Τα δρομολόγια του Coromandel Express, ένα από τα τρία τρένα που ενεπλάκησαν στο χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει σημειωθεί εδώ και δεκαετίες στην Ινδία, ξεκίνησαν και πάλι σήμερα, έξι ημέρες μετά την τραγωδία που προκάλεσε τον θάνατο 288 ανθρώπων, σύμφωνα με νεότερο απολογισμό.

«Το Coromandel Express είναι και πάλι στις ράγες», δήλωσε η Αντίτια Κούμαρ Τσοντχάρι, εκπρόσωπος των ινδικών σιδηροδρόμων.

Το επιβατικό τρένο αναμένεται να αναχωρήσει από τον σταθμό της Σαλιμάρ, κοντά στην Καλκούτα, σήμερα το απόγευμα για ένα ταξίδι 25 ωρών προς τα νότια, με προορισμό τη Μαντράς.

Τα τρένα είχαν αρχίσει ήδη από την Κυριακή να περνούν από το σημείο όπου είχε γίνει το δυστύχημα την Παρασκευή, αλλά το δρομολόγιο του Coromandel Express δεν είχε αποκατασταθεί.

Αργά χθες Τρίτη το βράδυ ο Πραντίπ Τζένα, αξιωματούχος του κρατιδίου Οντίσα όπου σημειώθηκε η τραγωδία, ανακοίνωσε ότι ο επίσημος απολογισμός των νεκρών αυξήθηκε σε 288 από 275, έπειτα από καταμέτρηση στα νοσοκομεία και τα νεκροτομεία.

Ο Τζένα διευκρίνισε ότι τουλάχιστον 1.175 άνθρωποι τραυματίστηκαν, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση ή νοσηλεύονται ακόμη.

Εξαμελής ομάδα του Ινδικού Γραφείου Ερευνών (CBI) επισκέφθηκε χθες τον τόπο του δυστυχήματος.

Το Coromandel Express, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Καλκούτα- Μαντράς, έλαβε άδεια να εισέλθει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, αλλά λόγω ανθρώπινου λάθους μπήκε σε άλλη στην οποία ήδη βρισκόταν εμπορική αμαξοστοιχία που πήγαινε προς την αντίθετη κατεύθυνση, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης.

Το επιβατικό τρένο προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία. Τρία βαγόνια του έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός άλλου τρένου, του Howrah Superfast Express, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ- Καλκούτα. Αυτή η σύγκρουση προκάλεσε τις περισσότερες ζημιές.

Συνολικά στα δύο τρένα επέβαιναν περισσότεροι από 2.000 άνθρωποι.

Πρόκειται για την πιο φονική σιδηροδρομική καταστροφή που έχει σημειωθεί στην Ινδία από το 1995, όταν δύο τρένα εξπρές συγκρούστηκαν στο Φιροζαμπάντ, κοντά στην Άγκρα, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν περισσότεροι από 300 άνθρωποι.

Στο παρελθόν η Ινδία βίωσε πολλές σιδηροδρομικές τραγωδίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η ασφάλεια του δικτύου έχει βελτιωθεί σημαντικά, χάρη στις επενδύσεις και την τεχνολογική εξέλιξη.

Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα ήταν εκείνο της 6ης Ιουνίου 1981, όταν επτά βαγόνια ενός τρένου που διέσχιζε γέφυρα έπεσαν στον ποταμό Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 800-1.000 άνθρωποι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ