Η ηλεκτρονική μουσική γεννήθηκε, ουσιαστικά πριν από 75 χρόνια, το 1948, όταν ο γάλλος τεχνικός ραδιοφώνου Pierre Schaeffer συνέθεσε τις «Πέντε Σπουδές Θορύβου», που είναι το πρώτο έργο ηλεκτροακουστικής μουσικής στην ιστορία. Στο ξεκίνημά της, η ηλεκτροακουστική μουσική συνδέθηκε με δύο κυρίαρχες σχολές: τη Σχολή του Παρισιού που ανέπτυξε τη «Musique Concrète» και τη Σχολή της Κολωνίας που ασχολήθηκε με τη δημιουργία «Ηλεκτρονικής Μουσικής» (Elektronische Musik).

Αυτά είναι τα ονόματα, οι μουσικοί και τα συγκροτήματα που καθόρισαν το πρόσωπο της ηλεκτρονικής μουσικής, έτσι όπως το γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Aphex Twin
Ο Richard David James, aka Aphex Twin, χαρακτηρίσθηκε το 1992 από το περιοδικό Rolling Stone ως «αυτός που έκανε μέχρι σήμερα το πιο ενδιαφέρον μουσικό υβρίδιο που προέκυψε ποτέ από το πάντρεμα ενός συνθεσάιζερ κι ενός κομπιούτερ». Μένει μέχρι σήμερα σχετικά άγνωστος στο ευρύ κοινό, το οποίο δεν έχει ακόμη συνειδητοποιήσει την προσφορά του στη σύγχρονη ελεκτρόνικα.

Prodigy
Οι Prodigy, οι οποίοι σχηματίστηκαν από τον Liam Howlett το 1990 στο Εσσεξ, έχουν πουλήσει πάνω από 20 εκατ. αντίτυπα, κυρίως ελέω του Fat Of The Land, ενός άλμπουμ που κυκλοφόρησε το 1997 αλλάζοντας άρδην την ηλεκτρονική μουσική και δίνοντας της τη μορφή που έχει μέχρι σήμερα.

Daft Punk
Το ντουέτο των Guy-Manuel de Homem-Christo και Thomas Bangalter μας έπιασαν εξαπίνης το 1997, όταν έβγαλαν το Homework, ένα άλμπουμ που έδειχνε ξεκάθαρα την κατεύθυνση της μεταγενέστερης ηλεκτρονικής σκηνής. Για να μην αναφέρουμε την επιρροή τους σε όλη την παρισινή και γενικά γαλλική σκηνή.

Vangelis
Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου είναι γνωστός σε όλη την υφήλιο ως Vangelis. Γεννήθηκε στα περίχωρα του Βόλου το 1943 και άρχισε να παίζει πιάνο στα τέσσερα του. Το 1968 – μαζί με τον Ντέμη Ρούσσο, τον Λουκά Σιδερά και τον Ανάργυρο Κουλούρη – ίδρυσε το συγκρότημα Aphrodite’s Child, το οποίο επρόκειτο να βγάλει πανευρωπαϊκές επιτυχίες όπως το «Rain and tears» και να πετύχει πωλήσεις 20 εκατομμυρίων δίσκων. Το 1972 το συγκρότημα διαλύθηκε όμως οριστικά και στη συνέχεια ο Παπαθανασίου ηχογράφησε μια σειρά από προσωπικά άλμπουμ ηλεκτρονικής μουσικής –«Heaven and Hell», «Albedo 0.39», «Spiral», «Beaubourg», «China». Το μουσικό θέμα του για το αγγλικό φιλμ «Οι δρόμοι της φωτιάς» (1981) κέρδισε Όσκαρ πρωτότυπης μουσικής, έφτασε στο νούμερο 1 των αμερικανικών τσαρτς και τον καταξίωσε παγκοσμίως. Χωρίς τον Vangelis δεν θα είχαμε δει ποτέ την κυκλοφορία του (οριακού για την ελληνική αλλά και την παγκόσμια prog-rock δισκογραφία) άλμπουμ «666» των Aphrodite’s Child.

Frankie Knuckles
Ο Frankie Knuckles άλλαξε τον ρου της house μουσικής, διαμέσου των dj set του στο διάσημο κλαμπ Sound Factory του Σικάγο από το 1980 κι έπειτα. Το 2005, ο Knuckles μπήκε στο Dance Music Hall of Fame για την προσφορά του στην ηλεκτρονική μουσική, ενώ το 1997 πήρε το βραβείο Grammy για τον τίτλο Remixer of the Year, Non-Classical.

Afrika Bambaataa
Ο Afrika Bambaataa (aka Kevin Donovan) είναι γνωστός κι ως “Grandfather” ή “Godfather” του Electro Funk ήχου. Ήταν ο πρώτος μαύρος μουσικός που αγκάλιασε την λευκή κουλτούρα της ελεκτρόνικα, μπολιάζοντας το χιπ χοπ με τον τευτονικό, μιλιταριστικό ήχο των Kraftwerk στο δικό του Planet Rock του 1982.

Kraftwerk
Οι Kraftwerk από το Ντίσελντορφ, γνωστοί κι ως «Beatles της Ηλεκτρονικής Μουσικής», ευθύνονται για την αλλαγή της μουσικής, τη δεκαετία του ’70, από το τρίπτυχο «κιθάρα, μπάσο, ντραμς» στο πιο ανορθόδοξο «4 συνθεσάιζερ πάνω στη σκηνή». Τα άλμπουμ τους είναι όλα τους αριστουργήματα της σύγχρονης ποπ κουλτούρας.

Francis Grasso
Ο αμερικανός dj, ιταλός δεύτερης γενιάς, Francis Grasso θεωρείται μέχρι σήμερα ως ο πιο επιδραστικος dj όλων των εποχών. Ήταν ο πρώτος που είχε την ιδέα, κάπου εκεί γύρω στο 1971, να παίξει δυο τραγούδια, μιξαροντας τα, χωρίς να περιμένει να τελειώσει το ένα, ώστε να αρχίσει το άλλο, όπως συνηθιζόταν τότε. Σήμερα μας φαίνεται δεδομένο, αλλά το 1971 κάθε άλλο παρά δεδομένο ήταν. Hλεκτρονική μουσική per se μπορεί να μην έκανε, αλλά σκεφτείτε τι ΔΕΝ θα είχαμε ακούσει δίχως την συνεισφορά του.

Jean Michel Jarre
Το 1976 ένας 20χρονος γάλλος σκέφτηκε να αρχίσει να ηχογραφεί θεματικά άλμπουμ γύρω από ένα κοινό στιχουργικό άξονα, κυρίως γύρω από περιβαλλοντικά θέματα. Έκτοτε πούλησε πάνω από 40 εκατ. άλμπουμ και σχεδόν 50 χρόνια μετά, η προσφορά του είναι κάτι παραπάνω από εμφανής παντού, όχι μόνο στο μουσικό του σκέλος, αλλά και στην διαλεκτική του θεματική.

Giorgio Moroder
Ο αδιαμφισβήτητος «Νονός του ηλεκτρονικού ήχου», που το 1975 σκέφτηκε να πάρει μια διάσημη ντίβα της ντίσκο, την Ντόνα Σάμερ και να της δώσει να τραγουδήσει ένα κομμάτι χωρίς καμία βοήθεια από αναλογικά όργανα. Το I Feel Love είναι το πρώτο τραγούδι της σύγχρονης ποπ κουλτούρας αμιγώς φτιαγμένο από ηλεκτρονικά όργανα, συνθεσάιζερ και κομπιούτερ.

Χωρίς συναγωνισμό: Η Ντίλια Ντέρμπισιρ υπήρξε από τις πρωτοπόρους την ηλεκτρονικής μουσικής στη δεκαετία του ’60 καθώς και η συνθέτης του κλασικού μουσικού θέματος της τηλεοπτικής σειράς «Dr. Who».