Το σινεμά δεν είναι μόνο οι αίθουσες, τα κόκκινα χαλιά, οι αφίσες στους δρόμους. Είναι ίσως περισσότερο από ποτέ οι μικρές ιστορίες που βρίσκουν τον δρόμο τους στην οικιακή οθόνη, κουβαλώντας μέσα τους όλο το φορτίο του κινηματογράφου: πάθη, συγκρούσεις, ανατροπές, σιωπές. Το ERTFLIX, στην πιο δημιουργική του στιγμή, ανοίγει μια πλατφόρμα όπου ελληνικές ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους συναντιούνται, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό της σύγχρονης εγχώριας κινηματογραφίας. 

Εδώ δεν μιλάμε για “περιεχόμενο”, αλλά για έργα που κουβαλούν το προσωπικό αποτύπωμα των δημιουργών τους. Από τη σάτιρα της αντρικής ματαιοδοξίας στο “Chevalier” της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη μέχρι την ωμή αλήθεια του “Honeymoon” που κοιτάζει κατάματα τη βία της καθημερινότητας κι από το υπαρξιακό ταξίδι ενηλικίωσης στο “Μέντιουμ” έως την παράξενη εφηβεία του “Γκέκα”, κάθε ταινία είναι μια μικρή υπενθύμιση ότι η τέχνη δεν χρειάζεται πάντα μεγάλα budgets για να μιλήσει βαθιά. 

Οι ταινίες μικρού μήκους, αυτές οι στιγμιαίες εκρήξεις φαντασίας αποδεικνύουν κάθε φορά πως λίγα λεπτά φτάνουν για να συνθέσεις έναν ολόκληρο κόσμο. Είναι σαν ποιήματα που γίνονται πηγή σεναρίου και δράσης. Σε αντίθεση με τις πολύωρες αφηγήσεις της βιομηχανίας καταφέρνουν σε ένα βλέμμα, σε μια σκηνή, σε μια χειρονομία, να αποτυπώσουν την αλήθεια του ανθρώπου. 

“Chevallier”, της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη 
Έξι άντρες βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ένα γιοτ, στον Σαρωνικό, επιστρέφοντας από εκδρομή ψαρέματος. Για να περάσουν τον χρόνο, επινοούν το Chevalier, ένα ιδιόρρυθμο παιχνίδι αξιολόγησης. Από την αρρενωπότητα μέχρι τις πιο ασήμαντες λεπτομέρειες, τίποτα δεν μένει εκτός. Το παιχνίδι, φαινομενικά αθώο, γίνεται καθρέφτης ανασφαλειών και εγωισμών, καθώς όλοι διεκδικούν τον τίτλο του “καλύτερου”. 

“Μικρά Πράγματα που πήγαν λάθος”, του Χάρη Βαφειάδη 
Ο Φάνης, μετά την τηλεοπτική του δόξα έχει πάρει για τα καλά την κατηφόρα. Το μόνο που χρειάζεται πλέον, είναι ένα θεϊκό σημάδι για να επανέλθει. Ο Παύλος ζει στον τέλειο κόσμο. Εκείνο, όμως, που τον κρατάει μακριά από την καριέρα και την ιδανική οικογενειακή ζωή, είναι η πραγματικότητα. Οι ζωές τους μπερδεύονται, όταν η Μάφιν το σκυλάκι είναι πια νεκρό. 

“Μέντιουμ”, της Χριστίνας Ιωακειμίδη 
Στο μεταίχμιο της ενηλικίωσης και μετά την απώλεια της μητέρας της, η Ελευθερία ταξιδεύει στην Αθήνα για να επισκεφθεί τη μεγάλη, ετοιμόγεννη αδερφή της. Περιπλανώμενη στην άγνωστη μεγαλούπολη, μέσα στον καύσωνα του Αυγούστου, συναντά τον αινιγματικό Άγγελο, που την εισάγει στον εκκεντρικό του κόσμο. Μέσα από αυτόν γνωρίζει το Μέντιουμ, μια γυναίκα που την μαγνητίζει και την προτρέπει να εξερευνήσει την ταυτότητά της, ανακαλύπτοντας για πρώτη φορά τον πόθο και τον ερωτισμό απέναντι σε έναν άλλον άνθρωπο. 

“Γκέκας”, του Δημήτρη Μουτσιάκα 
Ο Βασίλης ζει με τον πατέρα του σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας. Όταν γίνεται 12 χρονών, ο πατέρας του, του αγοράζει όπλο και ένα νεαρό κυνηγόσκυλο, τον Μαξ, και αρχίζει την εκπαίδευση για να μπορέσει να τον κάνει κυνηγό. 

“Honeymoon”, του Άλκη Παπασταθόπουλου 
Η Φαίη, έπειτα από μια τραυματική εμπειρία αστυνομικής βίας, εγκαταλείπει την Ελλάδα και η Σάντρα τη συντροφεύει σε ένα ταξίδι μέχρι το σταθμό για να την αποχαιρετήσει. Μια τρανσφοβική επίθεση από δύο συνεπιβάτες τους, τις αναγκάζει να εγκαταλείψουν το λεωφορείο και να μείνουν αποκλεισμένες στην εθνική οδό. 

“ΜJ”, του Γιώργου Φουρτούνη 
Ο Μιχάλης ή MJ έχει εμμονή με τη δόξα, το χρήμα και τον Μάικλ Τζόρνταν. Είναι τραγουδιστής της τραπ. «Είμαι φτιαγμένος για μεγαλεία! Είμαι ήδη το Νούμερο Ένα! Γιατί όμως δεν μ’ αγαπάνε;»

Το Ertflix γίνεται έτσι ο χώρος όπου η μεγάλη οθόνη συναντά τη μικρή, όπου οι ιστορίες ταξιδεύουν χωρίς περιορισμούς, όπου ο θεατής έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει φωνές νέες, ανήσυχες, αλλά και καταξιωμένες που στήνουν το παζλ του σημερινού σινεμά. Δεν είναι τυχαίο ότι οι επιλογές μοιάζουν με διαμαντάκια μικρά, πολύτιμα και φωτεινά, έτοιμα να χαράξουν το δικό τους φως μέσα στην καθημερινότητα του θεατή. 

Σε μια εποχή που η ταχύτητα καταναλώνει τα πάντα αυτές οι ταινίες υπενθυμίζουν κάτι σπουδαίο: ότι ο κινηματογράφος εξακολουθεί να είναι χώρος στοχασμού, πάθους και αναμέτρησης με τον εαυτό κι ίσως το Ertflix, με αυτή τη συλλογή, να μας δείχνει τον δρόμο: πως η τέχνη μπορεί να είναι ταυτόχρονα δημόσια και προσωπική, διαθέσιμη σε όλους, χωρίς να χάνει τη δύναμή της να συγκλονίζει. 

 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.