Μια νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης συζητείται στις πανεπιστημιουπόλεις. Το Fizz, που παλαιότερα ονομαζόταν Buzz, χρησιμοποιείται ήδη από χιλιάδες φοιτητές που πιστεύουν ότι τους κρατάει πιο στενά συνδεδεμένους με τη ζωή του πανεπιστημίου. Αλλά το Fizz, το οποίο ακούγεται εντυπωσιακά ελκυστικό, αναλαμβάνει ένα μεγάλο ρίσκο: είναι εντελώς ανώνυμο.
Η εφαρμογή δημιουργήθηκε από δύο φοιτητές του Στάνφορντ, τον Ashton Cofer και τον Teddy Solomon, οι οποίοι εγκατέλειψαν την εφαρμογή καθώς η εμβέλεια του δικτύου συνέχισε να αυξάνεται. «Αρχικά δημιουργήσαμε το Buzz ως μια πλατφόρμα για να διασκεδάσουν οι φίλοι μας και να βοηθήσουμε τους φοιτητές να συνδεθούν με την πανεπιστημιούπολη, επειδή ενώ ήμασταν στο σπίτι μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, νιώθαμε όλοι τόσο αποκομμένοι από την πανεπιστημιούπολη», δήλωσε ο Cofer στην εφημερίδα The Stanford Daily. «Το να βλέπουμε πώς το Buzz, τώρα Fizz, εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου ώστε να γίνει μια περιεκτική και ενθαρρυντική πλατφόρμα για όλους και να διατηρήσει τη θετική διάθεση μέσω της συγκράτησης του περιεχομένου ήταν ανταμοιβή για εμάς».
Το Fizz ξεκίνησε για να βοηθήσει τους φοιτητές, οι οποίοι εκείνη την εποχή παρακολουθούσαν μαθήματα εξ αποστάσεως, να νιώσουν συνδεδεμένοι. Αλλά τώρα, το ανώνυμο φόρουμ έχει γίνει ένα μέρος για να μοιράζεται κανείς τα πάντα -όπως τη ζωή στην πανεπιστημιούπολη, εκδηλώσεις, τάσεις, ακόμα και φλερτ. Οι χρήστες εγγράφονται χρησιμοποιώντας τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους στο Στάνφορντ και συνεισφέρουν ανώνυμα με αναρτήσεις και σχόλια στις αναρτήσεις των άλλων. Το περιεχόμενο παίρνει μια βαθμολογία “κάρμα” με βάση τα upvotes και downvotes, και οι χρήστες παίρνουν “fizzfluence”.
Το Fizz μοιάζει σίγουρα με μια διασκεδαστική κοινότητα που αναδύεται. Η εμβέλειά του έχει επεκταθεί πολύ πέρα από το Στάνφορντ, με πρόσβαση σε τουλάχιστον 80 πανεπιστημιουπόλεις. Μέχρι το τέλος του έτους, οι δημιουργοί ελπίζουν ότι θα βρίσκεται σε 250 σχολεία.
Αν σκέφτεστε ότι ακούγεται λίγο σαν ένα άλλο κοινωνικό δίκτυο που ξεκίνησε σε μια πανεπιστημιούπολη, δεν έχετε άδικο. Όπως και το Facebook, τα πρώτα δύο χρόνια του Fizz δεν κύλησαν χωρίς αντιπαραθέσεις. Υπήρξε ήδη μια αλλαγή ονόματος και ένα rebranding που το συνόδευε, παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής και ανησυχίες σχετικά με την ανωνυμία της εφαρμογής. Κάποιοι έχουν επίσης συγκρίνει την εφαρμογή με το YikYak, μια άλλη ανώνυμη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που εμφανίστηκε σε πανεπιστημιουπόλεις, αλλά απέτυχε μετά από τέσσερα χρόνια, όταν κατακλύστηκε από διαδικτυακό εκφοβισμό και ρητορική μίσους, προτού επανεμφανιστεί το 2022 με αυτό που ο ιστότοπος ονόμασε «προστατευτικές μπάρες της κοινότητας».
Ανεξάρτητα από τις ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια του Fizz, η κοινότητα εξακολουθεί να φαίνεται να ανθεί και πρόσφατα η εταιρεία είδε μια τεράστια ώθηση στη χρηματοδότηση. Η Owl Ventures και η NEA, που ήταν πρώτοι επενδυτές, μόλις προσέθεσαν από κοινού 25 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση της πλατφόρμας. Συνολικά, η πλατφόρμα έχει συγκεντρώσει 41,5 εκατομμύρια δολάρια σε συνολική χρηματοδότηση.
Παρόλα αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με το πόσο ασφαλής μπορεί να είναι μια ανώνυμη πλατφόρμα. Οι ιδρυτές λένε ότι η ανωνυμία είναι το ζητούμενο. «Ακριβώς όταν αφαιρείς το όνομα, μπορείς να είσαι ο αυθεντικός σου εαυτός. Είσαι σε θέση να εκφράσεις τον εαυτό σου, και αυτό αφαιρεί το κοινωνικό άγχος που συνοδεύει τα πάντα», δήλωσε ο Solomon στη φοιτητική εφημερίδα Rice. «Μεγαλώνοντας σε μια τέτοια τεχνολογική εποχή, είμαστε φυσικά και δικαιολογημένα ανήσυχοι και πολύ κοινωνικά ανήσυχοι, και [το Fizz] μας επιτρέπει να έχουμε αρκετό αυθεντικό χώρο όπου το όνομά σου δεν είναι συνδεδεμένο».
Πηγή: Fast Company