι η Meta και η Google κερδίζουν χρήματα από αυτές τις αναρτήσεις και, ως επί το πλείστον, οι τοπικοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί βλέπουν πολύ λίγα από αυτά τα έσοδα.
Επιπλέον, αυτές οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης διατάραξαν τα επιχειρηματικά μοντέλα των ειδησεογραφικών πρακτορείων σε τέτοιο βαθμό, ώστε ορισμένοι οργανισμοί ενθαρρύνουν αυτές τις ίδιες τις πλατφόρμες να βοηθήσουν τις προβληματικές πλέον αίθουσες ροής ειδήσεων.
Brilliant. Canada just passed its Online News Act (C-18) through Parliament while standing up to the bullying strategy which Facebook first deployed in Australia. Now on to royal assent.
This will be a significant win for Canadian newsrooms despite the expected short-term games. https://t.co/0lfp8Pz28C pic.twitter.com/wzhRnMU1qL— Jason Kint (@jason_kint) June 22, 2023
Το Facebook και το Instagram, όμως, δεν το δέχονται.
«Σήμερα, επιβεβαιώνουμε ότι η διαθεσιμότητα ειδήσεων θα τερματιστεί στο Facebook και το Instagram για όλους τους χρήστες στον Καναδά πριν από την έναρξη ισχύος του νόμου για τις διαδικτυακές ειδήσεις (Bill C-18)», έγραψε ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε δελτίο τύπου. «Έχουμε επανειλημμένα μοιραστεί ότι, προκειμένου να συμμορφωθούμε με το νομοσχέδιο C-18, που ψηφίστηκε σήμερα στο Κοινοβούλιο, το περιεχόμενο από ειδησεογραφικά πρακτορεία, συμπεριλαμβανομένων των εκδοτών ειδήσεων και των ραδιοτηλεοπτικών φορέων, δεν θα είναι πλέον διαθέσιμο στους ανθρώπους που έχουν πρόσβαση στις πλατφόρμες μας στον Καναδά».
Πηγή: Mashable