Στον κόσμο της ψηφιακής δημιουργίας, όπου τα όρια ανάμεσα στο επαγγελματικό, το προσωπικό και το προκλητικό περιεχόμενο έχουν από καιρό διαλυθεί, το OnlyFans αποφασίζει να φορέσει… σακάκι. Η πιο αμφιλεγόμενη πλατφόρμα του διαδικτύου, σύμβολο μιας νέας, ωμής και άμεσης οικονομίας του σώματος και της εικόνας κάνει στροφή προς την εκπαίδευση. Όχι δεν πρόκειται για άλλο ένα σεμινάριο αυτοβελτίωσης, αλλά για μια επιχειρηματική πρωτοβουλία που θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι δημιουργοί του διαδικτύου αντιλαμβάνονται τη δύναμή τους.
Η Ρέιτσελ ΜακΚρέρι (Rachael McCrary) σχεδιάστρια εσωρούχων, επιχειρηματίας και πρώην SuicideGirl αναλαμβάνει να διδάξει στο OnlyFans τα μαθήματα που το Χάρβαρντ δε θα τολμούσε να ανοίξει: πως να χτίζεις ένα brand, πως να προσελκύεις επενδυτές και πως να επιβιώνεις ως γυναίκα στον σκληρό κόσμο της επιχειρηματικότητας. Το πρόγραμμα της ΜακΚρέρι με τέσσερα βίντεο που θα ανέβουν στην πλατφόρμα είναι η πρώτη απόπειρα του OnlyFans να παρουσιάσει περιεχόμενο καθαρά επιχειρηματικού χαρακτήρα, απομακρυνόμενο για λίγο από την ετικέτα της “adult” πλατφόρμας που το συνοδεύει από τη γέννησή του.
Η ιδέα γεννήθηκε πέρυσι στο τεχνολογικό συνέδριο Summit Baja, όταν η ΜακΚρέρι γνώρισε τη διευθύνουσα σύμβουλο του OnlyFans, Κίλι Μπλερ. «Το OnlyFans είναι μια κοινότητα με πάνω από 4 εκατομμύρια δημιουργούς-επιχειρήσεις. Ήταν φυσικό να γίνει ο χώρος όπου θα μοιραστούμε γνώσεις για την επιχειρηματικότητα» δήλωσε η Μπλερ. Αν κάποιος γνωρίζει τι σημαίνει να μετατρέπεις την ατομική σου παρουσία σε επιχειρηματική δύναμη αυτοί είναι οι δημιουργοί του OnlyFans. Από γυμνά σώματα έως μουσικούς, κωμικούς, σεφ ή personal trainers, η πλατφόρμα έχει γίνει ένας παγκόσμιος μικρόκοσμος της νέας οικονομίας της προσοχής, όπου κάθε “ακολούθηση” μπορεί να μεταφραστεί σε έσοδο.
Η ΜακΚρέρι 48 ετών γνωρίζει από πρώτο χέρι τι σημαίνει να αντιμετωπίζεσαι με καχυποψία σε έναν χώρο που παραμένει βαθιά συντηρητικός. Ως πρώην μέλος του SuicideGirls, της διαδικτυακής κοινότητας εναλλακτικών pin-up μοντέλων των αρχών του 2000 είδε συναδέλφους της να την κρίνουν για το παρελθόν της, ενώ εργαζόταν σε εταιρείες μόδας. «Σε μια δουλειά οι συνάδελφοί μου άνοιξαν τις φωτογραφίες μου στο γραφείο. Ήθελα απλώς να κλάψω» θυμάται. Το περιστατικό εκείνο στάθηκε αφορμή για να ξεκινήσει τις δικές της επιχειρήσεις και να αναλάβει τον έλεγχο της εικόνας της.
Η εμπειρία της στον χώρο των startups ήταν εξίσου αποκαλυπτική. «Όταν παρουσίαζα εσώρουχα σε επενδυτές τεχνολογίας, ένιωθα ότι έπρεπε να αποδείξω διπλά την αξία μου». Δεν είχε άδικο. Σύμφωνα με το Inc., μόλις 1% των εταιρειών που χρηματοδοτήθηκαν από venture capital το 2024 είχαν επικεφαλής αποκλειστικά γυναίκες. Η δική της εταιρεία, η Spice Rack ανήκει σ’ αυτό το μικρό, αλλά ανθεκτικό ποσοστό έχοντας τη στήριξη της Sequoia Partners China και της Mucker Capital.
«Το να έχεις υπάρξει γυμνή στο διαδίκτυο και να σηκώνεις κεφάλαια από τα μεγαλύτερα funds του κόσμου είναι ένα πολύ σπάνιο Venn diagram», δηλώνει με ειλικρίνεια η ΜακΚρέρι. Στο OnlyFans ωστόσο βρήκε έναν χώρο που δε χρειάζεται να απολογηθεί. Η ίδια σχεδιάζει εκτός από τα μαθήματα μια σειρά ρούχων Spice Rack x OnlyFans που θα κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά ένα υβρίδιο αισθητικής και επιχειρηματικότητας, όπως και η ίδια η διαδρομή της.
Η νέα πρωτοβουλία του OnlyFans δεν είναι απλώς μια επικοινωνιακή στροφή. Είναι ένα πείραμα επανατοποθέτησης, μια προσπάθεια να αποδείξει ότι η πλατφόρμα δεν περιορίζεται σε γυμνό περιεχόμενο, αλλά μπορεί να λειτουργήσει ως σχολή για δημιουργούς κάθε είδους. Μετά το επεισοδιακό 2021 όταν η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα απαγορεύσει το σεξουαλικά ρητό περιεχόμενο, για να ανακαλέσει λίγες μέρες αργότερα, η ανάγκη διαφοροποίησης έγινε ζωτική.
Ο συνιδρυτής της εταιρείας, Τιμ Στόκλι παραιτήθηκε τότε και ίδρυσε τη συνδρομητική πλατφόρμα Subs που στοχεύει σε πιο “brand-friendly” περιεχόμενο. Το OnlyFans από την πλευρά του φαίνεται να επιλέγει έναν πιο σύνθετο δρόμο: να διατηρήσει τη ριζοσπαστική του ταυτότητα, αλλά να την εμπλουτίσει με δημιουργίες που θα έχουν εμπορική και παιδευτική αξία.
Η Μπλερ το συνοψίζει καθαρά: «Το OnlyFans φιλοξενεί ένα ευρύ φάσμα περιεχομένου, δίνοντας στους δημιουργούς τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσουν πώς επικοινωνούν με το κοινό τους και πώς αξιοποιούν οικονομικά τη δουλειά τους». Η κίνηση της ΜακΚρέρι είναι παράδειγμα αυτής της νέας εποχής: η επιχειρηματίας χρησιμοποιεί τη δική της ιστορία για να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει άλλες γυναίκες που θέλουν να μετατρέψουν τη δημιουργικότητά τους σε βιώσιμη επιχείρηση.
Η ανάγκη είναι υπαρκτή. Η ΜακΚρέρι έχει δεχθεί πλήθος μηνυμάτων από γυναίκες δημιουργούς, sex workers, influencers που αναζητούν τρόπους να ξεκινήσουν τις δικές τους εταιρείες ή να μεταβούν σε άλλους επαγγελματικούς χώρους. Μία από αυτές της είπε μετά από ένα πάνελ όπου αποκάλυψε το παρελθόν της: «Δεν ήξερα ότι ήσουν γυμνή στο διαδίκτυο και αυτό με κάνει να πιστεύω ότι μπορώ κι εγώ να έχω μια καριέρα μετά από αυτό».
Η φράση αυτή είναι ίσως ο πυρήνας όλης της προσπάθειας. Γιατί το OnlyFans πέρα από τις προκαταλήψεις έχει δώσει φωνή σε ανθρώπους που μέχρι χθες δεν είχαν θέση στη συμβατική οικονομία των media και τώρα μέσα από αυτή τη συνεργασία φαίνεται να δοκιμάζει κάτι πιο ριζοσπαστικό: να γίνει το ίδιο ένα εργαστήριο οικονομικής αυτοδιάθεσης.
Αν τα μαθήματα της ΜακΚρέρι πετύχουν μπορεί να ανοίξουν μια νέα σελίδα για το OnlyFans όχι μόνο ως πλατφόρμα περιεχομένου, αλλά ως σχολή δημιουργικής επιχειρηματικότητας. Ένα μέρος όπου το σώμα, η εικόνα και η ιδέα δεν χωρίζονται, αλλά συνεργάζονται για να γεννήσουν νέες μορφές δύναμης.
Η πιο ενδιαφέρουσα πτυχή αυτής της ιστορίας να είναι η εξής: η πλατφόρμα που κάποτε κατηγορήθηκε ότι εμπορευματοποιεί την επιθυμία, σήμερα διδάσκει πως να μετατρέπεις την επιθυμία σε επιχειρηματική πράξη και αυτό όσο κι αν ξενίζει είναι η πιο αυθεντική μορφή εκπαίδευσης στη νέα εποχή του διαδικτύου.
*Με στοιχεία από το Wired
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.
Στον κόσμο της ψηφιακής δημιουργίας, όπου τα όρια ανάμεσα στο επαγγελματικό, το προσωπικό και το προκλητικό περιεχόμενο έχουν από καιρό διαλυθεί, το OnlyFans αποφασίζει να φορέσει… σακάκι. Η πιο αμφιλεγόμενη πλατφόρμα του διαδικτύου, σύμβολο μιας νέας, ωμής και άμεσης οικονομίας του σώματος και της εικόνας κάνει στροφή προς την εκπαίδευση. Όχι δεν πρόκειται για άλλο ένα σεμινάριο αυτοβελτίωσης, αλλά για μια επιχειρηματική πρωτοβουλία που θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι δημιουργοί του διαδικτύου αντιλαμβάνονται τη δύναμή τους.
Η Ρέιτσελ ΜακΚρέρι (Rachael McCrary) σχεδιάστρια εσωρούχων, επιχειρηματίας και πρώην SuicideGirl αναλαμβάνει να διδάξει στο OnlyFans τα μαθήματα που το Χάρβαρντ δε θα τολμούσε να ανοίξει: πως να χτίζεις ένα brand, πως να προσελκύεις επενδυτές και πως να επιβιώνεις ως γυναίκα στον σκληρό κόσμο της επιχειρηματικότητας. Το πρόγραμμα της ΜακΚρέρι με τέσσερα βίντεο που θα ανέβουν στην πλατφόρμα είναι η πρώτη απόπειρα του OnlyFans να παρουσιάσει περιεχόμενο καθαρά επιχειρηματικού χαρακτήρα, απομακρυνόμενο για λίγο από την ετικέτα της “adult” πλατφόρμας που το συνοδεύει από τη γέννησή του.
Η ιδέα γεννήθηκε πέρυσι στο τεχνολογικό συνέδριο Summit Baja, όταν η ΜακΚρέρι γνώρισε τη διευθύνουσα σύμβουλο του OnlyFans, Κίλι Μπλερ. «Το OnlyFans είναι μια κοινότητα με πάνω από 4 εκατομμύρια δημιουργούς-επιχειρήσεις. Ήταν φυσικό να γίνει ο χώρος όπου θα μοιραστούμε γνώσεις για την επιχειρηματικότητα» δήλωσε η Μπλερ. Αν κάποιος γνωρίζει τι σημαίνει να μετατρέπεις την ατομική σου παρουσία σε επιχειρηματική δύναμη αυτοί είναι οι δημιουργοί του OnlyFans. Από γυμνά σώματα έως μουσικούς, κωμικούς, σεφ ή personal trainers, η πλατφόρμα έχει γίνει ένας παγκόσμιος μικρόκοσμος της νέας οικονομίας της προσοχής, όπου κάθε “ακολούθηση” μπορεί να μεταφραστεί σε έσοδο.
Η ΜακΚρέρι 48 ετών γνωρίζει από πρώτο χέρι τι σημαίνει να αντιμετωπίζεσαι με καχυποψία σε έναν χώρο που παραμένει βαθιά συντηρητικός. Ως πρώην μέλος του SuicideGirls, της διαδικτυακής κοινότητας εναλλακτικών pin-up μοντέλων των αρχών του 2000 είδε συναδέλφους της να την κρίνουν για το παρελθόν της, ενώ εργαζόταν σε εταιρείες μόδας. «Σε μια δουλειά οι συνάδελφοί μου άνοιξαν τις φωτογραφίες μου στο γραφείο. Ήθελα απλώς να κλάψω» θυμάται. Το περιστατικό εκείνο στάθηκε αφορμή για να ξεκινήσει τις δικές της επιχειρήσεις και να αναλάβει τον έλεγχο της εικόνας της.
Η εμπειρία της στον χώρο των startups ήταν εξίσου αποκαλυπτική. «Όταν παρουσίαζα εσώρουχα σε επενδυτές τεχνολογίας, ένιωθα ότι έπρεπε να αποδείξω διπλά την αξία μου». Δεν είχε άδικο. Σύμφωνα με το Inc., μόλις 1% των εταιρειών που χρηματοδοτήθηκαν από venture capital το 2024 είχαν επικεφαλής αποκλειστικά γυναίκες. Η δική της εταιρεία, η Spice Rack ανήκει σ’ αυτό το μικρό, αλλά ανθεκτικό ποσοστό έχοντας τη στήριξη της Sequoia Partners China και της Mucker Capital.
«Το να έχεις υπάρξει γυμνή στο διαδίκτυο και να σηκώνεις κεφάλαια από τα μεγαλύτερα funds του κόσμου είναι ένα πολύ σπάνιο Venn diagram», δηλώνει με ειλικρίνεια η ΜακΚρέρι. Στο OnlyFans ωστόσο βρήκε έναν χώρο που δε χρειάζεται να απολογηθεί. Η ίδια σχεδιάζει εκτός από τα μαθήματα μια σειρά ρούχων Spice Rack x OnlyFans που θα κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά ένα υβρίδιο αισθητικής και επιχειρηματικότητας, όπως και η ίδια η διαδρομή της.
Η νέα πρωτοβουλία του OnlyFans δεν είναι απλώς μια επικοινωνιακή στροφή. Είναι ένα πείραμα επανατοποθέτησης, μια προσπάθεια να αποδείξει ότι η πλατφόρμα δεν περιορίζεται σε γυμνό περιεχόμενο, αλλά μπορεί να λειτουργήσει ως σχολή για δημιουργούς κάθε είδους. Μετά το επεισοδιακό 2021 όταν η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα απαγορεύσει το σεξουαλικά ρητό περιεχόμενο, για να ανακαλέσει λίγες μέρες αργότερα, η ανάγκη διαφοροποίησης έγινε ζωτική.
Ο συνιδρυτής της εταιρείας, Τιμ Στόκλι παραιτήθηκε τότε και ίδρυσε τη συνδρομητική πλατφόρμα Subs που στοχεύει σε πιο “brand-friendly” περιεχόμενο. Το OnlyFans από την πλευρά του φαίνεται να επιλέγει έναν πιο σύνθετο δρόμο: να διατηρήσει τη ριζοσπαστική του ταυτότητα, αλλά να την εμπλουτίσει με δημιουργίες που θα έχουν εμπορική και παιδευτική αξία.
Η Μπλερ το συνοψίζει καθαρά: «Το OnlyFans φιλοξενεί ένα ευρύ φάσμα περιεχομένου, δίνοντας στους δημιουργούς τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσουν πώς επικοινωνούν με το κοινό τους και πώς αξιοποιούν οικονομικά τη δουλειά τους». Η κίνηση της ΜακΚρέρι είναι παράδειγμα αυτής της νέας εποχής: η επιχειρηματίας χρησιμοποιεί τη δική της ιστορία για να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει άλλες γυναίκες που θέλουν να μετατρέψουν τη δημιουργικότητά τους σε βιώσιμη επιχείρηση.
Η ανάγκη είναι υπαρκτή. Η ΜακΚρέρι έχει δεχθεί πλήθος μηνυμάτων από γυναίκες δημιουργούς, sex workers, influencers που αναζητούν τρόπους να ξεκινήσουν τις δικές τους εταιρείες ή να μεταβούν σε άλλους επαγγελματικούς χώρους. Μία από αυτές της είπε μετά από ένα πάνελ όπου αποκάλυψε το παρελθόν της: «Δεν ήξερα ότι ήσουν γυμνή στο διαδίκτυο και αυτό με κάνει να πιστεύω ότι μπορώ κι εγώ να έχω μια καριέρα μετά από αυτό».
Η φράση αυτή είναι ίσως ο πυρήνας όλης της προσπάθειας. Γιατί το OnlyFans πέρα από τις προκαταλήψεις έχει δώσει φωνή σε ανθρώπους που μέχρι χθες δεν είχαν θέση στη συμβατική οικονομία των media και τώρα μέσα από αυτή τη συνεργασία φαίνεται να δοκιμάζει κάτι πιο ριζοσπαστικό: να γίνει το ίδιο ένα εργαστήριο οικονομικής αυτοδιάθεσης.
Αν τα μαθήματα της ΜακΚρέρι πετύχουν μπορεί να ανοίξουν μια νέα σελίδα για το OnlyFans όχι μόνο ως πλατφόρμα περιεχομένου, αλλά ως σχολή δημιουργικής επιχειρηματικότητας. Ένα μέρος όπου το σώμα, η εικόνα και η ιδέα δεν χωρίζονται, αλλά συνεργάζονται για να γεννήσουν νέες μορφές δύναμης.
Η πιο ενδιαφέρουσα πτυχή αυτής της ιστορίας να είναι η εξής: η πλατφόρμα που κάποτε κατηγορήθηκε ότι εμπορευματοποιεί την επιθυμία, σήμερα διδάσκει πως να μετατρέπεις την επιθυμία σε επιχειρηματική πράξη και αυτό όσο κι αν ξενίζει είναι η πιο αυθεντική μορφή εκπαίδευσης στη νέα εποχή του διαδικτύου.
*Με στοιχεία από το Wired
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.




