Ακολουθώντας το πνεύμα του Yves Saint Laurent, ο οποίος είχε σχεδιάσει πολλές φορές δημιουργίες που έκαναν νεύμα σε μεγάλους καλλιτέχνες όπως ο Μondrian, o Picasso, ο Μatisse και ο Braque, o οραματιστής καλλιτεχνικός διευθυντής του γαλλικού οίκου συνεχίζει να προωθεί έναν ανοιχτό διάλογο μεταξύ μόδας και τέχνης.
Για τον σκοπό αυτό, το 2018 ο Vaccarello ίδρυσε το SELF, ένα εξελισσόμενο καλλιτεχνικό πρότζεκτ όπου προσκαλεί καλλιτέχνες να δημιουργήσουν έργα που ενσαρκώνουν τόσο τη δική τους φωνή εκφράζοντας θέματα διαφορετικότητας, ατομικότητας και αυτοέκφρασης όσο και την προσωπικότητα του οίκου μόδας. Η επιλογή των συμμετεχόντων είναι μια ενστικτώδης διαδικασία για τον Vaccarello, βασισμένη στον θαυμασμό που νιώθει για συγκεκριμένους καλλιτέχνες.
Για το SELF 07, επέλεξε να συνεργαστεί με το φωτογραφικό πρακτορείο Magnum, την ιστορική και καλλιτεχνική αξία του οποίου σέβεται απεριόριστα. Έξι φωτογράφοι από διαφορετικές πόλεις επιλέχθηκαν να ερμηνεύσουν τις βασικές αξίες του οίκου.
Οι πολύχρωμοι τοίχοι, τα γκράφιτι και οι βαθιές σκιές στις φωτογραφίες του Αlex Webb από τρεις γειτονιές του Λος Άντζελες – την Flower District, την Fashion District και την Piñata District – αντανακλούν τις ζωντανές, γεμάτες χρώμα λήψεις που είχε τραβήξει ως street photographer στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική στο παρελθόν. «Ως φωτογράφος δρόμου, ποτέ δεν ξέρω τι θα βρω όταν βγω έξω από την πόρτα μου», λέει. «Με τη δουλειά μου στη μόδα, προσπαθώ να αναδημιουργήσω το ίδιο πνεύμα έκπληξης».
Ο Ηarry Gruyaert, με έδρα το Παρίσι, έλκεται από «τα κτίρια που συνδέουν μέρη και πόλεις και χώρες», δηλαδή τα αεροδρόμια. Ο έρωτάς του γι’ αυτά χρονολογείται αρκετές δεκαετίες και καταγράφεται στο φωτογραφικό άλμπουμ Last Call που κυκλοφόρησε το 2020 και συγκεντρώνει φωτογραφίες από αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο. «Είναι ένα μέρος το οποίο απολαμβάνω πραγματικά να φωτογραφίζω», εξηγεί. «Μέσα. Έξω. Οι διαφάνειες. Τα χρώματα. Οι μέρες της αναμονής.» Οι φωτογραφίες του για το SELF 07 τραβήχτηκαν στο τέλος της πανδημίας Covid-19: η μειωμένη κίνηση στα αεροδρόμια έδωσε την ευκαιρία στον Gruyaert και την ομάδα του να μπορούν να κινηθούν ελεύθερα μέσα στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle, φωτογραφίζοντας τα μοντέλα μέσα σε άδεια σαλόνια αναχώρησης με φόντο τα αεροσκάφη.
Το project περιλαμβάνει επίσης έργα της Olivia Arthur, η οποία με τις ονειρικές φωτογραφίες της σειράς So Not So προσπάθησε να αποτυπώσει την υφή και το συναίσθημα της πατρίδας της, του Λονδίνου. Ο Τakashi Homma επιλέγει τις εναέριες λήψεις για τα μοντέλα με τις σκουρόχρωμες δημιουργίες με φόντο το πυκνό αστικό τοπίο του Τόκιο με τους ουρανοξύστες και τις απροσδόκητες αρχιτεκτονικές φόρμες. Ο Daesung Lee, από την άλλη, βυθίζει τα μοντέλα του που φορούν κατάμαυρα ρούχα σε λιβάδια και καταρράκτες, στην εξοχή της Σεούλ.
Τέλος, το φωτογραφικό δίδυμο Birdhead, που αποτελείται από τους Κινέζους καλλιτέχνες Ji Weiyu και Song Tao, δημιουργεί μια συλλογή φωτογραφιών που χαρακτηρίζονται από θραύσματα αρχιτεκτονικής της Σαγκάης και δυναμικές σωματικές φόρμες, επιχειρώντας να δημιουργήσουν «έναν μακρόκοσμο που εκφράζει τη συγχώνευση διαφορετικών χρόνων και πολιτισμών, ένα βασικό χαρακτηριστικό της Σαγκάης», όπως εξηγούν.
«Από τις πρώτες του συλλογές, ο οίκος ήταν συνώνυμος με την αυτοέκφραση. Ένας οίκος που δημιουργεί ρούχα σχεδιασμένα να εξυψώνουν τους ανθρώπους – τις χειρονομίες, τις ιδέες και τις συμπεριφορές τους, το έντονο ανεξάρτητο πνεύμα τους, την αποφασιστικότητά τους να υπάρχουν έξω από το status quo», γράφει η δημοσιογράφος και συγγραφέας Maisie Skidmore. «Με τo έβδομο project του SELF, ο Vaccarello διακηρύσσει ότι αυτή η ουσία – το πνεύμα του Saint Laurent – ζει».