“La La Land”, του Τομ Nταμιέν Σαζέλ • 17:30 ΣΚΑΙ 
Λος Άντζελες, ένας ιδεαλιστής πιανίστας (Σεμπαστιάν) τρελαμένος με την τζαζ και μία εν δυνάμει ηθοποιός (Μία), που δουλεύει σε καφετέρια συναντιούνται κι είναι μοιραίο να ερωτευτούν. Το καλλιτεχνικός του πάθος στα όρια της τρέλας τους συνδέει, τους ενώνει, τους εξυψώνει και τους ανάγει προς το εξιδανικευμένο. Το ονειρικό στοιχείο ικανό να σε συνεπάρει. Τι έχει άραγε μεγαλύτερη δύναμη, ο έρωτας ή τα όνειρά μας; Τι να πει κανείς για τις ερμηνείες της εκθαμβωτικής – οσκαρικής Emma Stone που κάθε της συναίσθημα αντικατοπτρίζεται στο βλέμμα της, στο πρόσωπό της, του Ryan Gosling που ενσαρκώνει το πρότυπο του άντρα που τείνει να χαθεί στις μέρες μας, στον J.K. Simmons, που έχει έναν μικρό, πλην όμως επιτηδευμένο ρόλο, τη μουσική του Justin Ηurwitz που σε μεταφέρει νοερά σε μία αθωότητα, μακριά από το κακό. Μοναδική και η χορογραφία του Μάντι Μουρ (Αnother Day of Sun).

“Αδίστακτα Πρόσωπα”, του Τζον Γου • 22:45 ALPHA
Ο πράκτορας του FBI, Σον Άρτσερ αναλαμβάνει να εντοπίσει ένα βιολογικό όπλο-βόμβα, που έχει τοποθετήσει σε άγνωστο σημείο του Λος Άντζελες, ο αδίστακτος τρομοκράτης Κάστορ Τρόι, τον οποίο ο Σον προσπαθεί πολύ καιρό τώρα να συλλάβει ως υπεύθυνο για το θάνατο του παιδιού του στο παρελθόν. Η ενέδρα που θα στήσει στον Κάστορ Τρόι και τον αδελφό του, θα ρίξει μεν τον αρχιτρομοκράτη σε κώμα, όμως δεν μπορεί να μιλήσει για να βοηθήσει την έρευνα. Ο μόνος που μπορεί να γνωρίζει σε ποιο σημείο βρίσκεται η βόμβα, είναι ο αδελφός του, Πόλαξ. Αποφασισμένος ο Σον να δώσει τέλος στα παρανοϊκά τους σχέδια, θα προβεί σε μια επικίνδυνη χειρουργική επέμβαση, που θα του επιτρέψει να «αποκτήσει» το πρόσωπο του αντιπάλου του. Με τον τρόπο αυτό, πιστεύει ότι έτσι θα ξεγελάσει τον Πόλαξ, για να του αποσπάσει το ακριβές σημείο της βόμβας. Τα πράγματα όμως γίνονται πιο περίπλοκα, αφού και ο Τρόι κάνει ακριβώς το ίδιο, όταν συνέρχεται από το κώμα και διαπιστώνει ότι το πρόσωπό του έχει… εξαφανιστεί! Ένα ξέφρενο παιχνίδι ταυτοτήτων έχει μόλις ξεκινήσει, όπου η αλήθεια δεν είναι πάντα αυτό φαίνεται… Πρωτοποριακή για την εποχή της από άποψη ειδικών εφέ, η ταινία «Face/Off» σημείωσε τεράστια επιτυχία και διακρίσεις τόσο για την πρωτότυπη κινηματογραφική πλοκή της, όσο και για τις μοναδικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών. Σκηνοθεσία: Τζον Γου. Σενάριο: Μάικ Γουέρμπ, Μάικλ Κόλιρι. Ηθοποιοί: Τζον Τραβόλτα, Νίκολας Κέιτζ, Τζόαν Άλλεν, Τζίνα Γκέρσο, Νικ Κασσαβέτης.

“Η Γυναίκα Βασιλιάς”, της Τζίνα-Πρινς Μπάιθγουντ • ΝΕΤFLIX
Ηγέτιδα της προσπάθειας η στρατηγός Νανίσκα, που έχει το θάρρος να κοιτάει στα μάτια τον βασιλιά Γκέζο και να τον επικρίνει έμμεσα, καλώντας τον να αλλάξει τακτική και να απορρίψει μια για πάντα το «σκλαβοπάζαρο», προτείνοντας ανταλλαγές είδους με είδος. Η αρχηγός είναι πρώτη στο πεδίο, πάντα στην γραμμή κρούσης και παράλληλα στρατολογεί νέες κοπέλες με σκοπό να τις κάνει τόσο καλές πολεμίστριες, όσο και να τις γαλουχήσει όσον αφορά τη σημασία του αγώνα σε ψυχολογικό επίπεδο. Δίχως υπερβολή θα λέγαμε πως εξελίσσεται στην μητέρα της αγέλης. Καθηλωτική η ερμηνεία της Βαϊόλα Ντέιβις, που έκανε ειδική προπόνηση για μήνες, ώστε να παρουσιαστεί ακμαία. Διεκδικεί το δεύτερό της Χρυσό Αγαλματίδιο. Στο πλευρό της ο Τζον Μπογιέγκα και οι Τούσο Μπέντου και Λασσάνα Λιντς. Η ιστορία συνειρμικά φέρνει στο μυαλό μας το “Black Panther” σε έναν από τους τελευταίους ρόλους του άτυχου Τσάντγουϊκ Μπόουζμαν. Μαζί με την τωρινή πρωταγωνίστρια συνεργάστηκαν στο “Ma Rainey΄s Βlack Bottom”. Σε έναν δραματικό επίλογο όπως εξελίχθηκε.

“Μαχαιροβγάλτης”, του Γιάννη Οικονομίδη • Cinobο
Ίσως η κορυφαία ταινία του Γιάννη Οικονομίδη. Οι σκηνές που διαδραματίζονται είναι μυθικές. Ένταση και πάθος που χαρακτηρίζουν το έργο του σκηνοθέτη και παράλληλα σπουδαίες ερμηνείες από Στάθη Σταμουλακάτο, Βαγγέλη Μουρίκη, Μαρία Καλλιμάνη, Γιάννη Βουλγαράκη, Γιάννη Αναστασάκη. Ακόμα και μετά το “Μικρό Ψάρι”, την “Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς” και τη διττή «αναβίωση» του “Σπιρτόκουτου”, ο “Μαχαιροβγάλτης” αποτελεί ένα έργο σπάνιας ομορφιάς και πηγαίας έμπνευσης που μιλάει απευθείας στη ψυχή του θεατή.

“Kinds of Kindness”, του Γιώργου Λάνθιμου • Amazon Prime
Είναι πιο κοντά στον “Κυνόδοντα”, στον “Αστακό”, στον “Θάνατο του Ιερού Ελαφιού”; Με έναν μοναδικό τρόπο αγγίζει και διατρέχει και τις τρεις ταινίες. Με την επιλογή κορυφαίων συνεργατών παραδίδει ένα άρτιο οπτικοακουστικό θέαμα. Σαρκάζει, στηλιτεύει και ταυτόχρονα αυτοσαρκάζεται. Ο Γιώργος Λάνθιμος, όμως, στην όγδοη σκηνοθετική του απόπειρα καταφέρνει να δημιουργήσει ένα υπαρξιακό πορτραίτο και διερωτάται δυνατά έχουμε φτάσει στο απώτατο σημείο της ανθρωπότητας που μόνο θαύματα μπορούν να μας σώσουν από την απελπισία που κατακλύζει τις ζωές μας; Ειδικά αυτή η ταινία μοιάζει με ένα λογοτεχνικό έργο που ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως. Πολύ δύσκολα θα συμφωνήσουν οι κριτικοί ή θα δουν κοινά στοιχεία στην ανάγνωσή τους. Παρ΄ ότι η ταινία γυρίζεται στη Νέα Ορλεάνη, τα δύο πρώτα της κομμάτια θυμίζουν έναν ευρωπαϊκό κινηματογράφο που λατρεύει ως φιλοσοφία το Φεστιβάλ των Καννών. Θα ήταν παράλειψή μου να μην αναφέρω πως είδα στοιχεία που αγγίζουν τον Έστλουντ (“Τρίγωνο”, “Τετράγωνο”) και την Ντικουρνό (“Titane”). O Λάνθιμος όμως αν και το κάνει πολύ περίτεχνα κάνει κυρίως κοινωνικό σινεμά. Επιλέγει έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο από τον Κεν Λόουτς, τους αδελφούς Νταρντέν, τον Φαραντί, τον Κόρε Έντα κοιτούν όμως όλοι τους στον ίδιο στόχο κι ας ταξιδεύουν με διαφορετικές πυξίδες.

 

 

➸ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookX/Twitterκαι Instagram.