Το Bluesky έχει σημειώσει τεράστια ανάπτυξη σε επίπεδο χρηστών τις εβδομάδες μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ. Από την Τρίτη η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης μετρά 24 εκατομμύρια χρήστες. Με τη μεγάλη αλληλεπίδραση έρχεται και μεγάλη ευθύνη. Οι άνθρωποι που κρατούν τις τύχες της πλατφόρμας στα χέρια τους αντιλαμβάνονται πως πρέπει να κάνουν πολλά για να τηρήσουν την υπόσχεσή τους και να μην «επιβαρύνουν» το περιεχόμενο με διαφημίσεις, ενώ ταυτόχρονα οφείλουν να χρηματοδοτούν την εκρηκτική ανάπτυξή του μέσου.

Στην εκδήλωση WIRED’s Big Interview στο Σαν Φρανσίσκο, η Jay Graber δεσμεύτηκε να τηρήσει την υπόσχεσή της. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι η εταιρεία παραμένει «προσηλωμένη στο να εξασφαλίσει μια καλή εμπειρία [για τους χρήστες] καθώς επεκτεινόμαστε». Η «επιβάρυνση» (enshittification) εμφανίζεται συνήθως καθώς οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης επεκτείνονται και χρειάζονται να αποσπάσουν χρήματα από τους χρήστες για να ικανοποιήσουν τους επενδυτές και να διατηρήσουν τη λειτουργία τους. Δεδομένου ότι το Bluesky δεν σκοπεύει να εμφανίζει διαφημίσεις πώς σκοπεύει το Bluesky να βρει τα απαιτούμενα έσοδα;

«Οι συνδρομές είναι το πρώτο βήμα», απάντησε η Graber, αναφερόμενη σε ένα σχέδιο όπου οι χρήστες θα πληρώνουν τακτικά μια χρέωση για δυνατότητες όπως η δυνατότητα ανεβάσματος βίντεο υψηλότερης ποιότητας ή η πρόσβαση σε συγκεκριμένες δυνατότητες εξατομίκευσης. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω παραδέχτηκε ότι η πρόσφατη αύξηση των χρηστών έχει καθυστερήσει την κυκλοφορία των premium συνδρομών. Όταν ρωτήθηκε αν αυτή η δυνατότητα θα είναι διαθέσιμη σύντομα, απάντησε: «Αυτό ήταν το σχέδιο, αλλά η πρόσφατη κλιμάκωση εγγραφών δημιουργεί μία νέα συνθήκη».

Το Bluesky ξεκίνησε ως ένα πειραματικό project κοινωνικής δικτύωσης μέσα στο Twitter, αλλά έγινε πλήρως ανεξάρτητο πριν την εξαγορά της πρώην μητρικής εταιρείας του από τον Έλον Μασκ και τη μετονομασία της σε X. Μετά την αγορά της X από τον Μασκ, το Bluesky είδε αύξηση στους νέους χρήστες ως εναλλακτική λύση κοινωνικής δικτύωσης. Ελάχιστοι όμως περίμεναν όσα συμβαίνουν μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο. Καθ΄όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου ο Musk εξέφρασε έντονη υποστήριξη προς τον Ντόναλντ Τραμπ και όταν φάνηκε ότι ο νέος Πρόεδρος θα τον ανταμείψει δίνοντας του μία θέση υψηλής ευθύνης το Bluesky άρχισε να προσελκύει εκατομμύρια νέους χρήστες.

Κατά την περίοδο της ραγδαίας αύξησης χρηστών μετά τις εκλογές, το πλήρες προσωπικό 20 ατόμων του Bluesky μερικές φορές δυσκολευόταν να διαχειριστεί την εισροή χρηστών με την πλατφόρμα να πέφτει προσωρινά αρκετές φορές. Καθώς η ανάπτυξη συνεχίζεται, το Bluesky είναι πλέον καλύτερα εξοπλισμένο για να διαχειρίζεται τη βάση χρηστών του χωρίς διακοπές που ενδεχομένως το καθιστά αναξιόπιστο για αρκετούς χρήστες. Η εταιρεία προσπαθώντας να είναι σε άμεση επαφή με τους χρήστες ανέφερε ότι αύξησε τον αριθμό των συντονιστών περιεχομένου με τους οποίους συνεργάζεται, από 25 σε 100 εξωτερικούς συνεργάτες.

Ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του Bluesky είναι η αποκεντρωμένη πλατφόρμα του που δίνει έμφαση στην προσαρμογή και τον έλεγχο από τους χρήστες. Είναι εύκολο να ρυθμίσετε τι θέλετε να βλέπετε μέσω λιστών χρηστών, πακέτων εκκίνησης και λέξεων που μπορείτε να αποκλείσετε. Οι πιο έμπειροι χρήστες έχουν ακόμη και τη δυνατότητα να στήσουν τους δικούς τους παρόχους φιλοξενίας ιστοσελίδων αν αποφασίσουν να ακολουθήσουν αυτή τη διαδικασία.

Παρά το γεγονός ότι το Bluesky κατακτά επί του παρόντος το ρεύμα της εποχής, το Threads της Meta, μια άλλη εναλλακτική του X συνεχίζει να αναπτύσσεται και παραμένει σημαντικά μεγαλύτερο σε μέγεθος ή αν θέλετε σε απόλυτα νούμερα. Ο Alec Booker, εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι πάνω από 35 εκατομμύρια νέοι χρήστες εγγράφηκαν στο Threads τον Νοέμβριο. Αισθανόμενη την ανταγωνιστική πίεση η Meta ανακοίνωσε σχέδια για περισσότερες επιλογές προσαρμογής που θα προστεθούν στο Threads ενισχύοντάς το σε αυτήν την κρίσιμη στροφή.

*Με στοιχεία από το Wired. 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookBluesky και Instagram.