Μια νέα εποχή για τον αμερικανικό έντυπο Τύπο φαίνεται να ξεκινά, καθώς η News Corp του Ρούπερτ Μέρντοχ ετοιμάζεται να λανσάρει την California Post, την πρώτη μεγάλη ημερήσια εφημερίδα που κυκλοφορεί στις ΗΠΑ εδώ και σχεδόν 15 χρόνια. Το εγχείρημα, που φέρει τη σφραγίδα της New York Post, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αρχές του 2026, με έδρα το Λος Άντζελες. 

Η νέα ταμπλόιντ φιλοδοξεί να φέρει στην Καλιφόρνια τη χαρακτηριστική, αιχμηρή δημοσιογραφία της Post, γνωστή για τίτλους όπως «Ακέφαλο τόπλες σώμα σε μπαρ» που έχουν αφήσει εποχή στο νεοϋορκέζικο ταμπλόιντ τοπίο. Όπως δήλωσε ο Σον Τζιανκόλα, διευθύνων σύμβουλος του New York Post Media Group, η “California Post” θα βασιστεί σε ένα μείγμα «δημοσιογραφίας κοινής λογικής, ειδήσεων για διασημότητες, ψυχαγωγίας και αθλητικού ρεπορτάζ», διανεμόμενων σε πολλαπλές πλατφόρμες – από ψηφιακά μέσα και κοινωνικά δίκτυα, μέχρι έντυπες εκδόσεις και podcasts. 

Η απόφαση της News Corp έρχεται σε μια περίοδο που οι Los Angeles Times αντιμετωπίζουν σοβαρή κρίση, με απώλειες προσωπικού και πτώση των συνδρομών. Ο Τζιανκόλα σημείωσε πως η “California Post” επιδιώκει να καλύψει αυτό το κενό, αξιοποιώντας το υπάρχον κοινό της Post στην πολιτεία: πάνω από 7 εκατομμύρια χρήστες στην Καλιφόρνια και 3 εκατομμύρια μόνο στην περιοχή του Λος Άντζελες. 

Παρά τις προκλήσεις – όπως η διαφορά στην κουλτούρα κατανάλωσης ειδήσεων μεταξύ Νέας Υόρκης και Καλιφόρνιας – αναλυτές βλέπουν περιθώριο για μια ταμπλόιντ προσέγγιση με συντηρητικό και λαϊκιστικό τόνο, σε μια πολιτεία όπου το 38% ψήφισε Τραμπ αλλά δεν εκπροσωπείται επαρκώς στα κυρίαρχα ΜΜΕ. «Υπάρχει χώρος για μια πιο εντυπωσιακή, “πυγμαχική” φωνή στον Τύπο της Καλιφόρνια», δήλωσε ο Τζόναθαν Βέμπερ, βετεράνος της ειδησεογραφίας στην πολιτεία. 

Ο ίδιος ο Ρούπερτ Μέρντοχ, επίτιμος πρόεδρος της News Corp έχει εγκρίνει το σχέδιο, ενώ στελέχη επισημαίνουν ότι η Post είναι κερδοφόρα από το 2022, χάρη στη «λιτή δημοσιογραφία» και τη στροφή σε ψηφιακά formats, διαφημίσεις, e-commerce και βίντεο. Τον Ιούνιο τα brands του ομίλου προσέλκυσαν 90 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες στο διαδίκτυο. 

Εν όψει του λανσαρίσματος, αναμένεται να φουντώσει η συζήτηση γύρω από το πώς μια νέα, έντονα διαμορφωμένη ταμπλόιντ φωνή μπορεί να επηρεάσει το ήδη πολωμένο μιντιακό τοπίο της Καλιφόρνιας – και αν τελικά η “καρδιά” του συντηρητικού λαϊκισμού του Μέρντοχ μπορεί να χτυπήσει και στις δυτικές ακτές. 

*με στοιχεία από το Reuters 

 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.