Στα δώδεκα χρόνια ζωής του το Medium έχει υποστεί πολλά σκαμπανεβάσματα. Πρόσφατα όμως, σημείωσε οικονομική άνοδο έχοντας κέρδος σε μηνιαία βάση για πρώτη φορά αυτό το καλοκαίρι. Ο CEO του Medium, Tony Stubblebine και άλλα στελέχη της εταιρείας έχουν περιγράψει την πλατφόρμα ως «ένα σπίτι για ανθρώπινη γραφή». Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι όλο και περισσότεροι «ρομποτικοί» blogger καταφεύγουν στην πλατφόρμα.

Η νεοφυής εταιρεία ανίχνευσης AI, Pangram Labs, ανέλυσε το Medium. Η εταιρεία εξέτασε ένα δείγμα 274.466 πρόσφατων αναρτήσεων σε διάστημα έξι εβδομάδων και εκτίμησε ότι πάνω από το 47% πιθανότατα δημιουργήθηκε από AI. Η πλημμύρα με περιεχόμενο «χαμηλής ποιότητας» (slop) στο Medium τείνει να είναι βαρετή, ειδικά σε σύγκριση με το «περιεχόμενο» που γεμίζει το Facebook.  Οι ετικέτες με το υψηλότερο ποσοστό πιθανώς AI-δημιουργημένου περιεχομένου περιλαμβάνουν το «NFT»—από 5.712 άρθρα με αυτή την ετικέτα τους τελευταίους μήνες, η Pangram βρήκε ότι τα 4.492, δηλαδή περίπου το 78 τοις εκατό, ήταν πιθανώς AI-γεννημένα, καθώς και τις ετικέτες «web3», «ethereum», «AI».

Η Originality AI έκανε τη δική της ανάλυση. Η εταιρεία εξέτασε ένα δείγμα αναρτήσεων από το Medium το 2018 και το συνέκρινε με ένα δείγμα από φέτος. Το 2018, το 3,4 τοις εκατό εκτιμήθηκε ως πιθανό AI-δημιουργημένο, ποσοστό που σύμφωνα με τον CEO Jon Gillham, αντιστοιχεί στο ποσοστό “ψευδώς θετικό”, καθώς τα εργαλεία AI δεν ήταν ευρέως διαδεδομένα τότε. Για το 2024 από ένα δείγμα 473 άρθρων που δημοσιεύθηκαν φέτος υπολόγισε ότι λίγο πάνω από το 40 τοις εκατό ήταν πιθανώς γραμμένα από ΑΙ. Χωρίς να γνωρίζουν τις αναλύσεις των άλλων, οι Originality και Pangram κατέληξαν σε παρόμοια συμπεράσματα για το εύρος του AI περιεχομένου.

Ο Stubblebine προσπάθησε να θολώσει τα νερά και δεν επιβεβαιώνει σε καμία περίπτωση πως το Medium έχει πρόβλημα με το AI. «Αμφισβητώ τη σημασία των αποτελεσμάτων και επίσης την ιδέα ότι αυτές οι εταιρείες ανακάλυψαν κάτι», ανέφερε. Δεν αρνείται ότι το Medium έχει δει σημαντική αύξηση σε άρθρα AI. «Πιθανότατα, το περιεχόμενο AI που δημοσιεύεται στο Medium έχει δεκαπλασιαστεί από την αρχή της χρονιάς», λέει. Επιπλέον αντιμετωπίζει γενικά το φαινόμενο του AI «χαμηλής ποιότητας» με εχθρική στάση: «Είμαστε ενάντια στο περιεχόμενο που προέρχεται από AI». Διαφωνεί όμως με τη χρήση των ανιχνευτών AI για την εκτίμηση του προβλήματος, εν μέρει επειδή ισχυρίζεται ότι δεν μπορούν να διαχωρίσουν τα αμιγώς AI-δημιουργημένα κείμενα από τα κείμενα όπου η AI έχει χρησιμοποιηθεί επιφανειακά.

Σύμφωνα με τον Stubblebine, το Medium δοκίμασε αρκετούς ανιχνευτές AI και αποφάσισε ότι δεν ήταν αποτελεσματικοί. Ο Stubblebine επίσης κατηγόρησε την Pangram Labs για «εκβιασμό μέσω Τύπου» επειδή ο Spero, CEO της Pangram, έστειλε email με τα αποτελέσματα της ανάλυσης. Τα εργαλεία ανίχνευσης AI είναι πράγματι ελλιπή. Λειτουργούν αναλύοντας κείμενα και κάνοντας προβλέψεις. Επομένως μπορεί να δώσουν ψευδώς θετικά και αρνητικά αποτελέσματα. Χρειάζεται προσοχή στη χρήση τους για την αξιολόγηση μεμονωμένων κειμένων και έργων τέχνης, ειδικά με τη νέα γενιά εργαλείων που τα παρακάμπτουν. Έχουν όμως χρησιμότητα ως βαρόμετρο για την εκτίμηση των αλλαγών στην ποσότητα περιεχομένου που παράγεται από AI σε ορισμένες πλατφόρμες και ιστότοπους και μπορούν να βοηθήσουν ερευνητές, δημοσιογράφους και το κοινό να εντοπίσουν τάσεις.

«Η πρόσβαση στο ακατέργαστο σύνολο των δημοσιεύσεων στο Medium δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική δραστηριότητα όσον αφορά τις προτάσεις και τις προβολές. Η συντριπτική πλειονότητα των ανιχνεύσιμων AI-δημιουργημένων ιστοριών στις ακατέργαστες ροές αυτών των θεμάτων ήδη έχουν μηδενικές προβολές». Πιστεύει ότι το Medium περιέχει αποτελεσματικά φίλτρα AI με τον συνδυασμό του συστήματος γενικής φιλτραρίσματος ανεπιθύμητου περιεχομένου και ανθρώπινης εποπτείας.

Πηγή: Google

Πολλοί λογαριασμοί που εμφανίζονται να δημοσιεύουν μεγάλες ποσότητες υλικού AI φαίνεται να έχουν ελάχιστη ή μηδενική αναγνωσιμότητα. Ένας λογαριασμός που εντοπίστηκε από την Pangram Labs ως συγγραφέας πιθανώς AI-δημιουργημένων αναρτήσεων για τα κρυπτονομίσματα, για παράδειγμα, δημοσίευσε έξι φορές σε μια ημέρα χωρίς καμία αλληλεπίδραση στις αναρτήσεις υποδηλώνοντας αμελητέα επιρροή. Άλλες επισημασμένες αναρτήσεις φαίνεται να έχουν πρόσφατα αφαιρεθεί· ενώ κάποιες μπορεί να αφαιρέθηκαν εθελοντικά, άλλες μπορεί να αφαιρέθηκαν από το Medium μέρες ή εβδομάδες μετά τη δημοσίευση. Σύμφωνα με τον Stubblebine, το Medium μερικές φορές καθυστερεί σκόπιμα την αφαίρεση ανεπιθύμητων αναρτήσεων, αν έχει εντοπίσει «κυκλώματα ανεπιθύμητου περιεχομένου» που προσπαθούν να χειραγωγήσουν το σύστημα.

Η μηδενική αναγνωσιμότητα δεν ισχύει για όλες τις περιπτώσεις, όμως. Άλλα άρθρα που επισημάνθηκαν ως πιθανώς AI-δημιουργημένα από την Pangram, την Originality, και την εταιρεία ανίχνευσης AI Reality Defender είχαν εκατοντάδες «χτυπήματα» (claps), που είναι παρόμοια με τα «μου αρέσει» σε άλλες πλατφόρμες, υποδηλώνοντας ότι έχουν σημαντικά υψηλότερη αναγνωσιμότητα από το μηδέν.

Ο Stubblebine θεωρεί τους ανθρώπους ως τον ακρογωνιαίο λίθο της προσέγγισης ποιότητας του Medium. Τονίζει χαρακτηριστικά πως το Medium βασίζεται πλέον ουσιαστικά στην ανθρώπινη επιμέλεια. Αναφέρεται στους 9.000 συντάκτες των εκδόσεων του Medium, καθώς και στην πρόσθετη ανθρώπινη αξιολόγηση για ιστορίες που μπορούν να διανεμηθούν ευρύτερα. Εκεί εκτιμά πως βρίσκεται η ουσία και ο χρόνος θα κρίνει ποιος τελικά έχει δίκιο.

 

*Με στοιχεία από το Wired.

 

➥ Διαβάστε επίσης: Τελικά τα emojis βοηθούν ή πληγώνουν την επικοινωνία;