Τα τελευταία χρόνια, αρκετές γυναίκες ηθοποιοί έχουν δηλώσει δημόσια είτε ότι δεν νιώθουν άνετα στα γυρίσματα ερωτικών σκηνών είτε πως ρετουσάρουν τα σώματα τους με λάθος τρόπο στο μοντάζ. Ένα παράδειγμα είναι η Kate Winslet, η οποία είχε δηλώσει στους New York Times πως απαγόρευσε στον σκηνοθέτη Craig Zobel της τηλεοπτικής σειράς Mare of Easttown να κόψει ένα μέρος από την κοιλιά της σε μια ερωτική σκηνή γιατί του φάνηκε πιο μεγάλη απ’ ότι έπρεπε. Επίσης, απαίτησε από την παραγωγή να αφαιρέσουν το υπερβολικό ρετούς στο πρόσωπο της απ’ τις αφίσες της σειράς γιατί ξέρει πολύ καλά πόσες γραμμές έχουν τα μάτια της, αλλιώς δεν θα επιτρέψει τη δημοσίευση τους. Κι αυτό γιατί η ηρωίδα που υποδύεται είναι μία πλήρως λειτουργική γυναίκα με τα ψεγάδια της και το σώμα της κινείται με τέτοιο τρόπο που ταιριάζει στην ηλικία της, τη ζωή της και την καταγωγή της.
Από την άλλη, η Emma Thompson, στη συνέντευξη τύπου για την ταινία της, Good Luck To You, Leo Grande στη Berlinale αποθεώθηκε όταν υποστήριξε πως δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε φυσικά σώματα στην οθόνη γιατί βλέπουμε μόνο εκείνα που έχουν χτιστεί. Πρόσθεσε πως αν σταθεί μπροστά στον καθρέφτη πάντα ρουφάει την κοιλιά της και στέκεται αλλιώς.
«Είναι τρομακτικό! Αυτό όμως είναι το πρόβλημα: οι γυναίκες δέχονται πλύση εγκεφάλου σε όλη τη ζωή τους να μισούν το σώμα τους. Και ό,τι μας περιβάλλει, απλά μας υπενθυμίζει πόσο απέχουμε από την τελειότητα, ότι όλα είναι λάθος σ’ εμάς. Ότι πρέπει να είσαι έτσι. (σηκώνεται όρθια) Προσπαθήστε να σταθείτε σε έναν καθρέφτη, βγάλτε τα ρούχα σας και μην κουνιέστε. Μην κουνιέστε. Απλά αποδεχτείτε το και μην το κρίνετε».Συμπλήρωσε πως είναι το δυσκολότερο πράγμα που χρειάστηκε ποτέ να κάνει και δεν το έχει επιχειρήσει ποτέ όσα χρόνια είναι ηθοποιός.
Τώρα, η Alicia Vikander, σε συνέντευξη της στο βρετανικό Harper’s Bazaar, με αφορμή την κινηματογραφική εκδοχή της Irma Vep, στην οποία πρωταγωνιστεί, μίλησε για την κατάσταση που επικρατούσε στο πλατώ ενώ γύριζαν μια ερωτική σκηνή. Είπε πως στην αρχή της καριέρας της έχει βρεθεί σε καταστάσεις που δεν ένιωθε προστατευμένη και συγκεκριμένα και θυμάται μια περίπτωση που ήταν στο σετ και όλοι τριγύρω έκαναν τη δουλειά τους χωρίς να ασχολούνται πως υπήρχε εκείνη, μια γυμνή ηθοποιός για δύο ώρες.
«Υποτίθεται ότι κάποιος θα έπρεπε να έρθει να με σκεπάσει με μια ρόμπα αλλά δεν ήρθε ποτέ. Και δεν κατάλαβα τότε τη σοβαρότητα της κατάστασης. Είναι κάτι που συνειδητοποίησα αργότερα. Δεν ήταν καθόλου σωστό αυτό, θα έπρεπε να με φροντίσουν. Το γυμνό στο σινεμά δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Δεν μπορείς να αυτοσχεδιάσεις σε μια σκηνή ερωτικής οικειότητας, υπάρχει συγκεκριμένη χορογραφία που πρέπει να ακολουθήσεις. Είναι ό,τι χειρότερο αυτές οι σκηνές. Ναι, έχω κάνει αρκετές, έχω εμφανιστεί γυμνή, νιώθω πολύ άνετα με το σώμα μου, αλλά δεν είναι ποτέ εύκολο». ανέφερε.
Και κάπου εδώ, ίσως πρέπει να ξεκινήσει μία ακόμα μεγαλύτερη συζήτηση για το κενό μεταξύ action και παρασκηνίου.