Τι σας προτείνουμε να δείτε απόψε στο σπίτι:

 

“1917”, του Σαμ Μέντες • 21:00 ΟPEN
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος μαίνεται. Έχει ξεκινήσει ήδη από το 1914 και θα ολοκληρωθεί όπως γνωρίζουμε το 1918. Εμείς μεταφερόμαστε στον Απρίλιο του 1917 μέσα στα χαρακώματα. Το σκηνικό κάθε άλλο παρά άνοιξη θυμίζει. Δύο νεαρά παιδιά, ο Μπλέικ κι ο Σκόφιλντ αναλαμβάνουν μία δύσκολη αποστολή. Πρέπει να μεταφέρουν ένα μήνυμα που θα σώσει χιλιάδες ζωές. Με κομμένη κυριολεκτικά την ανάσα παρακολουθούμε την διαδρομή τους. Μία ανελέητη περιπλάνηση με πυξίδα το συναίσθημα. “Επικίνδυνο πράγμα η ελπίδα”. Αγώνας μέχρι εσχάτων. Ποτέ δεν είναι αργά. Το τέλος φτάνει μόνο όταν υλοποιηθεί ο σκοπός. Χωρισμένη σε δύο μέρη η ταινία όσο προχωράει μου φέρνει συνειρμικά στο μυαλό το βιβλίο του Νταβίντ Ντιόπ, “Τη νύχτα όλα τα αίματα είναι μαύρα”, που αναφέρεται στην ίδια πονεμένη για την ανθρωπότητα χρονική περίοδο. Ο όλεθρος του πολέμου, η παντελής έλλειψη κάθε μορφής ηθικής. Οι πάντες είναι αναλώσιμοι. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από τις συρράξεις. Δεν κοιτάει χρώμα, δεν κοιτάει στολές, κόβει το νήμα της ζωής και συνεχίζει. Αυτά ακριβώς επιδιώκει να φωνάξει ο σκηνοθέτης σε μία περίοδο που τα τυμπανά του ηχούν ξανά κι η γειτονιά μας περνάει δύσκολες ώρες.

“Νomadland”, της Κλόε Ζάο • 23:45 ALPHA
Χρυσός Λέοντας στη Βενετία και Βραβείο κοινού στο Τορόντο για το “Nomadland” της Κλόι Ζάο από την Κίνα. Μαθήτρια του Spike Lee που έγινε γνωστή στην Ελλάδα κερδίζοντας τη Χρυσή Αθήνα με το “Rider”. Τώρα ο πήχης ανεβαίνει και δείχνει έτοιμη να διεκδικήσει τα σημαντικότερα Χρυσά Αγαλματίδια. Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Τζέσικ Μπρούντερ μας μεταφέρει σε μίαν άλλη Αμερική, μακριά από το Καπιτώλιο και το κέντρο της πρωτεύουσας. Απευθείας το μυαλό μου πήγε στο Florida Project του Σον Μπέικερ και τις Ηνωμένες Πολιτείες των απόκληρων για τους οποίους το όνειρο μοιάζει να έχει σβήσει προ πολλού. Η Φράνσις Μακντόρμαντ αποτελεί καταλύτη της πλοκής. Μετά την αξέχαστη ερμηνεία της στις “Τρεις Πινακίδες” ετοιμάζεται να κερδίσει ένα ακόμα OSCAR α΄γυναικείου ρόλου. “Δεν είμαι άστεγη, απλά δεν έχω σπίτι”. Ψάχνει συνεχώς φως στο τούνελ, ελπίδα να κρατηθεί, αιτία επανεκκίνησης, μα οι ματαιώσεις διαδέχονται η μία την άλλη και ο χρόνος τρέχει. Δεν επαναπαύεται στιγμή. Η απόδραση αφήνει πάντα ένα κενό, το άγνωστο όμως κι η εξερεύνησή του έχουν το δικό τους ξεχωριστό ενδιαφέρον.

“Δωμάτιο Πανίκου” του Ντέιβιντ Φίντσερ • 23:00 ΕΡΤ1
Ένα θρίλερ δωματίου που δε σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Παγιδευμένοι στο δωμάτιο πανικού του σπιτιού τους στη Νέα Υόρκη, έναν κρυφό θάλαμο που κατασκευάστηκε ως καταφύγιο σε περίπτωση διάρρηξης, η πρόσφατα διαζευγμένη Μεγκ Άλτμαν και η κόρη της, Σάρα, παίζουν ένα θανάσιμο παιχνίδι γάτας και ποντικιού με τρεις διαρρήκτες κατά τη διάρκεια μιας βίαιης εισβολής στο σπίτι. Αλλά τα προβλήματά της δεν σταματούν εκεί. Οι εγκληματίες ξέρουν πού βρίσκεται και αυτό που χρειάζονται περισσότερο στο σπίτι βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το δωμάτιο. Πρωταγωνιστούν οι Τζόντι Φόστερ, Κρίστεν Στιούαρτ, Φόρεστ Γουίτακερ, Τζάρεντ Λέτο, Ντουάιτ Γιόακαμ.

“Ο Χειρότερος Άνθρωπος στον Κόσμο”, τoυ Γιοακίμ Τρίερ • Cinobo
Γιούλα ή Τζούλι, ένα νεαρό κορίτσι που συνεχώς ακροβατεί χωρίς να έχει τη δύναμη να αποφασίσει ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσει με σαφήνεια. Ιατρική, ψυχολογία, φωτογραφία. Η ενηλικίωσή της μοιάζει να είναι ένας διαρκής πειραματισμός. Την μοίρα της ορίζει η παρορμητικότητα. Οι συνθήκες στη Σκανδιναβία της δίνουν τη δυνατότητα να δοκιμάσει κι όταν είναι σίγουρη να ακολουθήσει τον τομέα που έχει επιλέξει. Στον Νότο της Ευρώπης όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Για την Γιούλα η “ανεργία” είναι συνειδητή επιλογή, για αρκετούς νέους όμως είναι απόρροια της σήψης ενός συστήματος που τους οδηγεί στην εξαθλίωση. Βραβευμένη για την ερμηνεία της στις Κάννες η Ρενάτε Ρέινσβε πετυχαίνει κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Μέσα από τη δική της λάμψη αντικατοπτρίζει τον κόσμο δύο άλλων ανθρώπων, στον οποίο συμμετέχει κι η ίδια. Στο πλευρό της τοποθετείται ο σταθερός πρωταγωνιστής της τριλογίας Άντερς Ντάνιέλσεν Λίε και ο νεαρότερος Χέρμπερτ Νόρντουρμ. Σίγουρα δεν μπορεί κανείς να τη χαρακτηρίσει τον χειρότερο άνθρωπο στον κόσμο, ίσως τον πιο ευάλωτο θα ήταν ο ιδανικός χαρακτηρισμός για την περίπτωσή της. Άλλωστε υπάρχει μία σκηνή που ο Έιβιντ λέει, «δεν είμαι άλλωστε κι ο χειρότερος άνθρωπος στον κόσμο». Θεωρώ πως αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει κι όλα τα παραπάνω σχετικά με το παιχνίδι της αντανάκλασης των προσωπικοτήτων ανάμεσα στο τρίγωνο.

“The Instigators”, τoυ Doug Liman • Apple TV
Το σενάριο των Τσάκ Μακλίν (Chuck MacLean) και ‘Αφλεκ υπόσχεται μία έντονη και ξεκαρδιστική κινηματογραφική εμπειρία όπου ο Ρόρι (Mατ Ντέιμον) και ο Κόμπι (‘Αφλεκ) είναι δύο απρόθυμοι συνεργάτες: ένας απελπισμένος πατέρας και ένας πρώην κατάδικος που ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κλέψουν τα παράνομα κέρδη ενός διεφθαρμένου πολιτικού. Όταν όμως το εγχείρημα στραβώνει, οι δυο τους βρίσκονται μπλεγμένοι σε μια δίνη χάους, καταδιωκόμενοι όχι μόνο από την αστυνομία, αλλά και από οπλισμένους γραφειοκράτες και εκδικητικά αφεντικά του εγκλήματος. Βρισκόμενοι σε πλήρη αδιέξοδο, πείθουν τη ψυχολόγο του Ρόρι (Χονγκ Τσάου (Hong Chau) να τους βοηθήσει σε μία ξέφρενη απόδραση μέσα στην πόλη, όπου πρέπει να παραμερίσουν τις διαφορές τους και να συνεργαστούν για να αποφύγουν τη σύλληψη – ή κάτι χειρότερο.

 

 

☞︎ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookX/Twitter και Instagram.