Bill Drummond και Jimmy Cauty, οι δυο άνθρωποι πίσω από το διάσημο K Foundation των KLF.
Ετών 70 και 66, αντίστοιχα.
Προβοκάτορες, meta-punks και σίγουρα όχι part time punks κατά το γνωστό τραγούδι.
Aυτοί που στις 23 Αυγούστου του 1994, μαζί με κάποιους φίλους τους, έκαψαν το 1 εκατ. λίρες (σχεδόν όλα τα λεφτά που κέρδισαν ως royalties από τους ΚLF στο βρετανικό νησί Jura.
Ο Bill Drummond των ΚLF το Φεβρουάριο του ’92, κατά τη διάρκεια των Brit Awards, εισέβαλε στη σκηνή με πούρο στο στόμα και ένα αυτόματο οπλοπολυβόλο, πυροβολώντας το έντρομο κοινό με άσφαιρα, ενώ μετά το τέλος της τελετής, άφησε στα σκαλιά του ξενοδοχείου όπου ελάμβανε χώρα η τελετή ένα νεκρό πρόβατο (παρόλο που το αρχικό σχέδιο προέβλεπε να πετάξει το νεκρό πρόβατο μαζί με πολλά λίτρα αίματος στο κοινό).
«Για να κατανοήσουμε το K Foundation, χρειάζεται να δούμε το ζήτημα ιστορικά. Οι Drummond και Cauty έχουν πολύχρονη πορεία στη μουσική βιομηχανία. Ο Drummond ξεκίνησε ως κιθαρίστας του πανκ συγκροτήματος Big In Japan στο Λίβερπουλ, στη συνέχεια έστησε την ανεξάρτητη δισκογραφική Zoo Records, και μετά εργάστηκε για μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες. Ανάμεσα στα πολλά εγκλήματά του κατά της ανθρωπότητας περιλαμβάνεται η προσβολή του ανυποψίαστου κοινού με τους Teardrop Explodes και τους Echo & The Bunnymen. O Cauty είναι κυρίως μουσικός», γράφει ο καλλιτέχνης και κριτικός Stewart Home, μελετητής των KLF σε ένα προ 25ετίας εξαιρετικό κείμενο με τον τίτλο «Doctorin’ Our Culture».
Έχοντας αναγνωριστεί ως avant-σατιρικοί, οι JAMs ή Justified Ancients of Mu Mu (όπως ονομάστηκαν τότε), εδραίωσαν την καλτ απήχησή τους με την κυκλοφορία του δίσκου “1987 – What The Fuck’s Going On?”, ο οποίος έλαβε αποθεωτικές κριτικές από την μουσικό τύπο, αν και μπλέχτηκε σε δικαστικές περιπέτειες λόγω του σαμπλαρίσματος του Dancing Queen των ΑΒΒΑ.
O Drummond και ο Cauty εκμεταλλεύτηκαν την υπόθεση για λόγους δημοσιότητας, ενώ στη συνέχεια κυκλοφόρησαν μια νέα εκδοχή του δίσκου χωρίς τα samples, αλλά με λεπτομερείς οδηγίες για το πώς… να ανακατασκευάσετε εσείς ως ακροατές τον αρχικό ήχο.
Το δίδυμο είχε την πρώτη του Νο.1 επιτυχία το 1988 με το “Doctorin’ The Tardis”, το οποίο κυκλοφόρησαν ως Timelords. Από εκείνο το σημείο κι έπειτα άρχισαν να βγάζουν τα χρήματα που αυτήν τη στιγμή χρηματοδοτούν το K Foundation.
Ακολούθησε μια ατέλειωτη σειρά από φάρσες, μαζί με μεγάλες μουσικές επιτυχίες. Τον Μάιο του 1992 οι KLF ανακοίνωσαν στο περιοδικό ΝΜΕ ότι «δεν πρόκειται να κυκλοφορήσουν νέο υλικό και ότι ολόκληρη η μέχρι τώρα δουλειά τους θα διαγραφεί από τον μουσικό χάρτη».
Η επόμενη κίνησή τους συνοδευόταν με το σύνθημα “ABANDON ALL ART NOW”. Μετά ήρθε το πρότζεκτ “LET THE PEOPLE CHOOSE”, μαζί με μια φόρμα ψηφοφορίας ώστε να μπορεί να ψηφίσει το κοινό για τον χειρότερο καλλιτέχνη στον κόσμο.
Αφού οι Drummond και Cauty έκαψαν τα χρήματά τους το 1994, στη συνέχεια «ασχολήθηκαν εκτεταμένα με την συμβολική φύση του χρήματος σε μια σειρά από “έργα” που δημιούργησαν ώστε να συνοδεύσουν το K Foundation Award. Τα έργα αυτά συνοδεύονταν από την εξής ανακοίνωση: «Με τα χρόνια η πραγματική αξία τους θα μειωθεί λόγω πληθωρισμού. Η καλλιτεχνική αξία τους όμως θα αυξάνεται συνεχώς. Δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς η καλλιτεχνική αξία θα ξεπεράσει την πραγματική αξία. Αποδομήστε το έργο και διπλασιάστε τα χρήματά σας! Κρεμάστε το σε έναν τοίχο και παρακολουθήστε την πραγματική αξία να μειώνεται και την καλλιτεχνική να αυξάνεται! Η επιλογή είναι δική σας», σε μια κίνηση που είναι ταυτόχρονα κριτική και εκθειασμός του καταναλωτικού καπιταλισμού.
Η μεγάλη επιστροφή των KLF
Το δίδυμο, το οποίο έχει λειτουργήσει υπό την αινιγματική και αλληλοεπικαλυπτόμενη αιγίδα των K Foundation, K2 Plant Hire Ltd, The Justified Ancients of Mu Mu και Timelords, μόλις κυκλοφόρησε ένα νέο κομμάτι, ένα remix της επιτυχίας Everybody’s Talkin’ του Harry Nilsson από το 1969.
Ένα “live from the after-life party premix”, όπως λένε οι ίδιοι, ενώ σύμφωνα με μια νέα ιστοσελίδα των KLF, το single είναι επίσης «ο νικητής του πρώτου Kareovision Kristmas Song Kontest»
Και τι είναι αυτό; «Ένας διαγωνισμός ηχογραφημένου τραγουδιού για τους αυστηρά άνω των 65 ετών που είναι επίσης ένοικοι σε σπίτια KLF Kare».
Μας δουλεύουν ψιλό γαζί, έτσι;
Και ποιος ζει σε αυτά τα σπίτια; Σύμφωνα με την ιστοσελίδα τους, απευθύνονται στους «ρέιβερς που είναι λίγο πριν τον τάφο».
Το δούλεμα πάει σύννεφο, λέμε.
«Ever get the feeling you’ve been cheated?», που είπε προ 45ετίας και ο John Lydon.
Αν αισθάνεστε σαν να σας κοροϊδεύουν, να σας ενημερώσουμε ότι νιώθετε μια χαρά.
Ενδεχομένως οι KLF να μας κοροϊδεύουν ομαδικά και συλλλογικά.
Ενδεχομένως και όχι.
Διαφημιστική φάρσα ή ένα σαρδόνιο σχόλιο του ντουέτου αναφορικά με την γήρανση των απανταχού ρέιβερς; Θα μπορούσε να είναι και τα δύο.
Θα το διαπιστώσουμε εν ευθέτω χρόνω.
Το νέο remix πάντως υπάρχει και είναι γεγονός.
Η ιστορία των KLF
Το δίδυμο συναντήθηκε την Πρωτοχρονιά του 1987. Μετά το πρώτο τους single, «Doctorin The Tardis», ως Timelords, ακολούθησε ένα βιβλίο… οδηγιών για το «Πώς μπορείς να κάνεις μία νούμερο ένα επιτυχία με εύκολο τρόπο» (The Manual: How to Have a Number One the Easy Way) και μετά άλλαξαν όνομα και έγιναν The Justified Ancient of MuMu και μετά έγιναν οι KLF.
Με το K Foundation μάς πρόσφεραν το K Foundation Burn A Million Quid τον Αύγουστο του 1994, μια περφόρμανς στην οποία έκαψαν ένα εκατομμύριο λίρες.
Για το τέλος, σας κρατήσαμε το καλύτερο: Drummond και ο Cauty πριν διαλύσουν το συγκρότημα, είχαν δεσμευτεί ότι θα επέστρεφαν ως KLF μόνο και όταν «η ειρήνη είχε αποκατασταθεί παντού σε όλον τον πλανήτη».
Πως να πεις αλλιώς δηλαδή την λέξη «ποτέ».