Όταν ο καυτός Ιούλης σού αδειάζει τις τσέπες για ένα εισιτήριο στα multiplex και οι πόλεις μοιάζουν να ψήνονται στην ίδια τους την άσφαλτο, το Ertflix στήνει ένα αυτοσχέδιο θερινό σινεμά στην οθόνη σου. Συνδυάζει τη δροσιά του κλιματιστικού με πέντε φιλμ που μυρίζουν Ελλάδα, άλλοτε μέσα από τζαζ μπaρ χαράματα και άλλοτε πίσω από θημωνιές στα σύνορα και σε προκαλεί να ταξιδέψεις χωρίς να κάνεις βήμα. Από τη χαμηλόφωνη αγωνία της επαρχίας μέχρι την αστική παράνοια των 04:45, η πλατφόρμα της δημόσιας τηλεόρασης θυμίζει ότι το ελληνικό σινεμά – κι όχι μόνο – δεν κάνει διακοπές.
“Πίσω από τις Θημωνιές”, της Ασημίνας Προέδρου
Ο τοπικός συνεταιρισμός δοκιμάζεται. Εργαζόμενοι διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους. Το κλίμα μυρίζει μπαρούτι. Ο πρωταγωνιστής μας προσπαθεί να ορθοποδήσει ψαρεύοντας. Επαφές με τους «γείτονες», ελάχιστες διαφορές. Ανάπτυξη σχέσεων και εμπορίου. Η ανάγκη όμως θα τον οδηγήσει στα άκρα. Όταν τα πράγματα ζορίζουν για τα καλά βρίσκεται αντιμέτωπος για πρώτη φορά με τον νόμο. Η διαδρομή του από εκείνο το σημείο και στο εξής δεν έχει επιστροφή. Ακροβατεί συνεχώς μεταξύ του «πρέπει» και της επιβίωσης. Σιγά σιγά αντιλαμβανόμαστε πως το μοιραίο δε θα αργήσει να συμβεί. Όταν πια μιλούν τα γεγονότα, όλοι προσπαθούν να σώσουν το κεφάλι τους. Η «απόδραση» φαντάζει ουτοπία. Την ίδια ώρα η νέα γενιά εργάζεται (Χρήστος), σπουδάζει (Αναστασία), αναπτύσσει τις κλίσεις και το ταλέντο του (Αναστασία). Μπορεί ακόμα να ερωτεύεται, να αγαπά, να διεκδικεί μία καλύτερη ζωή. Εδώ επομένως έχουμε μία αξιοσημείωτη σύγκρουση. Από την μία η γενιά που σταδιακά παραδίδει σκυτάλη και από την άλλη αυτή που την παραλαμβάνει και θέλει να ζήσει με αξιοπρέπεια.
“Inferno”, του Ρον Χάουαρντ
O διάσημος καθηγητής Ρόμπερτ Λάνγκντον, βρίσκεται στα ίχνη στοιχείων που συνδέονται με τον ίδιο τον μεγάλο Δάντη. Όταν όμως ξυπνάει σε ένα ιταλικό νοσοκομείο με αμνησία, συνεργάζεται με τη Σιένα Μπρουκς, μια γιατρό που ελπίζει ότι θα τον βοηθήσει να ανακτήσει τις αναμνήσεις του. Μαζί, τρέχουν σε όλη την Ευρώπη και κόντρα στον χρόνο για να σταματήσουν έναν τρελό, από το να εξαπολύσει έναν ιό που θα εξαφάνιζε τον μισό πληθυσμό του πλανήτη.
“Τα Παιδιά των Άλλων”, της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι
Η Ρασέλ, αγαπάει τη ζωή της, τους μαθητές της, τους φίλους της, τα μαθήματα κιθάρας, ακόμα και τον πρώην της. Δεν νιώθει την επιθυμία να γίνει μητέρα, ούτε νιώθει την έλλειψη της μητρότητας. Όταν όμως ερωτεύεται τον Άλι, έρχεται κοντά με την 4χρονη κόρη του, τη Λέιλα. Τη βάζει στο σπίτι της, τη φροντίζει και την αγαπάει σαν μητέρα… που δεν είναι. Το γεγονός αυτό αρχίζει να δημιουργεί μέσα της μια διαφορετική αίσθηση, που μπορεί να μεταφράζεται και ως ανάγκη δημιουργίας της δικής της οικογένειας.. Η Ρασέλ, είναι 40 ετών. Είναι άραγε πολύ αργά;
“Το Αλάτι της Γης”, του Βιμ Βέντερς
Tα τελευταία 40 χρόνια, ο φωτογράφος Σεμπαστιάο Σαλγκάδο ταξιδεύει σε όλες τις ηπείρους καταγράφοντας τις αλλαγές της ανθρωπότητας. Έχει υπάρξει αυτόπτης μάρτυρας μεγάλων γεγονότων της πρόσφατης ιστορίας μας. Παρών σε πολέμους, λιμούς, κύματα προσφύγων και συνοδοιπόρος με ανθρώπους όλων των ειδών και χρωμάτων από διαφορετικές φυλές, συνεχίζει να ταξιδεύει στον πλανήτη αναζητώντας παρθένα σημεία του, άγρια χλωρίδα και πανίδα και μεγαλοπρεπή μοναδικά τοπία σε ένα τεράστιο έργο καταγραφής της ομορφιάς του πλανήτη Γη.
“Τετάρτη 04:45”, του Αλέξη Αλεξίου
Το σκηνικό διαδραματίζεται στην Αθήνα της κρίσης, οικονομικής κι όχι μόνο. Ο Στέλιος είναι ένας χρεοκοπημένος ιδιοκτήτης ενός Τζαζ μπαρ. Έχει ερωτική σχέση με την καλή μουσική, αξία διαχρονική και δεν δέχεται να παρατήσει τα όπλα, βάζοντας λουκέτο. Το κακό είναι, ότι για να συντηρήσει την επιχείρησή του έχει δανειστεί χρήματα από έναν Ρουμάνο τοκογλύφο. Πλέον το χρέος ανέρχεται στις 150.000 ευρώ μαζί με τους τόκους κι ο πρωταγωνιστής μας έχει 32 ώρες να βρει τρόπο να το ξεπληρώσει. Παράλληλα γνωρίζουμε, τον Ομέρ, ιδιοκτήτη Στριπ Κλαμπ που κι αυτός έχει δανειστεί από το ίδιο πρόσωπο κι οι συγκυρίες τον έχουν φέρει στο χείλος της καταστροφής. Οι δυσκολίες αλλάζουν τον άνθρωπο, ο φόβος τον μετατρέπει σε αγρίμι. Παίρνει το όπλο του αδελφού του, που δουλεύει ως σεκιούριτυ και ξεκινά για το ραντεβού, αφού πρώτα μαθαίνει πως η γυναίκα του σκοπεύει να του ζητήσει διαζύγιο. Γίνεται μάρτυρας σκληρών εικόνων μέχρι το τέλος. “Έχετε ευθύνη” κι όμως δεν έχει χάσει την ανθρωπιά του. Φοβερή εικόνα, τραγική σύμπτωση το λυμένο κορδόνι και στους δύο, του φέρνει στο μυαλό τα παιδικά του χρόνια. Επιστρέφει στο μαγαζί, βλέπει κόσμο, χαίρεται ως ιδιοκτήτης, δίνει 2000 ευρώ σε έναν υπάλληλό του που τα έχει ανάγκη και φεύγει. Η αντιστροφή μέτρηση για την μετάλλαξη ξεκινά. Σε κάθε ευκαιρία το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου ανοίγει. Τι κρύβεται άραγε μέσα; Ο πειρασμός μεγάλος. Ή τώρα η ποτέ, το αρνάκι θα γίνει λύκος και θα εκδικηθεί για τα δεινά, που του έχουν προξενήσει.
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.