Μέχρι τώρα, το ChatGPT ήταν κυρίως περιορισμένο στο να δημιουργεί απαντήσεις από τα δεδομένα εκπαίδευσής του που είναι ενημερωμένα μέχρι τον Οκτώβριο του 2023 για το GPT-4 και είχε περιορισμένες δυνατότητες αναζήτησης στο διαδίκτυο. Οι αναζητήσεις για γενικά θέματα θα εξακολουθήσουν να βασίζονται στις πληροφορίες του ίδιου του μοντέλου, αλλά τώρα το ChatGPT θα αναζητά αυτόματα στο Διαδίκτυο απαντήσεις που απαιτούν πρόσφατες πληροφορίες, όπως αθλητικά, μετοχές ή ειδήσεις της ημέρας και έχει τη δυνατότητα να παραδώσει αποτελέσματα με πλούσια πολυμέσα. Οι χρήστες θα μπορούν επίσης να ενεργοποιούν χειροκίνητα την αναζήτηση στον ιστό, αλλά σε γενικές γραμμές το chatbot θα αποφασίζει μόνο του πότε μια απάντηση χρειάζεται πληροφορίες από το Διαδίκτυο τονίζει χαρακτηριστικά ο Adam Fry, επικεφαλής προϊόντων αναζήτησης της OpenAI.

Αυτή η νέα δυνατότητα είναι αρχικά διαθέσιμη στους συνδρομητές που πληρώνουν. Η OpenAI σκοπεύει να την προσφέρει δωρεάν αργότερα ακόμα και όταν οι χρήστες δεν είναι “συνδρομητές”. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να συνδυάσει την αναζήτηση με τις φωνητικές δυνατότητες και το Canvas, την διαδραστική πλατφόρμα της για προγραμματισμό και συγγραφή, αν και αυτές οι δυνατότητες δεν θα είναι διαθέσιμες στην αρχική κυκλοφορία που ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες.

Η OpenAI είναι η τελευταία τεχνολογική εταιρεία που παρουσιάζει έναν βοηθό αναζήτησης που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη, ανταγωνιζόμενη παρόμοια εργαλεία από ανταγωνιστές, όπως η Google, η Microsoft και η startup Perplexity. Η Meta επίσης φημολογείται ότι αναπτύσσει τη δική της μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη. Όπως στην πλατφόρμα της Perplexity, οι χρήστες της αναζήτησης ChatGPT μπορούν να αλληλεπιδρούν με το chatbot σε φυσική γλώσσα και αυτό προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας μίας απάντησης που έρχεται μέσα από τα δεδομένα της τεχνητής νοημοσύνης με πηγές και συνδέσμους για περαιτέρω ανάγνωση. Αντιθέτως, οι «AI rviews» της Google παρέχουν μια σύντομη περίληψη με τεχνητή νοημοσύνη στην κορυφή της ιστοσελίδας, καθώς και μια παραδοσιακή λίστα με “συγγενείς” συνδέσμους.

Αυτά τα νέα εργαλεία θα μπορούσαν τελικά να ανταγωνιστούν το 90% του μεριδίου της Google στην αγορά των Διαδικτυακών αναζητήσεων. Η αναζήτηση μέσω τεχνητής νοημοσύνης είναι ένας πολύ σημαντικός τρόπος για να προσελκύσει περισσότερους χρήστες, δηλώνει ο Chirag Shah, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον που ειδικεύεται στις Διαδικτυακές αναζητήσεις. Πιστεύει ωστόσο με κρύα σκέψη πως είναι απίθανο να περιοριστεί η κυριαρχία της Google σε αυτό το επίπεδο. Η προσπάθεια της Microsoft με το Bing είχε ελάχιστο αντίκτυπο στην αγορά, αναφέρει ο Shah.

Το νέο εργαλείο της OpenAI μπορεί να παρέχει εξαιρετικά προσαρμοσμένες απαντήσεις που αξιοποιούν το ιστορικό συνομιλιών, επιτρέποντας στους χρήστες να εμβαθύνουν σε μια αναζήτηση. Αυτή τη στιγμή η αναζήτηση ChatGPT μπορεί να θυμάται το ιστορικό συνομιλιών και να συνεχίζει τη συζήτηση με ερωτήσεις για το ίδιο θέμα δίχως να χάνεται πολύτιμος χρόνος.

Το ίδιο το ChatGPT μπορεί επίσης να θυμάται πράγματα για τους χρήστες που μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα, αρκετές φορές το κάνει αυτό αυτόματα. Αυτές οι «μακροπρόθεσμες» μνήμες επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο απαντά στις συνομιλίες. Η αναζήτηση δεν διαθέτει ακόμα αυτή τη δυνατότητα, καθώς μια νέα αναζήτηση στο διαδίκτυο ξεκινά από την αρχή, αλλά αναμένεται να αποκτήσει αυτή τη δυνατότητα «τους επόμενους μήνες», σύμφωνα με τον Fry. Όταν γίνει αυτό η OpenAI αναφέρει ότι θα μπορεί να παρέχει πολύ πιο εξατομικευμένα αποτελέσματα με βάση όσα γνωρίζει.

Για την ανάπτυξη της λειτουργίας αναζήτησης του ChatGPT, η OpenAI αξιοποίησε τις συνεργασίες της με ειδησεογραφικούς οργανισμούς όπως οι Reuters, Atlantic, Le Monde, Financial Times, Axel Springer, Condé Nast, και Time. Όμως τα αποτελέσματά της περιλαμβάνουν πληροφορίες όχι μόνο από αυτούς τους εκδότες, αλλά και από οποιαδήποτε άλλη πηγή στο Διαδίκτυο που δεν μπλοκάρει ενεργά το ρομπότ αναζήτησής της.

Παρά την ενισχυμένη δυνατότητα αναζήτησης στο Διαδίκτυο και διασταύρωσης πηγών, το εργαλείο δεν είναι άτρωτο στην επίμονη τάση των γλωσσικών μοντέλων AI να κάνουν λάθη. «Ειδικά όταν ρωτάτε για ανακριβή γεγονότα ή συμβάντα που δεν έχουν συμβεί, η μηχανή μπορεί ακόμα να προσπαθήσει να διατυπώσει μια πειστική απάντηση που δεν είναι απαραίτητα σωστή». Επίσης ότι υπάρχει κίνδυνος η παραπληροφόρηση να περάσει στις απαντήσεις του ChatGPT από το Διαδίκτυο, αν η εταιρεία δεν έχει φιλτράρει επαρκώς τις πηγές της.

Το μέλλον κι ο χρόνος θα δείξουν κατά πόσο θα πετύχει αυτό νέο εγχείρημα που είναι ικανό να αλλάξει τις παγκόσμιες ισορροπίες.

 

☞︎ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookX/Twitter και Instagram.