Καθώς το “Βαϊάνα 2” ξεπερνά τα 600 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office, η επιτυχημένη ταινία κινουμένων σχεδίων σηματοδοτεί μια νέα περίοδο επιτυχίας για τη Disney. Μετά τις ταραχώδεις χρονιές του 2022 και 2023 η ταινία φαίνεται ότι θα γίνει η τρίτη ταινία της χρονιάς για το στούντιο που θα φτάσει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια, μετά τις “Inside Out 2” και “Deadpool & Wolverine”.

Αυτός ο θρίαμβος δείχνει ότι η Disney κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία τόσο τις κινηματογραφικές κυκλοφορίες όσο και τη streaming πλατφόρμα προς όφελός της αποδεικνύοντας ότι το περιεχόμενό της συνεχίζει να έχει απήχηση στους καταναλωτές, μικρούς και μεγάλους. Η Disney δικαιώνεται, καθώς επενδύει ξανά στον Κινηματογράφο και το Disney+, κάνοντας κάποιους συμβιβασμούς σχετικά με τα όσα είχε σχεδιάσει στο κομμάτι των σειρών με στόχο να χτυπήσει ακόμα και το Netflix.

Το “Βαϊάνα 2” πιθανότατα θα αποτελεί την κορυφαία επιτυχία αυτής της στρατηγικής στροφής. Το sequel αρχικά είχε αναπτυχθεί ως σειρά για το Disney+, αλλά άλλαξε πορεία μόλις λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του τον Νοέμβριο. Κίνηση υψηλού ρίσκου που φαίνεται όμως πως ήταν to the point με βάση την ανταπόκριση του κοινού.

Η πρώτη ταινία “Βαϊάνα”, η οποία κυκλοφόρησε το 2016 και απέφερε λιγότερα από 700 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως συγκαταλέγεται σταθερά στους πιο δημοφιλείς τίτλους στο Disney+ από τότε που ξεκίνησε η πλατφόρμα. Η ταινία κατατάσσεται μεταξύ των πέντε πιο streamed ταινιών στις Η.Π.Α. κάθε χρόνο από το 2020, ενώ το 2023 κατέλαβε την πρώτη θέση ξεπερνώντας κυκλοφορίες όπως το “The Super Mario Bros. Movie” και το “Elemental” της Pixar.

«Από τότε που η Nielsen άρχισε να μετράει το streaming, το κοινό έχει παρακολουθήσει σχεδόν 80 δισεκατομμύρια λεπτά από τη “Βαϊάνα”, που ισοδυναμεί με το να δεις ολόκληρη την ταινία 775 εκατομμύρια φορές», σημείωσε η εταιρεία δεδομένων στην ετήσια έκθεσή της για το 2023.

Η ταινία μπορεί κάλλιστα να επαναλάβει αυτή την επιτυχία: η “Βαϊάνα” εμφανιζόταν σχεδόν κάθε εβδομάδα στη λίστα της Nielsen με τις 10 πιο streamed ταινίες για τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2024 και το sequel πιθανότατα θα αυξήσει την προβολή της το υπόλοιπο του τέταρτου τριμήνου. Υπό αυτό το πρίσμα μια συνέχεια της “Βαϊάνα” σε μορφή σειράς streaming μπορεί να φαινόταν απόλυτα θελκτική επιλογή, ωστόσο με τη στροφή σε ένα sequel στη μεγάλη οθόνη, η ηγεσία της Disney απέδειξε ότι έχει επιτέλους συνειδητοποιήσει πως η μεγαλύτερη δύναμη του Disney+ δεν βρίσκεται στις πρωτότυπες σειρές του, αλλά στο να λειτουργεί ως πύλη προς τον κατάλογο περιεχομένου της Disney.

Η “Βαϊάνα” δεν είναι η μόνη κινηματογραφική παραγωγή που προκάλεσε σημαντική αύξηση προβολών στην πλατφόρμα, καθώς ένα ακόμη μουσικό animation της Disney, το “Encanto” κατέλαβε τη δεύτερη θέση στη λίστα της Nielsen για το 2023. Στην πραγματικότητα περισσότερες από τις μισές θέσεις αυτής της λίστας καλύφθηκαν από ταινίες της Disney, ενώ μόνο μία σειρά του Disney+, το “The Mandalorian” βρέθηκε στο top 10 των πρωτότυπων streaming παραγωγών εκείνης της χρονιάς.

Με την επαναδιαμόρφωση της σειράς “Βαϊάνα” σε ταινία “Βαϊάνα 2” λοιπόν η Disney δημιούργησε μια κατάσταση win-win: τεράστια έσοδα από τις κινηματογραφικές αίθουσες κι ελπίδα για σπουδαία νούμερα στο Disney+ μόλις το sequel φτάσει στο streaming. Οι επαναλαμβανόμενες προβολές από μικρά παιδιά θα μπορούσαν να μετατρέψουν τη “Βαϊάνα 2” σε παράγοντα προβολών για πολλά χρόνια που θα γράψει τη δική του ιστορία.

Παράλληλα, οι προϋπολογισμοί των σειρών streaming φαίνεται να μειώνονται υπό τη διαχείριση του νέου CEO. Άλλωστε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες υπό την ομπρέλα της Disney τα τελευταία χρόνια είναι το “The Bear”, μια σχετικά απλή χαμηλού κόστους σειρά. Ο προϋπολογισμός της είναι περίπου 3-5 εκατομμύρια δολάρια ανά επεισόδιο, σύμφωνα με την Luminate Film & TV, περίπου το ένα τρίτο του κόστους μιας σεζόν του “The Mandalorian”.

Η στροφή είναι δεδομένα και σενάρια που προετοιμάζονταν για σειρές δεν αποκλείεται τώρα να γίνουν ταινίες. Μία στροφή που αξίζει να σημειωθεί και μένει να δείξει ο χρόνος που θα καταλήξει όλο αυτός ο κύκλος που δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως στην κορυφή της πυραμίδας του έχει το κέρδος.

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookBluesky και Instagram.