Η Meta, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Facebook και του Instagram, δήλωσε την Τρίτη ότι σχεδιάζει να απολύσει περίπου 10.000 υπαλλήλους,. Περίπου δηλαδή το 13% του εργατικού δυναμικού της. Έχοντας απολύσει τον Νοέμβριο 11.000 άτομα, αυτή η κίνηση φαίνεται να  έρχεται για να ολοκληρώσει τον γύρο περικοπών προκειμένου να επιτύχει αυτό που ο ιδρυτής της εταιρείας, Mark Zuckerberg, χαρακτήρισε ως «έτος της αποτελεσματικότητας».

Η εταιρεία στοχεύει να κάνει πιο απλή την οργάνωσή της καταργώντας πολλαπλά επίπεδα διοίκησης. Οι απολύσεις θα επηρεάσουν την ομάδα προσλήψεών της αυτή την εβδομάδα, ενώ τον Απρίλιο και τον Μάιο θα ακολουθήσει μια αναδιάρθρωση των τεχνολογικών και επιχειρηματικών ομίλων της, είπε ο κ. Zuckerberg σε ανάρτηση που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο της εταιρείας. Σχεδιάζει επίσης να κλείσει περίπου 5.000 αγγελίες εργασίας που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί. «Θα είναι δύσκολο και δεν υπάρχει τρόπος να το αποφύγουμε», έγραψε.

Η εταιρεία που περιέλαμβάνει επίσης και το WhatsApp, με την παγκόσμια φήμη της είχε φτάσει στο αποκορύφωμά της πέρυσι να αποασχολεί 87000 υπαλλήλους. Παρ’ όλο που η πανδημία του κορωνοϊού αύξησε κατακόρυφα τη χρήση των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης και άρα τις μετοχές τους, ο  . Zuckerberg ξηλώνει υπαλλήλους μετά από χρόνια προσλήψεων με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

Καθώς η παγκόσμια οικονομία κλονίστηκε και τα έσοδα της ψηφιακής διαφήμισης συρρικνώθηκαν, Zuckerberg άρχισε να βάζει τέλος στην ανεξέλεγκτη ανάπτυξ περιορίζοντας τα προνόμια των εργαζομένων. Και μετά τις απολύσεις του Νοεμβρίου, που επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τα επιχειρηματικά τμήματα και τις ομάδες στρατολόγησης, αφέθηκε να εννοηθεί ότι περαιτέρω περικοπές θα έρθουν στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Σε μια κλήση κερδών τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος είπε ότι δεν ήθελε η εταιρεία να γεμίσει υπερβολικά με ένα στρώμα μεσαίας διοίκησης ή «διευθυντές που διοικούν διευθυντικά στελέχη». Είπε ότι ανέλαβε την ευθύνη για τις περσινές απολύσεις, κατηγορώντας τον ζήλο του για την υπερστελέχωση νωρίς στην πανδημία.

Ο Meta αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις αυτές τις μέρες. Αντιμετωπίζει όχι μόνο μια επιβράδυνση της ψηφιακής διαφήμισης αλλά και με τις αλλαγές απορρήτου της Apple στο λειτουργικό της σύστημα των κινητών, οι οποίες έχουν περιορίσει τη δυνατότητα της Meta να συλλέγει δεδομένα από χρήστες iPhone κάτι που βοηθάει στη στόχευση των διαφημίσεων. Αντιμετωπίζει επίσης έντονο ανταγωνισμό από το TikTok, το οποίο έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια.

Βρίσκεται επίσης στη μέση μιας δύσκολης μετάβασης για να γίνει μια εταιρεία «metaverse», συνδέοντας τους ανθρώπους με έναν καθηλωτικό ψηφιακό κόσμο μέσω ακουστικών και εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας. Ο κ. Zuckerberg βλέπει το metaverse ως την υπολογιστική πλατφόρμα επόμενης γενιάς, επομένως η Meta ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια στην προσπάθεια και ανακατανέμει εργαζομένους στο Reality Labs το νέο τμήμα της που επικεντρώνεται σε προϊόντα για το metaverse.

Πηγή: The New York Times