Τι σας προτείνουμε να δείτε απόψε στο σπίτι:

 

“Πάνω από τα Βουνά”, του Ζαν Ζανγκέ • 00:00 ΕΡΤ3
Κινεζική Πρωτοχρονιά στην αυγή της νέας χιλιετίας. Εκατομμύρια άνθρωποι στην παγίδα της ελπίδας. Στο αχανές Πεκίνο έχει ανάψει το φυτίλι της νέας εποχής. Παρακολουθούμε την ιστορία της Τάο που καλείται να επιλέξει ανάμεσα στο λαμπερό και το σταθερό. Σαφής παραλληλισμός της κοπέλας με την πατρίδα. Δύο δρόμοι: Αυτός της παγκοσμιοποίησης κι ο έτερος της προστασίας, της διατήρησης των κεκτημένων. Μία ερωτική ιστορία γίνεται η αφορμή για να ξετυλίξει τον πλούτο των σκέψεών του ο δημιουργός σε τρία επίπεδα. “Μάλλον πρέπει να βιώσουμε πόνο για να νιώσουμε ερωτευμένοι”. Η σαγηνευτική μουσική με την οποία επιλέγει να ντύσει το έργο, το ντελίριο των εικόνων με τον φωτογραφικό φακό να απομακρύνεται μαεστρικά επιτείνουν τη δράση και προτάσσουν-μεταφέρουν διλήμματα. Η κυνική προσέγγιση, “όταν πατώσει θα το αγοράσω” κι από την άλλη ο βυθός συναισθημάτων που όταν έρθουν στην επιφάνεια φέρνουν οργή. Ο χρόνος περνά. Τίποτα δεν μένει στάσιμο. Το καπιταλιστικό κέντρο της Σανγκάης κι από εκεί στην μακρινή Αυστραλία. Μένουν πίσω κομμάτια και μία μάνα πια να προσπαθεί να επουλώσει βουβά τις πληγές της. Δημιουργείται ένα ασφυκτικό περιβάλλον στο οποίο βρίσκει απόλυτη εφαρμογή το ρητό: “τα λεφτά δε φέρνουν την ευτυχία”. Ρωγμές στις σχέσεις των ανθρώπων, εγωισμός, πόνος, δίνη. Στην μέση πια υπάρχει η αθώα ψυχή του Ντόλαρ που καλείται να ανταπεξέλθει σε μία ακραία μάχη με καθημερινές ερωτήσεις που τον βασανίζουν καθώς ενηλικιώνεται. Συμβολίζει παράλληλα μία γενιά νέων, εφήβων που αφήνουν τις πατρίδες του κι επιλέγουν την Αμερική, την Μελβούρνη ή την Ευρώπη για τις σπουδές τους αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο συνυφασμένο με το ρεύμα της εποχής.

“Tα Φτερά του Έρωτα”, του Βιμ Βέντερς • 22:00 Cosmote Cinema 2
Ο Ντάμιελ κι ο Κάσιελ είναι δύο άγγελοι, παρατηρητές των πάντων, αόρατοι στα μάτια των ανθρώπων, εξαιρουμένων των παιδιών, στο ιστορικό, διχοτομημένο ακόμη, Βερολίνο. Η δύναμη του έρωτα είναι όμως τόσο μεγάλη, που ένας άντρας μπορεί να θυσιάσει την αθανασία του, επιλέγοντας να εκπέσει για να ζήσει την στιγμή. Mία εκτυφλωτική συμφωνία της μεγαλούπολης, σαν όλα να συνηγορούν για το τέλος (τον σκοπό). “Έρως ανίκατε μάχαν”. Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατο, έλεγε ο θυμόσοφος αρχαίος ελληνικός λαός. Το πρώτο μέρος σε υπνωτίζει, σε μεταφέρει νοερά σ΄έναν άλλον κόσμο και στο δεύτερο παίζει με τις αισθήσεις σου, κινητοποιεί τα συναισθήματά σου. Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για ένα απόλυτα καινοτόμο έργο για την εποχή του, το οποίο είναι απόλυτο διαχρονικό κι αγγίζει ακόμα και τη σημερινή εποχή. Ωδή για την χαμένη αθωότητα, ύμνος για την ειρήνη, την αισιοδοξία, πυξίδα για την ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από απλές πτυχές της καθημερινότητας, που στόχο δεν έχει να διδάξει, αλλά να ξυπνήσει, να προκαλέσει συνειδήσεις κι αισθήματα, μία συνολική ενδοσκόπηση στον θεατή.

“Ένας Ήρωας”, του Ασγκάρ Φαραντί • ΕRTFLIX
Ο Ραχίμ βρίσκεται στη φυλακή, καθώς αδυνατεί να αποπληρώσει το χρέος (“πήρα δάνειο”) του στον δανειστή του. Έχει καταφέρει να λάβει διήμερη άδεια και προσπαθεί να τον πείσει να αποσύρει την μήνυση, ώστε να καταφέρει να εργαστεί και σταδιακά να τον εξοφλήσει. Η τύχη του χαμογελά και ξεκινάει ένα δαιδαλώδες μονοπάτι γεμάτο ηθικά διλήμματα και δύσκολες αποφάσεις. Θα κερδίσει την παράταση της παραμονής εκτός του εγκλεισμού, ωστόσο τα πράγματα θα πάρουν περίεργη τροπή και σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπος με καταστάσεις που δεν περίμενε. Αυτή τη φορά αποφεύγεται το απόλυτα κλειστοφοβικό φόντο, αλλά γινόμαστε εκ νέου μάρτυρες της κλειστής κοινότητας. Το προσωπικό δράμα ανάγεται σε συλλογικό. Το παιδί (Σιράζ) αυτή τη φορά αντιμετωπίζει μία “αναπηρία” και όσο δέχεται bullying στο σχολείο αυτή εντείνεται. Η απουσία του πατέρα γίνεται αισθητή. Το παιχνίδι της μετατόπισης των ευθυνών μέσα στα πλαίσια του κοινωνικού ρεαλισμού έχει εξέχοντα ρόλο. Η ερμηνεία του Αμίρ Τζαντιντί αφοπλιστική. Συνειδητά ο σκηνοθέτης δεν επιλέγει πλευρά. “Εγώ που ήμουν πάντα σωστός με τις υποχρεώσεις μου τώρα είμαι ο κακός πιστωτής”;

“Ο Ονειροπόλος”, του Αναϊς Τεγιέν • Cinobo
Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Βενετίας του 2023 για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αναϊς Τεγιέν, ένα σαγηνευτικά αταξινόμητο μοντέρνο παραμύθι που αποκαλύπτει μια συγκλονιστική ιστορία λαχτάρας και απογοήτευσης, δημιουργικής έκφρασης και ανεκπλήρωτου έρωτα. Ένας 60χρονος και μονόφθαλμος επιστάτης μιας εγκαταλελειμμένης έπαυλης ζει με τη μητέρα του σε ένα μικρό σπιτάκι στην είσοδο του μεγάλου κτήματος. Οι μέρες διαδέχονται η μια την άλλη χωρίς εκπλήξεις μέχρι τη θυελλώδη νύχτα που η κληρονόμος της οικογένειας επιστρέφει στην έπαυλη. Τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.

“Φύλακες του Γαλαξία 3″, τoυ James Gunn • Disney+
Στο “Οι Φύλακες Του Γαλαξία 3” των Marvel Studios, η αγαπημένη μας ομάδα απροσάρμοστων ψάχνει κάτι διαφορετικό αυτό το διάστημα. Αφού αποκτούν το Πουθενά από τον Συλλέκτη, βλέπουμε τους Φύλακες να επισκευάζουν τις μεγάλες καταστροφές που προκάλεσε ο Θάνος, αποφασισμένοι να κάνουν το Πουθενά ένα ασφαλές καταφύγιο, όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και για όλους τους πρόσφυγες που εκτοπίζονται από το σκληρό σύμπαν. Όμως, σύντομα, η ζωή τους ανατρέπεται από τον απόηχο του ταραγμένου παρελθόντος του Ρόκετ. Ο Πίτερ Κουίλ, επηρεασμένος ακόμη από την απώλεια της Γκαμόρα, πρέπει να συσπειρώσει την ομάδα του γύρω του για μια επικίνδυνη αποστολή διάσωσης του Ρόκετ, που αν δεν ολοκληρωθεί επιτυχώς, μπορεί να οδηγήσει στο τέλος της ομάδας όπως την ξέρουμε.

 

☞︎ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookX/Twitter και Instagram.