«Θα έπρεπε να είναι ευθύνη των σύγχρονων φωτογράφων να απελευθερώσουν τις γυναίκες και τελικά τον κάθε ένα από την τυραννία της νεότητας και της τελειότητας». Η φράση αυτή δείχνει ότι ο Peter Lindbergh δεν ήταν μόνο ένας φωτογράφος μόδας ανάμεσα στους πολλούς, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ΑΠΕ.
Στην πρώτη αναδρομική έκθεση για τον Lindbergh στη Γαλλία μετά τον θάνατό του τον Σεπτέμβριο του 2019, το Pavillon Populaire στο Μονπελιέ αναδεικνύει τις επιρροές και εμπνεύσεις του. «Δεν μεταχειριζόταν τις γυναίκες ως αντικείμενο αλλά ως θέμα των φωτογραφιών του» επισημαίνει ο Gilles Morat, καλλιτεχνικός διευθυντής του Pavillon Populaire.
Ο Peter Lindbergh είναι επίσης αναγνωρίσιμος από τη χρήση του μαύρου και άσπρου: απαλές και βαθιές, οι αποχρώσεις του γκρι είναι διαχρονικές λες και είναι καλυμμένες με την πατίνα του χρόνου. «Βρήκε πολύ γρήγορα το στυλ του» λέει ο γιος του, ο Simon, ο οποίος έδωσε πρόσβαση στα αρχεία του φωτογράφου και ενεπλάκη σε μεγάλο βαθμό στην οργάνωση της έκθεσης, «επειδή ήθελε να είναι πιστός στο ανθρώπινο ον που ο ίδιος ήταν». Όπως ο ίδιος ο Lindbergh έλεγε «με το μαύρο και το άσπρο δεν προσπαθείς να κάνεις πιο όμορφα τα πράγματα, να κάνεις σικ ή ευχάριστα τα πράγματα, όχι, το μαύρο και άσπρο είναι αυθεντικό… Το χρώμα σταματά στην επιφάνεια. Το μαύρο και άσπρο διαπερνά το δέρμα: για μένα, δεν έχει να κάνει με το όμορφο ή το μη όμορφο αλλά με το αληθινό και το μη αληθινό».
Η σκηνογραφία της έκθεσης εναλλάσσεται μεταξύ μεγάλων και μικρότερων φορμάτ. Υπάρχουν εκτυπώσεις που έγιναν στη διάρκεια των δύο επιδραστικών εκθέσεων στη ζωή του Peter Lindbergh: της έκθεσης στο Hamburger Bahnhof του Βερολίνου το 1997 και της έκθεσης στο Kunsthal του Ρότερνταμ το 2016. Δίπλα σε αυτές, φιλμ από ή για τον Lindbergh και τραπέζια-προθήκες όπου εκτίθενται κοντάκτ, σαλόνια περιοδικών και προσωπικά αντικείμενα όπως τα γυαλιά και το ημερολόγιο του φωτογράφου.
Η έκθεση «Devenir. Peter Lindbergh» στο Pavillon Populaire του Μονπελιέ, ολοκληρώνεται στις 25 Σεπτεμβρίου.