Ο Elvis Presley είχε μεγάλο ταλέντο στο στοματικό έρωτα, αναζητούσε το σεξ με, κατά προτίμηση ανήλικες, παρθένες αλλά και την σεξουαλική ευχαρίστηση στο να βλέπει άλλες γυναίκες να κάνουν έρωτα: ναι, το «Elvis Presley: A Southern Life» [Έλβις Πρίσλεϊ: μια Ζωή στο Νότο] του Joel Williamson είναι μια ενδελεχής και μερικές φορές υπερβολική –σχεδόν «κίτρινη»- καταγραφή των ερωτικών συνηθειών του «Βασιλιά», ο οποίος πέθανε πριν ακριβώς 46 χρόνια, στις 16 Αυγούστου του 1977.
Πολύ περισσότερο όμως από μια απλή ματιά μέσα απ’ την κλειδαρότρυπα της κρεβατοκάμαρας του Έλβις, το βιβλίο αυτό αποτελεί μια μαρτυρία της εξαιρετικά ταραγμένης ψυχοσύνθεσης του, συναισθηματικά ασταθούς, Πρίσλεϊ.
Και σίγουρα δεν είναι «αγιογραφία», αφού εν πολλοίς καταρρίπτει ολοκληρωτικά τον comme il faut μύθο του «καλού παιδιού» Έλβις, ενός ανθρώπου που ακόμη και σήμερα, 46 χρόνια μετά το θάνατο του, λατρεύεται σαν Θεός κυρίως στις πολιτείες της «Ζώνης της Βίβλου», όπως αποκαλείται ο θρησκευτικά συντηρητικός Αμερικανός Νότος.
Ο Τζόελ Γουίλιαμσον, ομότιμος καθηγητής Ανθρωπιστικών Επιστημών στο πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ, ξεκίνησε την έρευνα του για το βιβλίο αυτό το 2007. Επί πολλά χρόνια μάζεψε υλικό έκτασης 1.100 σελίδων, μπήκε στα αρχεία και μίλησε με κόσμο που είχαν συνδεθεί μαζί του, επιχειρώντας να μπει πολύ βαθιά στο κεφάλαιο «Έλβις και γυναίκες».
«Ο Έλβις και η κουλτούρα του αμερικανικού Νότου είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους: ο Έλβις επηρέασε κι επηρεάστηκε από τις συνήθειες του τόπου όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε. Λόγου χάρη, πριν την έλευση του Έλβις, οι γυναίκες [στη Ζώνη της Βίβλου, το Bible Belt των αμερικανικών νότιων πολιτειών] ήταν αγνές και άμωμες. Μετά το 1960, οι γυναίκες στις νότιες πολιτείες άρχισαν σταδιακά να απελευθερώνονται από τα ταμπού και τους ηθικούς τους περιορισμούς. Και η απελευθέρωση τους αυτή είναι έργο του Πρίσλεϊ», λέει ο Ντόναλντ Σο, καθηγητής Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ στο πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας.
Εν αρχή ην… η Πρισίλα Μπολιέ, μια 14χρονη κοπέλα που κατόπιν έγινε η γυναίκα του και η μητέρα του παιδιού του. «Της έμαθε να κάνει έρωτα με κάθε τρόπο. Της έδειξε το ταλέντο του στα προκαταρκτικά…Ο Έλβις ήταν ένα εξαιρετικό ταλέντο στον στοματικό έρωτα», αναφέρει ο συγγραφέας, τονίζοντας ότι εκείνο που εξίταρε σεξουαλικά τον Έλβις πάνω στην Πρισίλα ήταν το γεγονός ότι ήταν…. ο πρώτος άντρας με τον οποίο έκανε σεξ.
Όπως αποκαλύπτει ο Γουίλιαμσον, ο Έλβις είχε εμμονή με την παρθενιά. Σύμφωνα με το βιβλίο, ο Έλβις ποτέ δεν θέλησε να παντρευτεί την Πρισίλα και κατά τον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης της, της πρότεινε να χωρίσουν. Η πρόταση σόκαρε τόσο πολύ την σύζυγο του, ώστε ο Έλβις αναδιπλώθηκε και δεν ανέφερε ξανά τίποτα.
Μετά την γέννηση της κόρης τους, Λίζα Μαρί, το 1968, δεν ξαναπλησίασε ερωτικά την Πρισίλα, ακόμα και όταν «εκείνη προσπαθούσε να τον δελεάσει φορούσε ένα μαύρο νεγκλιζέ» όπως περιγράφει το βιβλίο. «Καμία φορά ο Έλβις έφερνε μία άλλη γυναίκα στο δωμάτιο τους και την έβαζε να προσποιείται ότι κάνει έρωτα με την Πρισίλα για να τις βλέπει μέσα από καθρέπτη διπλής όψεως», τονίζεται στο βιβλίο, που κατόπιν αναφέρει μια ατελείωτη λίστα από γυναίκες που συνδέθηκαν σεξουαλικά κι ερωτικά με το «Βασιλιά»: η Γερμανίδα γραμματέας του, Ελίζαμπετ Στεφάνιακ, η Μις Μέμφις Ανίτα Γουντ, η 25χρονη σοπράνο Kάθι Ουέστμορλαντ και η Μις Τένεσι Λίντα Τόμσον.
Η γνωστή ηθοποιός Σίμπιλ Σέπαρντ, που είχε μια σύντομη σχέση με τον Πρίσλεϊ το 1972, δήλωσε στον συγγραφέα πως «ο Έλβις φιλούσε υπέροχα αλλά το σεξ μαζί του ήταν υπερεκτιμημένο».
Όπως υποστηρίζει ο Γουίλιαμσον, συχνά ο Πρίσλεϊ δεν έκανε σεξ μαζί τους, απλά αποζητούσε μια ζεστή «μητρική αγκαλιά» για να μην κοιμηθεί μόνος –μια απόδειξη του πόσο πολύ κόστισε στον Έλβις ο θάνατος της μητέρας του το 1958, όταν εκείνος ξεκινούσε την καριέρα του στη μουσική βιομηχανία.
Ξεχωριστό κεφάλαιο στο βιβλίο έχει το θέμα των όπλων, με τα οποία είχε έμμονη ο Πρίσλεϊ. Μάλιστα, τη δεκαετία του 1970 στις διάφορες συναυλίες του τραγουδούσε με ένα όπλο κρυμμένο στη μπότα του, καθώς φοβόταν πως κάποιος θα τον δολοφονούσε.
Προς το τέλος της ζωής του, η εξάρτηση του σε ναρκωτικές ουσίες ήταν παροιμιώδης: μόνο κατά το τελευταίο οκτάμηνο του βίου του, από τον Ιανουάριο μέχρι και τις 16 Αυγούστου του 1977, είχε καταναλώσει με ιατρική συνταγή 8.800 (!) χάπια κι άλλα σκευάσματα, τα οποία επιδείνωσαν ραγδαία την κατάσταση της υγείας του.
«Το βιβλίο αυτό αποδεικνυει πως η ταυτότητα του Έλβις έμεινε παγιδευμένη από τότε που ο Πρίσλεϊ ήταν νέος κι είχε συνηθίσει να αποτελεί το αντικείμενο του θαυμασμού από όλες τις γυναίκες γύρω του. Κι εκείνος, αντί να προχωρήσει και να εξελιχθεί, προτίμησε να εγκλωβιστεί στην εικόνα του αυτή», σημειώνει με νόημα ο καθηγητής Νότιων Σπουδών στο πανεπιστήμιο του Μισισιπή, Τεντ Οουνμπι, που προλογίζει και το βιβλίο.
Ωστόσο, η πιο κωμικοτραγική ιστορία του βιβλίου δεν έρχεται από τον ίδιο τον «Βασιλιά», αλλά από την κόρη του, Λίζα Μαρί. Το καλοκαίρι του 1975, σε ηλικία επτά ετών, ανέβηκε στο ειδικό αυτοκινητάκι που χρησιμοποιούν οι παίκτες του γκολφ για τις μετακινήσεις τους μέσα στο αχανές γήπεδο, πήγε μέχρι την πύλη της έπαυλης τους, της Γκρέισλαντ και χαμογελαστή προσφέρθηκε να υπογράψει αυτόγραφα στους θαυμαστές του μπαμπά της.
Όταν οι οπαδοί του Έλβις πήραν πίσω τα υπογεγραμμένα τους αυτόγραφα, η επτάχρονη είχε γράψει πάνω σε αυτά «Άντε και γαμηθείτε! Λίζα Μαρί»!
Η σχέση του Elvis Presley με τις γυναίκες της ζωής του
Η σχέση του Elvis Presley με τις γυναίκες της ζωής του αποκαλύπτεται επίσης και σε μια σειρά ντοκιμαντέρ της Amazon Prime Video.
Το Elvis’ Women έχει ως στόχο να «αποκαλύψει έναν άντρα που ήταν πολύ πιο περίπλοκος από την αντίληψη του κοινού για το τιμώμενο αμερικανικό είδωλο», σύμφωνα με τη σύνοψη της σειράς. Το Elvis’ Women έρχεται να αποκαλύψει περισσότερα για τον Βασιλιά του Rock ‘n’ Roll μέσα από τα μάτια των γυναικών των οποίων η αγάπη για τον άντρα διαρκεί: τη νοσοκόμα του, την αρραβωνιαστικιά του, τις ζωντανές φίλες του, τα φλερτ του και και τις θαυμάστριές του.
Το πρώτο επεισόδιο δείχνει την άνοδό του ως βασιλιάς του rock n’ roll τη δεκαετία του 1950 μέσα από διάφορες αφηγήσεις γυναικών με τις οποίες έβγαινε εκείνη την εποχή, ενώ αποκαλύπτει την πτυχή του ως το αγόρι της μαμάς που δεν συνήλθε ποτέ από τον ξαφνικό θάνατο της μητέρας του.
Το δέυτερο μέρος ακολουθεί τα σκαμπανεβάσματα της σχέσης του με την Priscilla Beaulieu και την Ann-Margret. Το τρίτο επεισόδιο καταγράφει την αναζήτησή του μετά την Priscilla για αληθινή αγάπη στη δεκαετία του 1970, προς το τέλος της ζωής του.