Το καλοκαίρι του 1972, η Susan Meiselas έφτασε στο Μπάνγκορ, στην πολιτεία του Μέιν. Στο λούνα παρκ που είχε στηθεί στην πόλη, δύο μεγάλες σκηνές διαφήμιζαν παραστάσεις στριπτίζ «μόνο για άνδρες». Η είσοδος ήταν απαγορευμένη για εκείνη∙ αυτός ο αποκλεισμός ενέτεινε την περιέργεια της και την ενέπνευσε να γνωρίσει, να φωτογραφίσει και να μοιραστεί τις ιστορίες εκείνων των κοριτσιών.
Τα επόμενα τέσσερα καλοκαίρια, η νεαρή φωτογράφος από τη Βαλτιμόρη θα ταξίδευε με τα “girl shows” σε δεκάδες μικρές πόλεις των ΗΠΑ, καταγράφοντας με το φακό της το επάγγελμα των στρίπερ. Αυτή η δέσμευση είχε ως αποτέλεσμα ένα συναρπαστικό φωτογραφικό project που διερευνά θέματα όπως οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, η πολιτική ισότητας των φύλων και η σεξουαλική έκφραση. Με τίτλο “Carnival Strippers Revisited”, το έργο της Meiselas παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στην γκαλερί του πρακτορείου Magnum Photos, στο Παρίσι.
Εκείνα τα καλοκαίρια, η Μeiselas περιοδεύει με μια Leica σε Νέα Αγγλία, Πενσυλβάνια και Νότια Καρολίνα. Αποτυπώνει τις στιγμές αναμονής πριν το σόου, τα παρασκήνια, τις χορογραφίες, την προσωπική ζωή των στρίπερ, και παίρνει συνεντεύξεις από τις ίδιες, τα αγόρια τους, τους ιδιοκτήτες των σόου και τους πελάτες.
«Με τα χρόνια, είχα ξεχάσει την πρώτη μου τυχαία συνάντηση με μια στρίπερ στην τουαλέτα ενός περιοδεύοντος λούνα παρκ, το 1972. Η γνωριμία με αυτήν τη μελαχρινή γυναίκα με οδήγησε σε ένα μεγάλο οδοιπορικό. Με ανάγκασε να συναντήσω και να μιλήσω με τις γυναίκες που συμμετείχαν σε αυτά τα σόου», σχολιάζει η Meiselas. «Αυτό που ανακάλυψα ήταν ότι τα κορίτσια έβλεπαν τον εαυτό τους διαφορετικά. Το στριπτίζ ήταν μια ευκαιρία για εκείνες. Ένιωσα μια ένταση ανάμεσα στο πώς αντιλαμβάνονταν τον εαυτό τους και στο πώς τους έβλεπε η κοινωνία—όχι μόνο οι άντρες αλλά και το γυναικείο απελευθερωτικό κίνημα».
Στο πλαίσιο του αναδυόμενου κινήματος για τα δικαιώματα των γυναικών, το Carnival Strippers ήταν μια θεμελιώδης οπτική αναφορά σε συζητήσεις γύρω από την πολιτική των φύλων και τη σεξουαλική έκφραση. Η Meiselas ήθελε να στρέψει την προσοχή του κοινού στον κρυφό κόσμο του στριπτίζ και τον περίπλοκο ρόλο που έπαιζε στις ζωές των γυναικών. Εκείνα τα καλοκαιρινά πανηγύρια σήμαιναν κινητικότητα, χρήματα και ελευθερία αλλά και αντικειμενοποίηση και εκμετάλλευση.
Eκτός από την περίφημη ασπρόμαυρη σειρά, στην έκθεση περιλαμβάνονται και οι πρώτες έγχρωμες φωτογραφίες της από τις αρχές του ’70, καθώς και οι συνεντεύξεις που πήρε από τις γυναίκες που γνώρισε. «Σε μια εποχή όπου τα δικαιώματα των γυναικών δεν μπορούν να θεωρηθούν δεδομένα, αυτό το απίστευτο έργο λειτουργεί ως μεταφορά για τη δύναμη και την ευθραυστότητα των γυναικών σε όλο τον κόσμο» εξηγεί η διευθύντρια της γκαλερί Magnum, Samantha McCoy. «Αυτές οι αξιοσημείωτες εικόνες εκφράζουν την επιτομή των κοινωνικών εντάσεων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες καθημερινά. Το έργο της Meiselas παραμένει ένα tour de force».
Η έκθεση συμπίπτει με την κυκλοφορία της νέας, αναθεωρημένης έκδοσης του βιβλίου Carnival Strippers Revisited από τον εκδοτικό οίκο Steidl, που περιλαμβάνει όλες τις εμβληματικές φωτογραφίες, καθώς και contact sheets, χειρόγραφες σημειώσεις της φωτογράφου, συνεντεύξεις και άλλο αρχειακό υλικό.
Το καλοκαίρι του 1972, η Susan Meiselas έφτασε στο Μπάνγκορ, στην πολιτεία του Μέιν. Στο λούνα παρκ που είχε στηθεί στην πόλη, δύο μεγάλες σκηνές διαφήμιζαν παραστάσεις στριπτίζ «μόνο για άνδρες». Η είσοδος ήταν απαγορευμένη για εκείνη∙ αυτός ο αποκλεισμός ενέτεινε την περιέργεια της και την ενέπνευσε να γνωρίσει, να φωτογραφίσει και να μοιραστεί τις ιστορίες εκείνων των κοριτσιών.
Τα επόμενα τέσσερα καλοκαίρια, η νεαρή φωτογράφος από τη Βαλτιμόρη θα ταξίδευε με τα “girl shows” σε δεκάδες μικρές πόλεις των ΗΠΑ, καταγράφοντας με το φακό της το επάγγελμα των στρίπερ. Αυτή η δέσμευση είχε ως αποτέλεσμα ένα συναρπαστικό φωτογραφικό project που διερευνά θέματα όπως οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, η πολιτική ισότητας των φύλων και η σεξουαλική έκφραση. Με τίτλο “Carnival Strippers Revisited”, το έργο της Meiselas παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στην γκαλερί του πρακτορείου Magnum Photos, στο Παρίσι.
Εκείνα τα καλοκαίρια, η Μeiselas περιοδεύει με μια Leica σε Νέα Αγγλία, Πενσυλβάνια και Νότια Καρολίνα. Αποτυπώνει τις στιγμές αναμονής πριν το σόου, τα παρασκήνια, τις χορογραφίες, την προσωπική ζωή των στρίπερ, και παίρνει συνεντεύξεις από τις ίδιες, τα αγόρια τους, τους ιδιοκτήτες των σόου και τους πελάτες.
«Με τα χρόνια, είχα ξεχάσει την πρώτη μου τυχαία συνάντηση με μια στρίπερ στην τουαλέτα ενός περιοδεύοντος λούνα παρκ, το 1972. Η γνωριμία με αυτήν τη μελαχρινή γυναίκα με οδήγησε σε ένα μεγάλο οδοιπορικό. Με ανάγκασε να συναντήσω και να μιλήσω με τις γυναίκες που συμμετείχαν σε αυτά τα σόου», σχολιάζει η Meiselas. «Αυτό που ανακάλυψα ήταν ότι τα κορίτσια έβλεπαν τον εαυτό τους διαφορετικά. Το στριπτίζ ήταν μια ευκαιρία για εκείνες. Ένιωσα μια ένταση ανάμεσα στο πώς αντιλαμβάνονταν τον εαυτό τους και στο πώς τους έβλεπε η κοινωνία—όχι μόνο οι άντρες αλλά και το γυναικείο απελευθερωτικό κίνημα».
Στο πλαίσιο του αναδυόμενου κινήματος για τα δικαιώματα των γυναικών, το Carnival Strippers ήταν μια θεμελιώδης οπτική αναφορά σε συζητήσεις γύρω από την πολιτική των φύλων και τη σεξουαλική έκφραση. Η Meiselas ήθελε να στρέψει την προσοχή του κοινού στον κρυφό κόσμο του στριπτίζ και τον περίπλοκο ρόλο που έπαιζε στις ζωές των γυναικών. Εκείνα τα καλοκαιρινά πανηγύρια σήμαιναν κινητικότητα, χρήματα και ελευθερία αλλά και αντικειμενοποίηση και εκμετάλλευση.
Eκτός από την περίφημη ασπρόμαυρη σειρά, στην έκθεση περιλαμβάνονται και οι πρώτες έγχρωμες φωτογραφίες της από τις αρχές του ’70, καθώς και οι συνεντεύξεις που πήρε από τις γυναίκες που γνώρισε. «Σε μια εποχή όπου τα δικαιώματα των γυναικών δεν μπορούν να θεωρηθούν δεδομένα, αυτό το απίστευτο έργο λειτουργεί ως μεταφορά για τη δύναμη και την ευθραυστότητα των γυναικών σε όλο τον κόσμο» εξηγεί η διευθύντρια της γκαλερί Magnum, Samantha McCoy. «Αυτές οι αξιοσημείωτες εικόνες εκφράζουν την επιτομή των κοινωνικών εντάσεων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες καθημερινά. Το έργο της Meiselas παραμένει ένα tour de force».
Η έκθεση συμπίπτει με την κυκλοφορία της νέας, αναθεωρημένης έκδοσης του βιβλίου Carnival Strippers Revisited από τον εκδοτικό οίκο Steidl, που περιλαμβάνει όλες τις εμβληματικές φωτογραφίες, καθώς και contact sheets, χειρόγραφες σημειώσεις της φωτογράφου, συνεντεύξεις και άλλο αρχειακό υλικό.