Τι σας προτείνουμε να δείτε απόψε στο σπίτι:
“ΑΜΕΝ”, του Κώστα Γαβρά • 22:00 ΟPEN
Κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου ο αξιωματικός των SS Κερτ Γκερστέιν προσπαθεί να ενημερώσει άμεσα τον Πάπα Πιο ΧΙΙ για την αποστολή Εβραίων σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Σε αυτή τη δύσκολη και επικίνδυνη αποστολή θα τον βοηθήσει ένας νεαρός ιερέας, ο Ρικάρντο Φοντάνα, προκειμένου να ενημερώσουν και να καταφέρου να σώσουν όσο περισσότερο κόσμο μπορούν από την επίγεια κόλαση που έφερε ένα επώδυνο τέλος σε χιλιάδες ανθρώπους.
“Μη Χαμηλώνεις το Βλέμμα”, του Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ • 23:30 ΕΡΤ3
Στη μεταπολεμική Ανατολική Γερμανία ο νεαρός φοιτητής καλών τεχνών Κουρτ ερωτεύεται την ‘Ελι μια συμφοιτήτρια του. Ο πατέρας της, ο Καθηγητής Σίμπαντ, ένας διάσημος γιατρός, απορρίπτει την επιλογή της κόρης του και ορκίζεται να καταστρέψει τη σχέση τους. Αυτό που δεν ξέρει κανείς είναι ότι οι ζωές τους είναι ήδη συνδεδεμένες με ένα σκοτεινό οικογενειακό μυστικό. Ο βραβευμένος με Όσκαρ για τις «Ζωές των Άλλων», Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ, εμπνέεται από αληθινά γεγονότα που διατρέχουν τρεις δεκαετίες γερμανικής ιστορίας και παρουσιάζει μία συναρπαστική ταινία που ρίχνει φως στην τρέλα και την τραγωδία του 20ου αιώνα μέσα από τη μοίρα τριών ανθρώπων. Πρωταγωνιστούν οι Τομ Σίλινγκ, Σεμπάστιαν Κοχ, Πόλα Μπερ, Σάσκια Ρόζενταλ, Όλιβερ Μασούτσι.
“Το μυστικό του Brokeback Mountain”, του Ανγκ Λι • NETFLIX
Δύο καουμπόηδες, ατσαλάκωτα σύμβολα του αμερικανικού ανδρισμού ερωτεύονται ως αντίδοτο στη μοναξιά του Brokeback Mountain. Επιστρέφοντας συμβιβάζονται με την άρνηση και την υποκρισία. Μία βαθιά συγκινητική ερωτική ιστορία αγάπης που υπερβαίνει χρόνο και γεωγραφικά όρια. Χρυσός Λέοντας στη Βενετία, Χρυσές Σφαίρες και Oσκαρ σκηνοθεσίας, σεναρίου και μουσικής το 2006.
“Ατυχές Πήδημα ή παλαβό πορνό”, του Ράντου Ζούντε • Cinobo
O τίτλος μάλλον δεν είναι εύστοχος, είναι όμως προκλητικός για τον θεατή. Πριν πάρει την απόφαση ωστόσο να έρθει στην αίθουσα πρέπει να ανοίξει τα μάτια, αλλά κυρίως το μυαλό του, καθώς αυτό που θα παρακολουθήσει δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Ξεκινάμε με ένα ερωτικό βίντεο. Οι προσωπικές στιγμές ενός ανδρόγυνου στον φακό κι από εκεί στο Διαδίκτυο χωρίς να γίνεται ξεκάθαρο ποιος έχει την ευθύνη. Τίτλοι έναρξης κι από εκεί ακριβώς ξεκινούν τα τρία μέρη του φιλμ. Η Έμι είναι καθηγήτρια ιστορίας. Δεν έχει δώσει ποτέ δικαίωμα. Τώρα βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Αμφιταλαντεύεται κι η ίδια για το ποια στάση πρέπει να κρατήσει. Η δράση τρέχει σε καθεστώς πανδημίας. Οι άνθρωποι φοράνε μάσκες. Οι δρόμοι αρκετές στιγμές είναι έρημοι. Η οικονομική κρίση επιτείνεται, οι πολίτες βρίσκουν διέξοδο στα ψυχοφάρμακα, τα social media και το pornhub ως αντίδοτο στον εγκλεισμό. Η στάση τους υποκριτική. Έχουν μάθει να μισούν, να αναζητούν θύματα να κατασπαράξουν και μετά ως “καλοί Χριστιανοί” να πηγαίνουν στην εκκλησία. Δεν είναι αυτός όμως ο κόσμος του Θεού. Με σπάνια ειρωνεία κι απόλυτα εύστοχα παραδείγματα ο Ζούντε αγγίζει σχεδόν όλες τις νοσηρές πλευρές της πρωτεύουσας. Είναι μία ταινία που δε δημιουργήθηκε για να αρέσει σε όλους, αλλά για να ταρακουνήσει τους πολλούς ή τους περισσότερους απ΄αυτούς που θα την επιλέξουν. Μία τολμηρή προσπάθεια που με τους υπαινιγμούς της είναι ικανή να σοκάρει. Πιο πολύ με αυτούς και λιγότερο με την εικόνα του σκληρού πορνό που οδηγεί τους συντηρητικούς να κλείνουν τα μάτια τους στη σκοτεινή αίθουσα. Για τους μυημένους συνιστώ να μην τη χάσετε σε καμία περίπτωση. Αποτελεί μία μικρή επανάσταση κυριολεκτικά και μεταφορικά.
“Απόφαση Φυγής”, τoυ Παρκ Τσαν-Γουκ • ΝOVAcinema1
Η δράση μεταφέρεται στη Μπουσάν. Εκεί γνωρίζουμε τον πρωταγωνιστική αστυνομικό – ντεντέκτιβ που δουλεύει ασταμάτητα. Προσπαθεί να καλύψει κάποιο κενό του, που κι ο ίδιος αδυνατεί να δει καθαρά. «Παρακολουθώ υπόπτους, γιατί δεν έχω ύπνο». Tι μπορεί να τον βασανίζει; Τι μπορεί να έχει προηγηθεί; Το σκηνικό μεταφέρεται στο σπίτι του κι εκεί γνωρίζουμε τη σύζυγό του. Μοιάζει παγιδευμένος σε έναν γάμο που τον έχει ακρωτηριάσει συναισθηματικά στο πέρασμα του χρόνου, ωστόσο αρνείται να το παραδεχθεί. Μία νέα υπόθεση θα ανατρέψει τις ισορροπίες και θα ταράξει συθέμελα την καθημερινότητά του. Ο Παρκ Τσαν-Γουκ έχει ταξιδέψει μία μεγάλη διαδρομή από το «Oldboy». Έχει μειώσει τη δράση και τις σκηνές βίας και φτάνει να δημιουργεί ένα έργο που κυριαρχεί το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ. Σε εγκλωβίζει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό σε σύγκριση με την «Υπηρέτρια» και σε οδηγεί βήμα βήμα μέχρι το φινάλε. Οι διαδοχικές ανατροπές, η λεπτή ειρωνεία, έμμεσες νύξεις προοικονομίας αποτελούν καλά κρυμμένα όπλα στη φαρέτρα του. Μία ταινία για το ΑΝΕΚΠΛΗΡΩΤΟ, για όσα η δειλία δεν μας άφησε να ζήσουμε…