Τι σας προτείνουμε να δείτε απόψε στο σπίτι:

 

“Το Σουτιέν”, του Βάιτ Χέλμερ • 23:00 ΒΟΥΛΗ
Ένα εμπορικό τραίνο διασχίζει μια ατελείωτη, εύφορη κοιλάδα στους πρόποδες του Καυκάσου. Στην καμπίνα του οδηγού ο Νουρλάν, ο μηχανοδηγός.  Μέρα με τη μέρα οδηγεί το τραίνο διασχίζοντας ένα προάστιο του Μπακού, όπου τα κτήρια είναι τόσο κοντά στις γραμμές που αναγκάζεται να περνά ξυστά από τις αυλές και τα κτίσματα. Κάθε φορά που το τρένο  πλησιάζει, οι άνδρες που πίνουν τσάι και οι γυναίκες που απλώνουν τα ρούχα τρέχουν  να το αποφύγουν. Ο Αζίζ, ένα μικρό ορφανό παιδί, όταν ακούει το σφύριγμα του τρένου, τρέχει με την σφυρίχτρα του κατά μήκος των γραμμών και ειδοποιεί τους κατοίκους να μαζέψουν τα πράγματα τους και να μπουν στα σπίτια τους. Ό,τι δεν προλαβαίνουν να μαζέψουν ο Νουρλάν τα συγκεντρώνει στο τέλος της διαδρομής: Φτερά κοτόπουλων, παιδικές μπάλες, ακόμα και σεντόνια. Την τελευταία μέρα πριν την συνταξιοδότησή του ο μηχανοδηγός Νουρλάν βρίσκει σκαλωμένο στο τρένο ένα κάπως ιδιαίτερο σουβενίρ: ένα δαντελωτό, γαλάζιο σουτιέν! Η σκέψη του σουτιέν αναστατώνει τον Νουρλάν που πια δεν μπορεί να κοιμηθεί τα βράδια. Η απέραντη μοναξιά του τον οδηγεί να επιστρέψει στην γειτονιά και να αναζητήσει την ιδιοκτήτρια του σουτιέν. Μετά το «Absurdistan» (2008) και το  «Baikonur» (2011) ο σκηνοθέτης Veit Helmer μας μεταφέρει στα ορεινά τοπία του Αζερμπαϊτζάν. Το ξεχωριστό κινηματογραφικό λεξιλόγιο του Veit Helmer και η ευρηματική, ποιητική κινηματογραφική του προσέγγιση τον έχουν κάνει γνωστό για την διήγηση μοντέρνων παραμυθιών.

“How to Have Sex”, της Molly Manning Walker • 00:05 Novacinema 1
Καλύτερη ταινία στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα των Καννών για ένα από εκείνα τα σπάνια ντεμπούτo στα οποία δε μπορείς παρά να αναγνωρίσεις ένα τεράστιο νέο ταλέντο. Η Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ παρατηρεί χωρίς ποτέ να φλυαρεί, παραδίδοντας μια εκπληκτική σπουδή πάνω στη συναίνεση με τρόπο απόλυτα σύγχρονο. Τρεις νεαρές κοπέλες από την Αγγλία ταξιδεύουν στα Μάλια για να ζήσουν το καλύτερο καλοκαίρι της ζωής τους. Θέλουν να ζήσουν την all inclusive διονυσιακή εμπειρία του ελληνικού καλοκαιριού: αλκοόλ, κλάμπινγκ, γνωριμίες με αγόρια Είναι εξάλλου κάτι σαν παράδοση ενηλικίωσης. Όμως κάτι θα συμβεί το τελευταίο βράδυ, κάτι που αρχικά κι οι ίδιες δε μπορούν ακριβώς να προσδιορίσουν. Κι είναι αρκετό για να γκρεμίσει κάθε εφηβικό όνειρο.

“Το Αγόρι κι ο Ερώδιος”, του Hayao Miyazaki • ΝETFLIX
Αναμφίβολο κινηματογραφικό γεγονός του 2023, αυτή είναι η θριαμβευτική επιστροφή στο σινεμά του κορυφαίου Ιάπω να δημιουργού κινουμένων σχεδίων. Και πραγματοποιείται με ένα φιλμ αντάξιο της καλλιτεχικής του κληρονομιάς, σχεδόν αυτοβιογραφικό σε περιεχόμενο, απαράμιλλο εικονογραφικά και με ήρωα ένα 12χρονο αγόρι που χάνει τη μητέρα του στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και καταφεύγει με ό,τι έχει απο μείνει από την οικογένειά του στην εξοχή για να αρχίσει μια νέα ζωή. Η φύση κάνει μια αναπάντεχη παύση για να του επιτρέψει να θρηνήσει, ώσπου το αγόρι, καθοδηγούμενο από έναν μυστηριώδη ερωδιό, διαρρηγνύει τη λεπτή μεμβράνη που διαχωρίζει τον κόσμο των ζωντανών από τους νεκρούς. Αν αυτή είναι η τελευταία ταινία του Μιγιαζάκι, τότε ο πολύ αγαπημένος σκηνοθέτης βάζει μεγαλειώδη τελεία και παύλα στην καριέρα του.

“Close”, τoυ Λούκας Ντοντ • Cinobo
Δύο αθώες ψυχές τρέχουν, παίζουν, απολαμβάνουν τη φύση ξέγνοιαστες. Κάθε στιγμή είναι μοναδική. Δεν έχουν ενδοιασμούς, δεν κάνουν δεύτερες σκέψεις. Βιώνουν την απόλυτη ελευθερία. Η μουσική έρχεται ως το κατάλληλο συμπλήρωμα. Μία αποθέωση της ίδιας της ζωής μακριά από συμβατικές επιταγές. Μεγαλώνοντας όμως οι δύο έφηβοι έρχονται αντιμέτωποι με ομοφοβικά σχόλια. Όπως είναι φυσικό Λεό και Ρεμί δεν έχουν τις ίδιες άμυνες και αντανακλαστικά. Ο ένας από τους δύο θα λυγίσει. Η πορεία της σχέσης τους περνάει από χιλιάδες κύματα. Τίποτα όμως δε θα είναι όπως πριν, καθώς η αμφιβολία κι οι δεύτερες σκέψεις έχουν «δηλητηριάσει» την αγνότητα. Η αγάπη σε πολλαπλά επίπεδα, το νοιάξιμο, το ενδιαφέρον κι από την άλλη «τι θα πει ο κόσμος», η ευθύνη και οι συνέπειες. Ο σκηνοθέτης δημιουργεί ένα ψυχογράφημα των πρωταγωνιστών του. Κάνει μία βαθιά ανασκαφή στα ενδότερά τους και προσπαθεί να δείξει στον θεατή, όσα δεν πρόκειται να ακουστούν σε κανένα σημείο του έργου. Εκεί κρύβεται ένας αξιοσημείωτος πλούτος και μία σειρά από τραύματα. Ο σεβασμός στα δικαιώματα των ανθρώπων τίθεται στην πρώτη γραμμή. Τα περιθώρια ευελιξίας και ελιγμών λόγω της ηλικίας και της ανωριμότητας δεν είναι μεγάλα. Ένα τόσο μεγάλο σοκ είναι δυνατό να διαλύσει όσα δένουν δύο ανθρώπους για χρόνια.

 “12 Xρόνια Σκλάβος” του Στιβ ΜακΚουίν • Apple TV
Η αληθινή ιστορία του Σόλομον Νόρθαπ, ενός αφροαμερικανού καλλιεργημένου οικογενειάρχη και αναγνωρισμένου μουσική στην Αμερική προ του Εμφυλίου Πολέμου, ο οποίος απήχθη δολίως και πουλήθηκε ως σκλάβος στο Νότο. Αδυνατώντας να πιστέψει την κακοτυχία του, υπέμεινε 12 χρόνια δουλείας και υπέφερε τα πάνδεινα μέχρι να απελευθερωθεί.

 

☞︎ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookX/Twitter και Instagram.