Σε μία περίοδο που ο κόσμος κάνει μία στροφή προς το σινεμά με το «Avatar» και τη «Φάλαινα» να κάνουν τους αιθουσάρχες να χαμογελούν μετά από χρόνια, προτείνουμε ό,τι καλύτερο βρήκαμε για αυτόν τον μήνα στο Ertflix. Το ταξίδι μας διατρέχει τον κόσμο και κρύβει στις στάσεις του ανθρώπινες ιστορίες που συνδυάζουν την μυθοπλασία, τα ντοκιμαντεριστικά στοιχεία και την εξαιρετική μουσική. Ας δούμε λοιπόν τις επιλογές μας αναλυτικά:

«Εverybody Knows» (Το ξέρουν όλοι) του Ασγάρ Φαραντί

H Λάουρα επιστρέφει με τα δύο παιδιά της από την Αργεντινή στα προάστια της Μαδρίτης για χάρη του γάμου της αδελφή της, Άννα. Σύντομα ξετυλίγεται το παζλ της τοπικής κοινωνίας, με την οικογένεια να έχει εξέχουσα θέση. Και την ώρα που όλοι γλεντάνε στους ρυθμούς του «Su Muere Por Volver» τα φώτα σβήνουν. Όταν θα ανάψουν τίποτα δεν θα είναι όπως πριν. Χαβιέρ Μπαρδέμ, Πενέλοπε Κρουζ, Ρικάρντο Νταρίν, σταρ παγκόσμιας εμβέλειας. Ο τρόπος που χρησιμοποιούνται δίνει καθολικότητα στο κινηματογραφικό μήνυμα του Ιρανού. Μία απαγωγή γίνεται η αφορμή ώστε να διεισδύσουμε στο βάθος των ανθρώπινων σχέσεων μέσα από τις ρωγμές που έχουν δημιουργηθεί και να ανακαλύψουμε πως με αφετηρία ένα συγκλονιστικό γεγονός, δύναται να γκρεμιστεί ένα ολόκληρο οικοδόμημα, να κλονιστούν δεσμοί, να αποκαλυφθούν ένοχα μυστικά χρόνων και να καταρρεύσουν κάθε είδους φραγμοί.

Το «Τρίτο Έγκλημα» του Χιροκάζου Κορε Έντα

Πριν κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα Καννών με τους «Κλέφτες Καταστημάτων» ο κορυφαίος Ιάπωνας δημιουργός είχε οικοδομήσει ένα αγωνιώδες θρίλερ. Αμφισβήτηση για τη δικαιοσύνη, προβληματισμός για την τελική έκβαση της υπόθεσης και επιφυλακτικότητα. Ο «μαέστρος» σκιαγραφεί την κοινωνία και αναλύει τη ψυχοσύνθεση των πρωταγωνιστών του με σαφήνεια. Σε λίγο καιρό μάλιστα αναμένεται η κυκλοφορία της νέας του προσπάθειας, επομένως αξίζει σίγουρα να θυμηθούμε ένα κομμάτι του έργου του.

«Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη

Οι σχέσεις πατέρα-υιού κι αυτή του ανθρώπου με την “μητέρα” τίθενται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Η τεχνολογία είναι απούσα και το κενό της καλύπτουν οι μαγικοί ήχοι της παρθένας Φύσης που σήμερα τείνουν να χαθούν και να μείνουν στους πρεσβύτερους απλά ως ανάμνηση του παρελθόντος. Ο Νικήτας έχει αυτοεξοριστεί σε ένα ορεινό κτήμα. Το φροντίζει με αγάπη κι εξασφαλίζει την αυτάρκειά του. Το τελευταίο οχυρό της περιοχής δοκιμάζεται, αλλά κρατάει την ώρα που οι καρχαρίες επελαύνουν. Η μάχη είναι εκ προοιμίου άνιση. Η ερμηνεία του Βαγγέλη Μουρίκη βραβεύτηκε στο Σεράγιεβο. Σταθερή αξία στο πλήρωμα του χρόνου. Ένα ήρεμο τέρας. Έχει περάσει πολλά κι όμως αντέχει. Πλάι του ο νεαρότερος Αργύρης Πανταζάρας. Συνθέτουν ένα δίδυμο που κερδίζει το κοινό. “Αν δεν το δει το μυαλό σου, δε θα το δει το μάτι σου”.

«Εντός Ορίων» του Φιλίπ Φαν Λιου

Μεταφορά στη Βηρυτό της Συρίας. Μία οικογένεια αρνείται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Έξω απ΄αυτό τα πάντα μυρίζουν θάνατο. Ελεύθεροι σκοπευτές, βόμβες, εκβιαστές. Ένα κλειστοφοβικό θρίλερ, που μου έφερε συνειρμικά στο μυαλό την «Κλούβα» του Μοχάμεντ Ντιαμπ, καθώς η κάμερα δε βγαίνει ποτέ έξω από το διαμέρισμα. Σαν μία φυλακή κι αυτοί που μένουν μέσα μάρτυρες αποτρόπαιων εγκλημάτων. Ο θεατής ασφυκτιά. Μεγάλη πρωταγωνίστρια η Χιάμ Αμπάς, κάνει τεράστια προσπάθεια να κρατήσει τις ισορροπίες, αλλά πραγματικά υπάρχουν στιγμές που που πραγματικά παρουσιάζεται «έξω φρενών».

«Έγκλημα στον Νείλο» του Τζον Γκιλέρμιν

Το βιβλίο της Αγκάθα Κρίστι μεταφέρεται στην μεγάλη οθόνη. Οι διακοπές του Βέλγου ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρό στην Αίγυπτο, πάνω σε ένα πολυτελές ατμόπλοιο, μετατρέπονται σε μία τρομακτική αναζήτηση ενός δολοφόνου, όταν ο ειδυλλιακός μήνας του μέλιτος ενός ζευγαριού έχει άδοξο τέλος. Μία ταινία που κυκλοφόρησε πέρυσι στις ελληνικές αίθουσες και είχε μία συμπαθητική διαδρομή, καθώς οι λάτρεις της Κρίστι δε θέλουν να χάνουν επαφή με ό,τι σχετίζεται με το έργο της.