5 ψυχολογικά θρίλερ που έχουν τη μαγική ικανότητα να τραβούν την προσοχή του θεατή και να τον καθηλώνουν στην οθόνη, ενώ εξερευνούν σκοτεινές γωνιές της ανθρώπινης ψυχής και της κοινωνίας. Στο Cinobo ο θεατής έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει πέντε εξαιρετικά ψυχολογικά θρίλερ που όχι μόνο διαπραγματεύονται τα πιο ζοφερά και έντονα συναισθηματικά θέματα, αλλά επίσης εξετάζουν πως οι κοινωνικές και πολιτικές καταστάσεις διαμορφώνουν τη ζωή των ανθρώπων. Από δικαστικά δράματα μέχρι προσωπικές τραγωδίες, οι ταινίες που παρουσιάζονται παρακάτω προσφέρουν μια διαφορετική οπτική της ανθρώπινης φύσης και των κοινωνικών μας δυναμικών.
H Προσβολή
Βρισκόμαστε στη Βηρυτό, ένα μωσαϊκό εθνικοτήτων κι ανθρώπων. Ένας Χριστιανός, ο Τόνι, έρχεται σε ρήξη με έναν Παλαιστίνιο πρόσφυγα, τον Γιασέρ για έναν επουσιώδη λόγο. Η φιλονικία τους φτάνει μέχρι τις δικαστικές αίθουσες. Η διαδικασία διχάζει την ήδη ταραγμένη κοινωνία και τα Μέσα εκμεταλλεύονται το γεγονός, ώστε να φέρουν στην επιφάνεια προβλήματα δεκαετιών, αποπροσανατολίζοντας την κοινή γνώμη. Ανάγεται σε Εθνικό Θέμα. Υπάρχει άραγε νικητής, ένοχος ή αθώος; Εξαιρετικοί και βραβευμένοι οι Κάμελ Ελ Μπάσα στη Βενετία κι ο Αντέλ Καράμ πρωταγωνιστούν σε ένα δικαστικό-πολιτικό δράμα γεμάτο ηθικά διλήμματα. Δεν ενδιαφέρει τόσο η γενεσιουργός αιτία, η αφορμή, αλλά ο τρόπος αντιμετώπισης της κατάστασης κι η πορεία, μέχρι την τελική έκβαση της υπόθεσης. Τι πονάει περισσότερο μία γροθιά στο στομάχι ή μία κουβέντα, που θα πληγώσει τη ψυχή και θα θολώσει το μυαλό;
Μαζί ή Τίποτα
Ένα τραγικό συμβάν διαταράσσει την ισορροπία μίας οικογένειας. Σκιαγραφείται υποδειγματικά το πορτραίτο ενός ανθρώπου που βιώνει το μέγιστο δράμα, χάνει τη γη κάτω από τα πόδια του, από τη μία στιγμή στην άλλη, διαλύεται. Μετέωρο το επόμενο βήμα παρά τη στήριξη φίλων. Κανείς δεν μπορεί να αναπληρώσει το κενό. Οι πληγές παραμένουν ανοιχτές. Το φορτίο δυσβάσταχτο. Ο δρόμος προς τη δικαίωση των θυμάτων γεμάτος εμπόδια. Με την Νταιάνα Κρούγκερ σε ρόλο πρωταγωνίστριας, σε μία συγκλονιστική ερμηνεία από την αρχή μέχρι το τέλος κι άξιους συμπαραστάτες τους υπόλοιπους ηθοποιούς, με τον δικό μας Γιάννη Οικονομίδη σε κομβικό ρόλο, ώστε να ξετυλίξει τον μίτο της Αριάδνης. Mία πολυεπίπεδη τραγωδία ντυμένη όπως πάντα με εξαιρετική μουσική. Διαρκής αναζήτηση ευθυνών, μα κυρίως του ηθικού αυτουργού που δεν είναι άλλος από το τέρας της εποχής που γιγαντώνεται ξανά και προκαλεί δικαιολογημένη ανησυχία στους διορατικούς.
Βacurau
Μεταφερόμαστε σε ένα μικρό χωρίο, το Μπακουράου στα βόρεια της χώρας που καλά καλά δεν υπάρχει στον χάρτη. Εκεί μας ταξιδεύει έμμεσα η Τερέζα που επιστρέφει για την κηδεία της μητέρας της, Καρμελίτα. Μία κοινωνία που ζει στα όρια της φτώχειας, της ανέχειας, αλλά είναι τίμια και περήφανη. “… αλλά ούτε έναν κλέφτη”. Ξαφνικά την περιοχή αναστατώνουν, θα λέγαμε ταράζουν βίαιες δολοφονίες. Τα φώτα σβήνουν, το σήμα στα κινητά τηλέφωνα χάνεται. Οικογένειες ξεκληρίζονται. Η κοινωνία συνασπίζεται. Οι κάτοικοι οδηγούνται σε ένα ιδιότυπο lockdown. Στήνουν τη δική τους παγίδα επιβίωσης. Ποιος είναι όμως ο εχθρός; Από την μία η τοπική κοινότητα λέει όχι σε κάθε μορφής ρατσισμό κι ενώνεται εν μία νυκτί για να αντιμετωπίσει τον κοινό εχθρό. Από την άλλη οι λευκοί, η ανώτερη φυλή προχωρούν σε φυλετικό διαχωρισμό. Μίσος. Η λέξη “ναζί” ακούγεται έστω αμυδρά. Η σύγκρουση μοιάζει πλέον αναπόφευκτη. Οι μεν έχουν να προασπίσουν τα σπίτια τους, την πολιτιστική τους κληρονομιά, το βιος τους με πενιχρά μέσα, οι δε σπάνε πλάκα σαν να παίζουν counter strike σε οθόνη υπολογιστή. “Ο άνθρωπος κρίνεται από τα κακά που κάνει, όχι από τα καλά”.
Η Χρονιά της Οργής
Στο ξεκίνημα της περιόδου της δικτατορίας στην Ουρουγουάη, δύο δημιουργοί μιας δημοφιλούς κωμικής τηλεοπτικής εκπομπής προσπαθούν να διατηρήσουν την ηθική τους ακεραιότητα μέσα από τις πιέσεις που δέχονται για ελάττωση της σάτιρας κατά του στρατού. Από την άλλη μεριά, ένας στρατιωτικός ορίζεται ως βασανιστής όσων νέων θεωρούνται απειλή για το σύστημα και βρίσκει συναισθηματικό καταφύγιο για τις τύψεις του σε μία πόρνη. Σταδιακά, οι ζωές όλων συνδέονται και επηρεάζονται από τον δικτατορικό ζυγό. Τα πολιτικά θρίλερ δεν ορίζονται μόνο από τους βίους και τις πράξεις των πολιτικών αλλά και από τη στάση των απλών ανθρώπων σε ταραγμένες περιόδους. Το τελευταίο παρουσιάζει με εξαιρετικό τρόπο το σφιχτοδεμένο φιλμ του Ράφα Ρούσο, ψάχνοντας αφανείς ήρωες στην αυγή της δικτατορίας στην Ουρουγουάη.
Κάιρο Εμπιστευτικό
Μία δολοφονία γεννά ερωτηματικά. Ήταν έγκλημα πάθους ή κάτι άλλο; Ο νεαρός Νορεντίν θέλει να ρίξει φως στην υπόθεση και να αποδοθεί δικαιοσύνη. Ξεκινάει έναν μαραθώνιο ερευνών, προκειμένου να ανακαλύψει τον δράστη και τους ηθικούς αυτουργούς. Στην προσπάθειά του θα έρθει αντιμέτωπος με την σκληρή πραγματικότητα που βιώνει ο κόσμος μας σήμερα. Έχει τη δύναμη να φτάσει μέχρι το τέλος αψηφώντας του πειρασμούς;
Καταδεικνύεται με τον πλέον εμφατικό τρόπο η ζοφερή κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της χώρας. Κυριαρχούν η διαφθορά και το δίκαιο του οικονομικά ισχυρού. Ένα κράτος εξυπηρετήσεων και συμφερόντων, που είναι θέμα χρόνου, να τιναχτεί στον αέρα. Και μας προλαβαίνουν οι εξελίξεις, καθώς το φιλμ συνδέεται με τα γεγονότα της Πλατείας Ταχρίρ, λίγο πριν ανατραπεί ο Μπουμπάρακ. Αναβρασμός, λαϊκός ξεσηκωμός, εξέγερση.