Σύμφωνα με UNESCO, το ραδιόφωνο είναι «ένα ισχυρό μέσο» που εκφράζει την «ποικιλομορφία» και αποτελεί πλατφόρμα για «δημοκρατικό διάλογο» – ακόμα και αν αυτός δεν πραγματοποιείται με λόγια, αλλά με νότες. Η δύναμη των συχνοτήτων και η απόλαυση του να είσαι ραδιοφωικός παραγωγός έχει αγγίξει και την έβδομη τέχνη που έχει αφιερώσει πολλές αράδες σεναρίων στον μαγικό αυτό κόσμο του ραδιοφώνου. Τι και αν υπάρχει η πεποίθηση ότι το ραδιόφωνο δεν είναι όπως παλιά, καθώς έχει αποδυναμωθεί από την τεχνολογία και την ιντερνετική μουσική, υπάρχουν πολλές ταινίες, (από κωμωδίες, δράματα, θρίλερ μέχρι και βιογραφικά έργα) που ακολουθούν ραδιοφωνικούς παραγωγούς και το έργο τους πίσω από το μικρόφωνο του στούντιο.
Good Morning, Vietnam (1987)
Η ταινία δεν μπορεί παρά να βρίσκεται στο νούμερο ένα μιας τέτοιας λίστας. Κλασική ταινία που έχει αφήσει ιστορία τόσο για το αντιπολεμικό περιεχόμενό της όσο και για την υποκριτική δεινότητα του Robin Williams. Ποιος δεν έχει στο μυαλό του τη φωνή του να ξεκινάει την εκπομπή με το επικο: «Gooooood Moooorning Vietnaaaaaaam», που μάλιστα στην ταινία προκάλεσε και την αντίδραση του προϊσταμένου του. Η ταινία ακολουθεί τον χαρακτήρα του Williams, Adrian Cronauer, καθώς στέλνεται στο Βιετνάμ για να αναλάβει τον ραδιοφωνικό σταθμό των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων με στόχο την ψυχαγωγία των στρατιωτών.
Ο ρόλος είναι λες και ήταν προσαρμοσμένος στον πολύπλευρο χαρακτήρα του Robin Williams που συνδυάζει χιούμορ (συχνά σκοτεινό) με μία την ευαίσθητη πλευρά της προσωπικότητας του που είναι σε θέση σε μία τόσο δύσκολη συνθήκη όσο ένας πόλεμος, να μετατοπίσει την εστίαση σε λίγα δευτερόλεπτα. Του επιτρέπεται να είναι αστείος, κυνικός, ευαίσθητος και δραματικός μέσα στον ίδιο ρόλο.
Μέσα σε λίγες μέρες, η απήχησή του εκτοξεύεται με την αυτοσχεδιαστική και γεμάτη ενέργεια προσέγγισή του στα ραδιοκύματα στη Σαϊγκόν. Είναι μοναδικός, καθώς το οριακά ασεβές για έναν πόλεμο στυλ του δεν μοιάζει με κανενός άλλου παραγωγού.
Φυσικά, η αναπόφευκτη σύγκρουση συμβαίνει όταν ο Cronauer βιώνει τη φρίκη του πολέμου από πρώτο χέρι και αρχίζει να χρησιμοποιεί τη δύναμή του πίσω από το μικρόφωνο του για να μεταφέρει στην Αμερική την αλήθεια για τον αιματηρό αυτό πόλεμο στο Βιετνάμ. Μία ταινία που βασίζεται στην ισχυρή αυτή προσωπικότητα του Robin Williams που δεν έλαβε τυχαία υποψηφιότητα καλύτερου ηθοποιού για την ερμηνεία του εδώ και κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του.
Μέχρι το τέλος αυτής της ταινίας, Απλά θα θέλετε κάθε πρωί να λέτε «Gooooood Moooorning Vietnaaaaaaam!»
Talk Radio (1988)
Το Talk Radio θεωρείται μια από τις καλύτερες ταινίες του Oliver Stone. Ήταν επίσης η ταινία που σύστησε στον κόσμο τον καταπληκτικό Eric Bogosian ως παρουσιαστή ραδιοφωνικού talk show Barry Champlain: έναν άνθρωπο που κυριεύεται από το μίσος και οι προσβολές κυριαρχούν στη ραδιοφωνική εκπομπή του στο Ντάλας λίγο πριν αποκτήσει εθνική εμβέλεια. Ο Champlain είναι ένας εύστροφος, ετοιμόλογος και ιδιαίτερα κυνικός παρουσιαστής και οι καλεσμένοι του είναι μια μίξη από παράξενους, φανατικούς, δεξιούς και εξαρτημένους.
Η ταινία διαδραματίζεται ως επί το πλείστον στο ραδιοφωνικό στούντιο καθώς ο Barry χειρίζεται τις εισερχόμενες κλήσεις. Έχει ένα μοναδικό ταλέντο γρήγορης σκέψης που εκμεταλλεύεται τα λεγόμενα του κάθε καλούντα για να δημιουργήσει ένα μικρό σοκ, χωρίς να υπάρχει ο χρόνος αντίδρασης καθώς ακολουθεί άμεσα η επόμενη κλήση. Η αύρα του και το momentum του είναι ακαταμάχητα για τους ίδιους λόγους που τα ατυχήματα προσελκύουν πλήθη χωρίς ουσιαστικά κανείς να μπορέσει να εξηγήσει γιατί.
Το Talk Radio είναι ένα ζοφερό ταξίδι στην απελπισία. Μια προσαρμογή του θεατρικού έργου του Bogosian καθώς και του βιβλίου Talked to Death: The Life and Murder of Alan Berg του Stephen Singular. O σκηνοθέτης Oliver Stone εμβαθύνει στις σκοτεινές πτυχές μιας διαλυμένης κοινωνίας όπου η βρωμιά ξεχύνεται στο νυχτερινό ραδιόφωνο. Παίρνει τις προκαταλήψεις της Αμερικής και τη βασανισμένη προσωπικότητα του Champlain και τα κοιτάζει κατάματα αναδεικνύοντας τη ματαιότητα των αμερικανικών υποσχέσεων που η ανθρωπιά και η αξιοπρέπεια θυσιάζονται στο βωμό της φήμης και του κέρδους.
The Boat That Rocked (2009)
Πρόκειται για μια βρετανική κωμωδία του σε σενάριο και σκηνοθεσία του Richard Curtis, για το πειρατικό ραδιόφωνο στο Ηνωμένο Βασίλειο τη δεκαετία του 1960. Την περίοδο αυτή, διάφοροι πειρατικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί εξέπεμπαν στο Ηνωμένο Βασίλειο από πλοία σε διεθνή ύδατα, ειδικευμένοι στη ροκ και ποπ μουσική που δεν ακουγόταν στο ραδιόφωνο του BBC. Στην ταινία συμμετέχουν οι Philip Seymour Hoffman, Bill Nighy, Rhys Ifans, Nick Frost και Kenneth Branagh.
Διαδραματίζεται το 1966 και αφηγείται την ιστορία του πειρατικού ραδιοφωνικού σταθμού “Radio Rock” και των παραγωγών του που μετέδιδαν ροκ και ποπ μουσική στο Ηνωμένο Βασίλειο από ένα πλοίο αγκυροβολημένο στη Βόρεια Θάλασσα, ενώ η βρετανική κυβέρνηση προσπαθούσε να τα κλείσει.
Μία ταινία για τη δύναμη της μουσικής, της ελεύθερης έκφρασης και τη σημασία του ελέυθερου ραδιοφώνου που θα βρει τρόπο να επιβιώσει ακόμα και στις πιο σκοτεινές εποχές.
Talk to Me (2007)
Πρόκειται για μια βιογραφική ταινία σε σκηνοθεσία Kasi Lemmons και με πρωταγωνιστές τους Don Cheadle, Chiwetel Ejiofor, Taraji P. Henson, Cedric the Entertainer και Mike Epps. Ακολουθεί την προσωπικότητα του ραδιοφώνου της Ουάσιγκτον, Ralph Waldo “Petey” Greene, έναν δημοφιλή Αμερικανό παρουσιαστής τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών talk-show. Ο Greene βγήκε από τη φυλακή, ξεπέρασε τον εθισμό του στα ναρκωτικά για να γίνει, κυριολεκτικά από τη μια μέρα στην άλλη, ένας δημοφιλής και επιδραστικός παρουσιαστής. Ήταν στο WOL, ένας σταθμός της Ουάσιγκτον, DC, που έψαχνε για έναν πρωινό παραγωγό για να συνδεθεί με το αφροαμερικανικό κοινό του.
Ο Don Cheadle δίνει μια συναρπαστική ερμηνεία ως άνδρας που μπορεί να βγει από ένα κελί και να μπει σε ένα ραδιοφωνικό στούντιο. Η ταινία χαρτογραφεί την Αμερική σε μια εποχή στη δεκαετία του 1960 όταν η λέξη “Negro” αντικαταστάθηκε από “black”, όταν καλλιτέχνες της σόουλ όπως ο Sam Cooke επαναπροσδιόρισαν τη μουσική, όταν το κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα έφερε τεράστια αλλαγή και όταν η δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ προκάλεσε κύματα απόγνωσης και θυμού. Ο άνθρωπος αυτός, της πρωινής ραδιοφωνικής ζώνης στην Ουάσιγκτον θα στεκόταν στο επίκεντρο αυτών των γεγονότων.
Pump Up the Volume (1990)
Είναι μια αμερικανική νεανική κωμωδία-δραματική ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Allan Moyle. Με πρωταγωνιστές τους: Christian Slater, Scott Paulin, Ellen Greene και Samantha Mathis. Πρόκειται για ένα προσεγμένο μελόδραμα γεμάτο συναισθήματα και αγωνία για έναν μαθητή γυμνασίου που διευθύνει μια πειρατική ραδιοφωνική εκπομπή.
«You ever get the feeling that everything in America is completely fucked up?» Αυτά τα λόγια, που προέρχονται από μια παραμορφωμένη, απρόσωπη φωνή, είναι ο τρόπος με τον οποίο ξεκινά η ταινία
Αφηγείται την ιστορία του Mark Hunter, ενός εφήβου του οποίου οι γονείς τον μετέφεραν από τη Νέα Υόρκη στα προάστια της Αριζόνα. Ανίκανος να μιλήσει με κανέναν στο νέο του περιβάλλον, βρίσκει τη φωνή του πίσω από ένα μικρόφωνο στην απομόνωση ενός δωματίου στο υπόγειο από όπου μεταδίδει την πειρατική ραδιοφωνική εκπομπή του. Στις 10 μ.μ. κάθε βράδυ είναι ελεύθερος να ενσαρκώνει τον Happy Harry Hard-On, έναν χαρακτήρα που ξεφεύγει, προσποιείται ότι αυνανίζεται καταναγκαστικά και φωνάζει τα αγαπημένα του τραγούδια από τους Richard Hell και Descendents. Αν και ξεκίνησε την εκπομπή για τη δική του διασκέδαση, σύντομα συγκεντρώνει ένα ενθουσιώδες κοινό μεταξύ των συμμαθητών του στο γυμνάσιο Hubert H. Humphrey, οι οποίοι μπορεί να μην γνωρίζουν την πραγματική του ταυτότητα αλλά εμπνέονται από τα λόγια του για να ξεσηκωθούν ενάντια στον αυταρχικό, διεφθαρμένο τους διευθυντή.
The Vast of Night (2019)
Ένα βράδυ στο Νέο Μεξικό, στα τέλη της δεκαετίας του 1950, ένας χειριστής και ραδιοφωνικός παραγωγός ανακαλύπτουν μια παράξενη συχνότητα ήχου που θα μπορούσε να αλλάξει το μέλλον για πάντα. To The Vast of Night είναι μια αμερικανική ταινία μυστηρίου επιστημονικής φαντασίας του 2019 σε σκηνοθεσία Andrew Patterson. Μια low budget ταινία sci-fi μυστηρίου που ξεπερνά κάθε προσδοκία. Παρακολοουθούμε τη ζωή του Everett (Horowitz) παρουσιαστής σε μια τοπική, μουσική ραδιοφωνική εκπομπή και της Fay (McCormick), τηλεφωνήτριας του τοπικού τηλεφωνικού κέντρου.
Σε μία από τις βάρδιές της, ένας παράξενος, σχεδόν απόκοσμος ήχος, ακούγεται σαν παρεμβολή στις τηλεφωνικές γραμμές που χειρίζεται η Fay την ώρα που φώτα στον ουρανό συμβάλλουν στο κλίμα πανικού που σιγοβράζει αυτή τη μοιραία βραδιά. Αυτό που ακολουθεί είναι ένα μυστήριο που θα αναστατώσει τη μικρή πόλη, αλλά πιθανόν και όλο τον κόσμο.
Straight Talk (1992)
Αν είστε φαν της Dolly Parton και των ρομαντικών κομεντί, η ταινία αυτή ενδείκνυται για εσάς. Η Parton πρωταγωνιστεί ως η μικρή Shirlee Kenyon, η οποία εγκαταλείπει τον φίλο της και κατευθύνεται στο Σικάγο για μια νέα ζωή. Αναγκάζεται τυχαία να παρουσιάσει μια νέα εκπομπή στο ραδιόφωνο που κανονικά θα παρουσίαζε ένα θεραπευτής και ανακαλυπτει το φυσικό της ταλέντο να συνομιλεί με το κοινό. Καθώς η δημοτικότητά της μεγαλώνει, οι εργοδότες της επιμένουν να συνεχίσει αυτοπαρουσιάζεται ως γιατρός.
Μέχρι που ένας ντόπιος ρεπόρτερ αρχίζει να ψάχνει για την πραγματική της καταγωγή. Αλλά όσο περισσότερο βρίσκεται κοντά της, τόσο περισσότερο μεγαλώνει η γοητεία του για εκείνη. Το Straight Talk είναι μία χαλαρή, εύπεπτη ταινία που ξεδιπλώνει το star quality, σπουδαίο ακόμα και στο χώρο του ραδιοφώνου και που λίγοι άνθρωποι διαθέτουν έμφυτα.
Pontypool (2008)
Μια καναδική ταινία τρόμου, που δημιουργεί έντονα μία αίσθηση ανησυχίας και άγχους από το πρώτο κιόλας καρέ. Η δυναμική των χαρακτήρων του Grant Mazzy, του ραδιοτηλεοπτικού παραγωγού μαζί με την βοηθό του Laurel-Ann και τον διευθυντή του σταθμού του Sydney συνεχίζει να κρατά το ενδιαφέρον του θεατή σε όλη την ταινία.
Συνεργάζονται σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό στην πόλη του Οντάριο και είναι κλεισμένοι μέσα στο στούντιο όταν συνειδητοποιούν ότι ζόμπι έχουν καταλάβει την πόλη τους. Μπορεί να μην είναι γνωστή ταινία, αλλά έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές και επίσης αποτελεί ίσως την τρομακτική ταινία για μια ραδιοφωνική προσωπικότητα, και για αυτό και μόνο, αξίζει μια θέση στη λίστα αυτή.
The Brave One (2007 film)
Πρόκειται για μια ταινία δράσης-θρίλερ, σε σκηνοθεσία Neil Jordan και σενάριο Roderick Taylor, Bruce A. Taylor και Cynthia Mort.. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Τζόντι Φόστερ ως Έρικα Μπέιν, μια παρουσιάστρια ραδιοφώνου στη Νέα Υόρκη της οποίας ο αρραβωνιαστικός ξυλοκοπείται μέχρι θανάτου από εγκληματίες.
Τρομοκρατημένη για την ασφάλειά της, αγοράζει ένα πιστόλι και υφίσταται μια μεταμόρφωση προσωπικότητας. Βρίσκεται μόνιμα σε επαγρύπνηση και βάζει σαν στόχο να κυνηγήσει τους εγκληματίες. Ο ντετέκτιβ Sean Mercer (Terrence Howard) ερευνά τους πυροβολισμούς που τον οδηγούν όλο και πιο κοντά στον Bain. Στην ταινία συμμετέχουν οι Naveen Andrews, Nicky Katt, Zoë Kravitz, Mary Steenburgen και Luis Da Silva σε δεύτερους ρόλους.
Sleepless in Seattle (1993)
Μπορεί να μην έχει στο επίκεντρο το ραδιόφωνο, είναι όμως μία ταινία που αναδεικνύει τη δύναμή του καθώς οι πρωταγωνιστές γνωρίζονται μέσω μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Η ταινία ακόλουθεί μία δημοσιογράφο (Ράιαν), η οποία παρά το γεγονός ότι είναι πρόσφατα αρραβωνιασμένη, ερωτεύεται έναν πρόσφατα χήρο αρχιτέκτονα (Χανκς), όταν ο γιος του τελευταίου καλεί σε ένα ραδιοφωνικό πρόγραμμα σε μία προσπάθεια να βρει σύντροφο στον θλιμμένο πατέρα του.
Σύμφωνα με UNESCO, το ραδιόφωνο είναι «ένα ισχυρό μέσο» που εκφράζει την «ποικιλομορφία» και αποτελεί πλατφόρμα για «δημοκρατικό διάλογο» – ακόμα και αν αυτός δεν πραγματοποιείται με λόγια, αλλά με νότες. Η δύναμη των συχνοτήτων και η απόλαυση του να είσαι ραδιοφωικός παραγωγός έχει αγγίξει και την έβδομη τέχνη που έχει αφιερώσει πολλές αράδες σεναρίων στον μαγικό αυτό κόσμο του ραδιοφώνου. Τι και αν υπάρχει η πεποίθηση ότι το ραδιόφωνο δεν είναι όπως παλιά, καθώς έχει αποδυναμωθεί από την τεχνολογία και την ιντερνετική μουσική, υπάρχουν πολλές ταινίες, (από κωμωδίες, δράματα, θρίλερ μέχρι και βιογραφικά έργα) που ακολουθούν ραδιοφωνικούς παραγωγούς και το έργο τους πίσω από το μικρόφωνο του στούντιο.
Good Morning, Vietnam (1987)
Η ταινία δεν μπορεί παρά να βρίσκεται στο νούμερο ένα μιας τέτοιας λίστας. Κλασική ταινία που έχει αφήσει ιστορία τόσο για το αντιπολεμικό περιεχόμενό της όσο και για την υποκριτική δεινότητα του Robin Williams. Ποιος δεν έχει στο μυαλό του τη φωνή του να ξεκινάει την εκπομπή με το επικο: «Gooooood Moooorning Vietnaaaaaaam», που μάλιστα στην ταινία προκάλεσε και την αντίδραση του προϊσταμένου του. Η ταινία ακολουθεί τον χαρακτήρα του Williams, Adrian Cronauer, καθώς στέλνεται στο Βιετνάμ για να αναλάβει τον ραδιοφωνικό σταθμό των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων με στόχο την ψυχαγωγία των στρατιωτών.
Ο ρόλος είναι λες και ήταν προσαρμοσμένος στον πολύπλευρο χαρακτήρα του Robin Williams που συνδυάζει χιούμορ (συχνά σκοτεινό) με μία την ευαίσθητη πλευρά της προσωπικότητας του που είναι σε θέση σε μία τόσο δύσκολη συνθήκη όσο ένας πόλεμος, να μετατοπίσει την εστίαση σε λίγα δευτερόλεπτα. Του επιτρέπεται να είναι αστείος, κυνικός, ευαίσθητος και δραματικός μέσα στον ίδιο ρόλο.
Μέσα σε λίγες μέρες, η απήχησή του εκτοξεύεται με την αυτοσχεδιαστική και γεμάτη ενέργεια προσέγγισή του στα ραδιοκύματα στη Σαϊγκόν. Είναι μοναδικός, καθώς το οριακά ασεβές για έναν πόλεμο στυλ του δεν μοιάζει με κανενός άλλου παραγωγού.
Φυσικά, η αναπόφευκτη σύγκρουση συμβαίνει όταν ο Cronauer βιώνει τη φρίκη του πολέμου από πρώτο χέρι και αρχίζει να χρησιμοποιεί τη δύναμή του πίσω από το μικρόφωνο του για να μεταφέρει στην Αμερική την αλήθεια για τον αιματηρό αυτό πόλεμο στο Βιετνάμ. Μία ταινία που βασίζεται στην ισχυρή αυτή προσωπικότητα του Robin Williams που δεν έλαβε τυχαία υποψηφιότητα καλύτερου ηθοποιού για την ερμηνεία του εδώ και κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του.
Μέχρι το τέλος αυτής της ταινίας, Απλά θα θέλετε κάθε πρωί να λέτε «Gooooood Moooorning Vietnaaaaaaam!»
Talk Radio (1988)
Το Talk Radio θεωρείται μια από τις καλύτερες ταινίες του Oliver Stone. Ήταν επίσης η ταινία που σύστησε στον κόσμο τον καταπληκτικό Eric Bogosian ως παρουσιαστή ραδιοφωνικού talk show Barry Champlain: έναν άνθρωπο που κυριεύεται από το μίσος και οι προσβολές κυριαρχούν στη ραδιοφωνική εκπομπή του στο Ντάλας λίγο πριν αποκτήσει εθνική εμβέλεια. Ο Champlain είναι ένας εύστροφος, ετοιμόλογος και ιδιαίτερα κυνικός παρουσιαστής και οι καλεσμένοι του είναι μια μίξη από παράξενους, φανατικούς, δεξιούς και εξαρτημένους.
Η ταινία διαδραματίζεται ως επί το πλείστον στο ραδιοφωνικό στούντιο καθώς ο Barry χειρίζεται τις εισερχόμενες κλήσεις. Έχει ένα μοναδικό ταλέντο γρήγορης σκέψης που εκμεταλλεύεται τα λεγόμενα του κάθε καλούντα για να δημιουργήσει ένα μικρό σοκ, χωρίς να υπάρχει ο χρόνος αντίδρασης καθώς ακολουθεί άμεσα η επόμενη κλήση. Η αύρα του και το momentum του είναι ακαταμάχητα για τους ίδιους λόγους που τα ατυχήματα προσελκύουν πλήθη χωρίς ουσιαστικά κανείς να μπορέσει να εξηγήσει γιατί.
Το Talk Radio είναι ένα ζοφερό ταξίδι στην απελπισία. Μια προσαρμογή του θεατρικού έργου του Bogosian καθώς και του βιβλίου Talked to Death: The Life and Murder of Alan Berg του Stephen Singular. O σκηνοθέτης Oliver Stone εμβαθύνει στις σκοτεινές πτυχές μιας διαλυμένης κοινωνίας όπου η βρωμιά ξεχύνεται στο νυχτερινό ραδιόφωνο. Παίρνει τις προκαταλήψεις της Αμερικής και τη βασανισμένη προσωπικότητα του Champlain και τα κοιτάζει κατάματα αναδεικνύοντας τη ματαιότητα των αμερικανικών υποσχέσεων που η ανθρωπιά και η αξιοπρέπεια θυσιάζονται στο βωμό της φήμης και του κέρδους.
The Boat That Rocked (2009)
Πρόκειται για μια βρετανική κωμωδία του σε σενάριο και σκηνοθεσία του Richard Curtis, για το πειρατικό ραδιόφωνο στο Ηνωμένο Βασίλειο τη δεκαετία του 1960. Την περίοδο αυτή, διάφοροι πειρατικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί εξέπεμπαν στο Ηνωμένο Βασίλειο από πλοία σε διεθνή ύδατα, ειδικευμένοι στη ροκ και ποπ μουσική που δεν ακουγόταν στο ραδιόφωνο του BBC. Στην ταινία συμμετέχουν οι Philip Seymour Hoffman, Bill Nighy, Rhys Ifans, Nick Frost και Kenneth Branagh.
Διαδραματίζεται το 1966 και αφηγείται την ιστορία του πειρατικού ραδιοφωνικού σταθμού “Radio Rock” και των παραγωγών του που μετέδιδαν ροκ και ποπ μουσική στο Ηνωμένο Βασίλειο από ένα πλοίο αγκυροβολημένο στη Βόρεια Θάλασσα, ενώ η βρετανική κυβέρνηση προσπαθούσε να τα κλείσει.
Μία ταινία για τη δύναμη της μουσικής, της ελεύθερης έκφρασης και τη σημασία του ελέυθερου ραδιοφώνου που θα βρει τρόπο να επιβιώσει ακόμα και στις πιο σκοτεινές εποχές.
Talk to Me (2007)
Πρόκειται για μια βιογραφική ταινία σε σκηνοθεσία Kasi Lemmons και με πρωταγωνιστές τους Don Cheadle, Chiwetel Ejiofor, Taraji P. Henson, Cedric the Entertainer και Mike Epps. Ακολουθεί την προσωπικότητα του ραδιοφώνου της Ουάσιγκτον, Ralph Waldo “Petey” Greene, έναν δημοφιλή Αμερικανό παρουσιαστής τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών talk-show. Ο Greene βγήκε από τη φυλακή, ξεπέρασε τον εθισμό του στα ναρκωτικά για να γίνει, κυριολεκτικά από τη μια μέρα στην άλλη, ένας δημοφιλής και επιδραστικός παρουσιαστής. Ήταν στο WOL, ένας σταθμός της Ουάσιγκτον, DC, που έψαχνε για έναν πρωινό παραγωγό για να συνδεθεί με το αφροαμερικανικό κοινό του.
Ο Don Cheadle δίνει μια συναρπαστική ερμηνεία ως άνδρας που μπορεί να βγει από ένα κελί και να μπει σε ένα ραδιοφωνικό στούντιο. Η ταινία χαρτογραφεί την Αμερική σε μια εποχή στη δεκαετία του 1960 όταν η λέξη “Negro” αντικαταστάθηκε από “black”, όταν καλλιτέχνες της σόουλ όπως ο Sam Cooke επαναπροσδιόρισαν τη μουσική, όταν το κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα έφερε τεράστια αλλαγή και όταν η δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ προκάλεσε κύματα απόγνωσης και θυμού. Ο άνθρωπος αυτός, της πρωινής ραδιοφωνικής ζώνης στην Ουάσιγκτον θα στεκόταν στο επίκεντρο αυτών των γεγονότων.
Pump Up the Volume (1990)
Είναι μια αμερικανική νεανική κωμωδία-δραματική ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Allan Moyle. Με πρωταγωνιστές τους: Christian Slater, Scott Paulin, Ellen Greene και Samantha Mathis. Πρόκειται για ένα προσεγμένο μελόδραμα γεμάτο συναισθήματα και αγωνία για έναν μαθητή γυμνασίου που διευθύνει μια πειρατική ραδιοφωνική εκπομπή.
«You ever get the feeling that everything in America is completely fucked up?» Αυτά τα λόγια, που προέρχονται από μια παραμορφωμένη, απρόσωπη φωνή, είναι ο τρόπος με τον οποίο ξεκινά η ταινία
Αφηγείται την ιστορία του Mark Hunter, ενός εφήβου του οποίου οι γονείς τον μετέφεραν από τη Νέα Υόρκη στα προάστια της Αριζόνα. Ανίκανος να μιλήσει με κανέναν στο νέο του περιβάλλον, βρίσκει τη φωνή του πίσω από ένα μικρόφωνο στην απομόνωση ενός δωματίου στο υπόγειο από όπου μεταδίδει την πειρατική ραδιοφωνική εκπομπή του. Στις 10 μ.μ. κάθε βράδυ είναι ελεύθερος να ενσαρκώνει τον Happy Harry Hard-On, έναν χαρακτήρα που ξεφεύγει, προσποιείται ότι αυνανίζεται καταναγκαστικά και φωνάζει τα αγαπημένα του τραγούδια από τους Richard Hell και Descendents. Αν και ξεκίνησε την εκπομπή για τη δική του διασκέδαση, σύντομα συγκεντρώνει ένα ενθουσιώδες κοινό μεταξύ των συμμαθητών του στο γυμνάσιο Hubert H. Humphrey, οι οποίοι μπορεί να μην γνωρίζουν την πραγματική του ταυτότητα αλλά εμπνέονται από τα λόγια του για να ξεσηκωθούν ενάντια στον αυταρχικό, διεφθαρμένο τους διευθυντή.
The Vast of Night (2019)
Ένα βράδυ στο Νέο Μεξικό, στα τέλη της δεκαετίας του 1950, ένας χειριστής και ραδιοφωνικός παραγωγός ανακαλύπτουν μια παράξενη συχνότητα ήχου που θα μπορούσε να αλλάξει το μέλλον για πάντα. To The Vast of Night είναι μια αμερικανική ταινία μυστηρίου επιστημονικής φαντασίας του 2019 σε σκηνοθεσία Andrew Patterson. Μια low budget ταινία sci-fi μυστηρίου που ξεπερνά κάθε προσδοκία. Παρακολοουθούμε τη ζωή του Everett (Horowitz) παρουσιαστής σε μια τοπική, μουσική ραδιοφωνική εκπομπή και της Fay (McCormick), τηλεφωνήτριας του τοπικού τηλεφωνικού κέντρου.
Σε μία από τις βάρδιές της, ένας παράξενος, σχεδόν απόκοσμος ήχος, ακούγεται σαν παρεμβολή στις τηλεφωνικές γραμμές που χειρίζεται η Fay την ώρα που φώτα στον ουρανό συμβάλλουν στο κλίμα πανικού που σιγοβράζει αυτή τη μοιραία βραδιά. Αυτό που ακολουθεί είναι ένα μυστήριο που θα αναστατώσει τη μικρή πόλη, αλλά πιθανόν και όλο τον κόσμο.
Straight Talk (1992)
Αν είστε φαν της Dolly Parton και των ρομαντικών κομεντί, η ταινία αυτή ενδείκνυται για εσάς. Η Parton πρωταγωνιστεί ως η μικρή Shirlee Kenyon, η οποία εγκαταλείπει τον φίλο της και κατευθύνεται στο Σικάγο για μια νέα ζωή. Αναγκάζεται τυχαία να παρουσιάσει μια νέα εκπομπή στο ραδιόφωνο που κανονικά θα παρουσίαζε ένα θεραπευτής και ανακαλυπτει το φυσικό της ταλέντο να συνομιλεί με το κοινό. Καθώς η δημοτικότητά της μεγαλώνει, οι εργοδότες της επιμένουν να συνεχίσει αυτοπαρουσιάζεται ως γιατρός.
Μέχρι που ένας ντόπιος ρεπόρτερ αρχίζει να ψάχνει για την πραγματική της καταγωγή. Αλλά όσο περισσότερο βρίσκεται κοντά της, τόσο περισσότερο μεγαλώνει η γοητεία του για εκείνη. Το Straight Talk είναι μία χαλαρή, εύπεπτη ταινία που ξεδιπλώνει το star quality, σπουδαίο ακόμα και στο χώρο του ραδιοφώνου και που λίγοι άνθρωποι διαθέτουν έμφυτα.
Pontypool (2008)
Μια καναδική ταινία τρόμου, που δημιουργεί έντονα μία αίσθηση ανησυχίας και άγχους από το πρώτο κιόλας καρέ. Η δυναμική των χαρακτήρων του Grant Mazzy, του ραδιοτηλεοπτικού παραγωγού μαζί με την βοηθό του Laurel-Ann και τον διευθυντή του σταθμού του Sydney συνεχίζει να κρατά το ενδιαφέρον του θεατή σε όλη την ταινία.
Συνεργάζονται σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό στην πόλη του Οντάριο και είναι κλεισμένοι μέσα στο στούντιο όταν συνειδητοποιούν ότι ζόμπι έχουν καταλάβει την πόλη τους. Μπορεί να μην είναι γνωστή ταινία, αλλά έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές και επίσης αποτελεί ίσως την τρομακτική ταινία για μια ραδιοφωνική προσωπικότητα, και για αυτό και μόνο, αξίζει μια θέση στη λίστα αυτή.
The Brave One (2007 film)
Πρόκειται για μια ταινία δράσης-θρίλερ, σε σκηνοθεσία Neil Jordan και σενάριο Roderick Taylor, Bruce A. Taylor και Cynthia Mort.. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Τζόντι Φόστερ ως Έρικα Μπέιν, μια παρουσιάστρια ραδιοφώνου στη Νέα Υόρκη της οποίας ο αρραβωνιαστικός ξυλοκοπείται μέχρι θανάτου από εγκληματίες.
Τρομοκρατημένη για την ασφάλειά της, αγοράζει ένα πιστόλι και υφίσταται μια μεταμόρφωση προσωπικότητας. Βρίσκεται μόνιμα σε επαγρύπνηση και βάζει σαν στόχο να κυνηγήσει τους εγκληματίες. Ο ντετέκτιβ Sean Mercer (Terrence Howard) ερευνά τους πυροβολισμούς που τον οδηγούν όλο και πιο κοντά στον Bain. Στην ταινία συμμετέχουν οι Naveen Andrews, Nicky Katt, Zoë Kravitz, Mary Steenburgen και Luis Da Silva σε δεύτερους ρόλους.
Sleepless in Seattle (1993)
Μπορεί να μην έχει στο επίκεντρο το ραδιόφωνο, είναι όμως μία ταινία που αναδεικνύει τη δύναμή του καθώς οι πρωταγωνιστές γνωρίζονται μέσω μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Η ταινία ακόλουθεί μία δημοσιογράφο (Ράιαν), η οποία παρά το γεγονός ότι είναι πρόσφατα αρραβωνιασμένη, ερωτεύεται έναν πρόσφατα χήρο αρχιτέκτονα (Χανκς), όταν ο γιος του τελευταίου καλεί σε ένα ραδιοφωνικό πρόγραμμα σε μία προσπάθεια να βρει σύντροφο στον θλιμμένο πατέρα του.